וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדב לוי אלוף אירופה בבוצ'יה

לוי מספיבק רמת גן ניצח את רוברט מז'יק מסלובקיה (11 בעולם) בתוצאה 4:5 בתום משחק מלא תהפוכות. ארד לבת אל ברייטמן הכהן

נדב לוי. לילך וייס רוזנברג
נדב לוי/לילך וייס רוזנברג

מדליית זהב לנדב לוי במשחק הגמר באליפות אירופה בבוצ'יה. לוי (14 בעולם) מספיבק רמת גן ניצח את רוברט מז'יק מסלובקיה (11 בעולם) בתוצאה 4-5 בתום משחק מלא תהפוכות.

למרות הגשם שירד בשעות הבקר, התקיים משחק הגמר של אליפות אירופה כמתוכנן - תחת כיפת השמיים במקום מרכזי בעיר רוטרדם, במטרה לחשוף את הענף הפראלימפי הייחודי בפני הקהל הרחב. עבור מאמנת הנבחרת אורנה וייסבך, זו שמחה כפולה היום, אחרי שגם בת אל ברייטמן הכהן זכתה מוקדם יותר במדלית ארד. ברייטמן המדורגת 24 בעולם ושביעית בטורניר, גברה במאבק על מדליית הארד על דורה באסיץ' מקרואטיה המדורגת ראשונה בטורניר בתוצאה 3:4. ברייטמן מצטרפת עתה לסגל הכסף הפראלימפי.

בוצ'יה הוא משחק של אסטרטגיה ודיוק שתוכנן מלכתחילה עבור אנשים עם שיתוק מוחין, אלא שבמהלך השנים הצטרפו לענף גם ספורטאים עם לקויות נוספות, כאלה המשפיעות על המיומנויות המוטוריות.
הבוצ'יה משוחק על משטח חלק, שבו השחקנים חייבים לזרוק או לגלגל כדורים צבעוניים קרוב ככל הניתן לכדור מטרה לבן, המכונה ג'ק. השחקן שיש לו בתום המשחק הכי הרבה כדורים ליד הג'ק הוא המנצח.

כדורי הבוצ'יה הם כדורי עור קטנים ורכים יחסית, המאפשרים אחיזה נוחה ושליטה טובה בזריקה. הענף אינו דורש מאמץ פיזי או כוח, כך שהמדד המרכזי בהצלחת השחקן הוא ריכוז, דיוק ומיומנות.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully