וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש נציגות מהפרמיירליג? על השינוי בשיטת ליגת האלופות

ההצלחה של הקבוצות האנגליות באירופה עשויה לסדר כרטיס חמישי למפעל האירופי הבכיר החל מעונת 2024/25. ייתכן מצב בו יהיו 7 קבוצות בשלב הבתים ומי תזכה מן ההפקר?

תיקתקנו, 9.8/ספורט1

עונת הפרמיירליג תיפתח בשישי (22:00, ספורט1) עם המשחק בין האלופה והטרבליסטית, מנצ'סטר סיטי, לברנלי, העולה החדשה אשר מאמן וינסנט קומפאני, אגדת התכולים. עם ההצלחה של האנגליות בשנים האחרונות באירופה, כשבעונה החולפת סיטי זכתה בליגת האלופות ו-ווסטהאם בקונפרנס ליג, הליגה האנגלית תוכל לקבל בעונה הבאה נציגה נוספת בליגת האלופות.

השיטה בעונת המשחקים של 2024/25 במפעל האירופי הבכיר תשתנה עם 36 קבוצות שיתחרו על הגביע עם האוזניים הגדולות. מלבד שינוי שיטת הדירוג, חלוקת הבתים ושלב הנוקאאוט, בפרמיירליג טוענים שההצלחה של הקבוצות האנגליות צפויה לסדר לקבוצה אנגלית נוספת כרטיס חמישי לליגת האלופות בעונת המשחקים הבאה.

"אנחנו נדע רק בתום העונה הקרובה האם הליגה תקבל את מקום נוסף, בליגת האלופות", נאמר בהודעת הפרמיירליג. "ברגע שאופ"א תודיע על השינויים לפי המיקומים הגאוגרפיים ושיטת הדירוג, יתכן והפרמיירליג תקבל מקום נוסף".

מאמן ליברפול יורגן קלופ. רויטרס
העונה המקום החמישי הספיק לו רק לליגת האירופית, שנה הבאה לליגת האלופות? קלופ/רויטרס

עד עונת 2017/18, המקום הרביעי באנגליה היה מקבל את הכרטיס לפלייאוף ליגת האלופות, כשהחל מהעונה שאחריה, כל 4 הקבוצות הראשונות בפרמיירליג עלו אוטומטית לשלב הבתים. במידה ושתי אנגליות יזכו בלפחות 2 מתוך 3 המפעלים של אירופה בעונה הבאה - ליגת האלופות, הליגה האירופית והקונפרנס ליג - הכרטיס החמישי יובטח בוודאות לקבוצה חמישית על פי שיטת הדירוג החדשה.

ייתכן מצב חריג גם בו הליגה האנגלית תגיע להכי הרבה קבוצות אי פעם מאותה ליגה בליגת האלופות, כשיוכלו להיות 7 קבוצות בעונה הבאה של המפעל האירופי הבכיר. הדבר יתרחש עם שתי אנגליות יזכו בשני מפעלים אירופים, כששתיהן יסיימו מחוץ לרביעייה הראשונה בפרמיירליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully