וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורגלניות שעלו מארה"ב לישראל: "רוצות להיות השראה לדור הצעיר"

אוריה ושיינה הגיעו לכאן לשחק עם נבחרת ארה"ב בכדורגל במכביה. אחרי שהתאהבו בישראל, הן עושות עכשיו עלייה בסיוע ארגון "נפש בנפש": "רוצות שגם הם יעשו עלייה"

שיינה סאליס ואוריה גליקמן. יחצ,
שיינה סאליס ואוריה גליקמן/יחצ

אוריה גליקמן, בת ה-18 מניו ג'רזי משחקת כדורגל מאז שהייתה בת 4, בזכות הוריה שרשמו אותה לליגת קטנטנים של כדורגל. מה שהתחיל אז כחוג הפך לקריירה, ולאחר שנים בהן שיחקה בקבוצות כדורגל אמריקאיות, הגשימה חלום ועלתה לישראל ותשחק בליגת העל לכדורגל נשים, במועדון כדורגל רמת השרון.

בגיל 9 החלה אוריה לשחק בקבוצת הכדורגל של בית הספר ואחר כך המשיכה גם לתיכון. בהמשך התקבלה לקבוצת Cedars Star Academy בניו ג'רזי המשחקת בליגת The Girls Academy. לפני שנתיים, אביה עודד אותה להיבחן לנבחרת האמריקאית שתצא למשחקי המכביה בישראל. בתחילה, הייתה אמורה להיבחן לקבוצת הנערות, אך מכיוון שהמבחנים נערכו בשבת היא ויתרה. בהתייעצות עם המאמן הוא סייע לה להיבחן לקבוצת הבוגרות שערכו את המבחנים בקליפורניה, בצד השני של ארה"ב, אך זה לא מנע מבעדה להיבחן. אוריה התקבלה לנבחרת ובשנת 2022 הגיעה למכביה וזכתה עימה במדליית הכסף. את הזהב קטפה ישראל. "אם כבר להפסיד למישהו, אז לישראל", היא אומרת.

אוריה גליקמן. יחצ,
אוריה גליקמן/יחצ

במהלך משחקי המכביה צפה מאיר סמדג'ה, מנהל מועדון כדורגל רמת השרון ביכולותיה של אוריה והתרשם מאוד. הוא פנה אליה והציע לה לבוא לשחק אצלם במועדון. אוריה, שתמיד חלמה לעלות לישראל, אבל חשבה שתעשה זאת בשלב מאוחר יותר ובוגר יותר בחייה, הבינה שמדובר בהזדמנות וידעה שזה יהיה הדבר הנכון עבורה. היא השיבה בחיוב והחלה עם תהליך העלייה.

באמצע חודש יולי האחרון הגשימה את החלום עלתה לישראל והחלה להתאמן במועדון כדורגל רמת השרון שם תשחק כקשרית. במקביל להיותה שחקנית מקצועית פה, אוריה תתגייס לצה"ל כחיילת בודדה, במסגרת התוכנית לחיילים בודדים של "נפש בנפש" ו-FIDF, על תקן 'ספורטאית מצטיינת' ושואפת לשרת כמדריכת קליעה או אימון גופני ושואפת לשלב בין הקריירה המקצועית לצבאית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שיינה סאליס. יחצ,
שיינה סאליס/יחצ

הסיפור של אוריה לא רחוק מזה של שיינה סאליס בת ה-22. שיינה, ילידת בדפורד, ניו המפשיר, שעלתה השבוע לישראל וגם היא תצטרף לסגל מועדון הכדורגל רמת השרון. סאליס, כדורגלנית מקצועית שהשתתפה במשחקי המכביה, התאהבה בכדורגל כשהייתה בגן והחלה לשחק באופן מקצועי באוניברסיטת ניו המפשיר. היא הגיעה לישראל לראשונה ב-2020 במסגרת פרויקט "תגלית" ולאחר מכן הרגישה שחייבת לחזור לפה. היא החלה לבחון אפשרות לקריירה מקצועית בתחום בישראל ולאחר משחקי המכביה ב-2022, שבהם ייצגה את ארה"ב, הגיעה ההצעה ממועדון הכדורגל של רמת השרון. כעת, עם סיום לימודי הסיעוד בקולג', אותם סיימה לאחרונה, היא עולה לישראל בסיוע ארגון "נפש בנפש" ובשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו-JNF ארה"ב.

"שיחקתי במכביה והייתה לי חוויה נהדרת. רציתי להמשיך את קריירת הכדורגל שלי וחשבתי שזו הזדמנות לחוות את ישראל. כשרמת השרון עשו לי סקאוטינג חשבתי שזו אפשרות נהדרת בשבילי", מספרת שיינה וממשיכה: "מעבר לכדורגל, אני רוצה לשמש מקור להשראה עבור הדור הצעיר בארה"ב, שיעשה גם עלייה ושיהיה לו מודל לחיקוי. אני מקווה להיות הדמות שלא מוותרת והולכת אחר החלומות שלה, עם עבודה קשה".

שיינה נמצאת רק כמה ימים בישראל, מתאקלמת בביתה החדש בהרצליה וכבר אוהבת את האווירה ואת האנשים. "אני מודה ל'נפש בנפש' שסייעו לי לעשות את העלייה בצורה חלקה ומלווים אותי לאורך כל הדרך. המשפחה שלי נשארת בארה"ב אבל תבוא לבקר בספטמבר".

שיינה ואוריה הן חלק מ-1500 עולים חדשים שיעלו לישראל במהלך הקיץ הקרוב, מארה"ב וקנדה, ששיא גל העלייה הוא בטיסת הצ'רטר שמוציא ארגון נפש בנפש ועליה 215 עולים חדשים, שעתידה לנחות בישראל ברביעי הקרוב, 16.8.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully