וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין בלי VAR בטרנר ובלומפילד: השינויים שנכנסו במפעלים האירופיים

10.8.2023 / 13:20

אופ"א הכניסה את הטכנולוגיה בקונפרנס ליג רק משלב הפלייאוף, אליו הפועל באר שבע ומכבי תל אביב מנסות להעפיל. ומה המצב בליגת האלופות ובליגה האירופית?

תקציר ה-1:1 של הפועל באר שבע בחוץ מול פוניבז' במוקדמות הקונפרנס ליג/ספורט1

גם הערב, כמו במשחקה של מכבי תל אביב אתמול בלרנקה, לא יהיה VAR במשחק של הפועל באר שבע מול לבסקי סופיה (חמישי, 20:30, ספורט1). מכבי תל אביב הרגישה מקופחת בקפריסין כשלא קיבלה לזכותה לפחות פנדל אחד בשני מקרים שונים, ולעומת זאת חשה לא פחות מקופחת כשהשופט הבלגי פסק על פנדל לטובת א.א.ק, אותו לבסוף הדף דניאל פרץ.

באופ"א עשו הקיץ שינויים משמעותיים ושיבצו את שופטי ה-VAR בשלבים הרבה יותר מוקדמים, אבל בקונפרנס ליג שופט VAR ייכנס לפעולה רק בסיבוב הבא של מוקדמות הקונפרנס ליג - שלב הפלייאוף. מדובר בשינוי דרמטי מאחר שעד הקיץ מערכת ה-VAR בקונפרנס ליג נכנעה לפעולה רק בשמינית הגמר בחודש פברואר. כעת הכניסו אותה כבר משלב הפלייאוף וכמובן שהיא תופעל בשלב הבתים, מה שלא היה בעונה שעברה.

ערן זהבי, שחקן מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
מכבי תל אביב הרגישה מקופחת. זהבי/אתר רשמי, מכבי תל אביב

בכל הקשור לשלב מוקדמות ליגת האלופות בו משחקת מכבי חיפה, עד לפני שנה ה-VAR החל לפעול רק בשלב הפלייאוף של המוקדמות ומהקיץ הוא מופעל כבר מהסיבוב הראשון. אתמול במשחקה של חיפה מול סלובן ברטיסלבה נפסק לפנדל לזכותה שבוטל בהמלצת ה-VAR. כאמור, בשנה שעברה ה-VAR לא היה בסיבוב השלישי.

בנוגע לליגה האירופית, שנמצאת בין המפעלים שצוינו, ה-VAR מופעל החל מהסיבוב השלישי של המוקדמות - הסיבוב הנוכחי - אך אף קבוצה ישראלית לא משחקת בשלב זה. בשנה שעברה הופעלה המערכת בליגה האירופית רק משלב הבתים.

מדובר בהתקדמות מאוד גדולה מצד אופ"א, אבל עדיין אין כיסוי של VAR מכל המפעלים החל מהסיבוב הראשון במוקדמות אלא רק בליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully