וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה מליניאק על המחלה: "הגוף שלי יוציא אותי מהדבר הזה"

מאמן העבר, פרשן וחבר הפאנל בתכנית הספורט של 103fm, שיתף בנוגע למצבו: "עד עכשיו אני במחלה והכול בסדר. אני חייב בידוד, אין יוצא ואין בא חוץ מבני משפחה שבאים אחד-אחד לבוא ולעזור לי"

תיקתקנו, 9.8/ספורט1

לפני קצת יותר מחודש חשף אריה מליניאק כי הוא מתמודד עם מחלת סרטן הדם. "יש לי לוקמיה חריפה", כתב מאמן העבר שמשמש כפרשן ומגיש בתכנית הספורט של 103fm והסביר: "מה שמסוכן יותר מהמחלה הן השמועות. לכן העדפתי שתשמעו ממקור ראשון".

הערב (רביעי) עלה מליניאק לשידור ושיתף בנוגע למצבו: "אני לא מזלזל במחלה, אבל יש אנשים שברגע שהם מקבלים את ההודעה הזאת הם מרימים ידיים, כי מה לעשות, גם מתים ממנה. ויש אנשים שאומרים 'וואלה, אני עכשיו הולך בפול גז להספיק את כל מה שעוד לא עשיתי והכול', זה הכול עניין של גישה. מילה שלי זו מילה. אני הבטחתי שאני אבוא להלוויות של כולכם".

חברו לפאנל קופמן סיפר: "אני יודע שבילדותך היית חולה בפוליו והיית משותק שנה וחצי ועדיין היית כדורסלן", ומליניאק הצהיר: "זה נכון, השאלה מה המסקנות שאתה מוציא מזה. יש לי שתי מסקנות כמובן כדי שיעזרו לי להתגבר על מחלה. אחת - אני אומר שמי שהגוף שלו יצא מפוליו, שזה נדיר, ושלושה התקפי לב, הגוף שלי יוציא אותי מהדבר הזה. דבר שני, זה לא הגיוני שתינוק משותק יהיה בגיל 18 שחקן בנבחרת ישראל, המסקנה היא שהכול אפשרי, הכול אפשרי, ואם אתה לא רואה אפשרות, זה לא אומר שהיא לא קיימת".

עוד שיתף אריה: "אני בן 74, כל השערות על הראש, אין שערה לבנה, אני לא שמן, לא מעשן ולא כלום. זה שאני חי ונראה כמו בן 50 ועוד ספורטאי, הכניס אנשים להלם 'איך בן אדם כזה חולה?' יש ילדים ויש צעירים שחולים במחלה הזאת, זה לא קשור, אבל כשמגיעים לטיפול אז המציאות מתנגשת והרופא אומר לי 'אנחנו רוצים לתת לך טיפול אגרסיבי, מה לעשות? אני לא יכול בגלל הגיל'. טראח, בא לי ה־74".

האזינו לריאיון עם אריה מליניאק

באשר למצב בו הוא נמצא מבחינת הטיפול, חשף: "הגעתי לפה והיו לי גם כל מני דברים לא בסדר. אי אפשר היה לתת לי איזו תרופה, אז נתנו לי טיפול, זה לא עבד. עכשיו הכול בסדר, נתנו לי במשך שבוע משהו אגרסיבי ויש לי שלושה שבועות שהגוף צריך להתמודד עם הכימותרפיה, ואז ייקחו מח עצם וייראו - או שהצליחו לעצור את הדבר הזה, או שלא, ואז את ההמשך נשאל את הדוקטור .

"עד עכשיו אני במחלה והכול בסדר, עכשיו המערכת החיסונית שלי ירדה ל־0, אני חייב בידוד, אין יוצא ואין בא חוץ מבני משפחה שבאים אחד-אחד לבוא ולעזור לי. אסור להכניס אוכל מבחוץ כי פשוט אין לי מערכת חיסון וברגע שהגוף יתאושש, יבדקו במח עצם אם עבד הטיפול או לא. אני לא משלה את עצמי שבעוד חודש אני בבית, זו ריצה למרחקים ארוכים ואולי נמשיך לדבר ברדיו כל זמן שאני יכול", סיכם.

באשר למצבה של נבחרת ישראל אמר אריה: "מטריף אותי מה שקורה בנבחרת ישראל. גם הקבוצות לא מתות לשחרר שחקנים שישחקו בנבחרת. יש ויכוח אם נבחרת ישראל זה שירות מילואים או אם זה התנדבות. אני רוצה להגיד שהגעתי למסקנה, שחקן פצוע - סבבה, אבל אני אומר, בא בן אדם ואומר 'אני מתחתן', מה תגיד לו? 'אל תתחתן?' יש לי חדשות, זה חארטה של החארטה. אני שואל, אם הם היו קובעים חתונה לגמר הפלייאוף? הם היו מעזים להגיד למכבי תל אביב 'אני לא בא היום לגמר הפלייאוף כי יש לי חתונה?'. הם הלכו ובדקו את התאריכים והם שמו את החתונות שלהם בשביל לקחת את החופש מהנבחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully