וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגביל את הנהירה לערב הסעודית? הצעד החדש שמתכננים בפרמיירליג

ב"דיילי מייל" דווח כי באנגליה ידרשו מפיפ"א להקדים את סיום חלון ההעברות בליגה הסעודית שננעל שבוע אחרי אירופה, כדי שלא יאבדו שחקנים מבלי שיוכלו להחתים מחליף

תקציר: ליברפול - באיירן מינכן 4:3/ספורט1

התופעה הכי בולטת של קיץ 2023 בכדורגל העולמי היא נהירת הכוכבים לכסף הגדול שמוצע להם בליגה הסעודית. גם הקבוצות הבכירות באירופה לא מצליחות להתמודד עם החוזים המופרזים שמגיעים מהמפרץ, וכעת שוקלים כיצד לפעול כדי להאט את התופעה.

אחד החששות העיקריים של האירופאיות הוא מכך שחלון ההעברות בליגה הסעודית נסגר רק ב-7 בספטמבר, כשבוע אחרי נעילת החלון באירופה. הפער הזה עלול לאפשר לסעודיות להמשיך ולהחתים שמות גדולים מקבוצות אירופאיות, מבלי שהן יוכלו להחתים מחליף. בעקבות כך, ב"דיילי מייל" דווח כי הפרמיירליג תפנה לפיפ"א כדי להקדים את סיום חלון ההעברות בערב הסעודית ולהתאימו ללוח הזמנים באירופה.

ריאד מחרז אחרי שכבש שלושער במדי מנצ'סטר סיטי בחצי גמר הגביע. רויטרס
סיום החלון יוקדם? ריאד מחרז, שעבר הקיץ ממנצ'סטר סיטי לאל אהלי/רויטרס

פנייה שכזו לא תוכל להיעשות הקיץ ולא תשפיע על חלון ההעברות הנוכחי, אך בפגישה בין בעלי קבוצות הפרמיירליג בחודש הבא, צפויה לעלות הדרישה מההתאחדות האנגלית להעלות בשמן בפני פיפ"א את הדרישה. לפי הדיווח, בערב הסעודית לא מעוניינים לפעול "במסגרת המבנה הנוכחי של הענף", והם עשויים להיות פתוחים בפני שינוי שכזה. אגב, עד השנה שעברה חלון ההעברות בסעודיה היה ננעל בשלב מאוחר יותר - ב-20 בספטמבר.

בעיה כזו צצה בעבר כאשר הליגה הסינית הייתה בשיא כוחה בעשור הקודם. אז חלון ההעברות בסין נסגר ב-28 בפברואר, כחודש אחרי נעילת חלון החורף באירופה, כך שקבוצות אירופאיות לעתים נותרו חשופות מבלי יכולת למצוא מחליף. עם זאת, לאור המשאבים שיש במפרץ, הליגה הסעודית נתפסת באירופה כ"איום" גדול יותר לטווח הארוך ועל כן הפרמיירליג פועלים ומגיבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully