וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסקל גרוס בריאיון: "לאט לאט הבנו שאנחנו מסוגלים לעשות משהו מיוחד"

2.8.2023 / 11:00

כוכב ברייטון לא נרגע מההעפלה ההיסטורית לאירופה, מתכונן לקראת אתגרי העונה החדשה ולא שוכח את אלמוג כהן, תומר חמד ובירם כיאל

ריאיון עם פסקל גרוס/ספורט1

אחרי עונת שיא שסחפה את ברייטון עד לאירופה, אף אחד כבר לא יכול להתעלם מפסקל גרוס. בריאיון לוואלה! ספורט לקראת העונה החדשה הגרמני הנפלא התייחס לרגעי הקסם מאשתקד, לציפיות מהעונה הקרובה ולחלום היורו הביתי.

איך התחושות שלכם לקראת העונה הקרובה? זאת הולכת להיות העונה הראשונה בהיסטוריה של ברייטון באירופה.

''אנחנו מחכים לזה. כל העיר וכל המועדון מחכים לאירופה, ולעונה באופן כללי. אני חושב שהמועדון במקום טוב מאוד, ואנחנו מחכים מאוד לתחילת העונה''.

אתה מרגיש יותר התרגשות מהרגיל? משהו שונה?

''ברור, אנחנו מאוד מחכים לשחק באירופה בגלל שעבדנו מאוד קשה כדי להגיע לשם, אבל השאר די אותו דבר: אנחנו מתאמנים לקראת העונה שבפתח. יהיו יותר משחקים העונה, זה יהיה קשה, אנחנו רוצים להתקדם, אבל אנחנו לא יותר מדי מתרגשים, הייתי אומר''.

פסקל גרוס שחקן ברייטון. Robin Jones, GettyImages
"עבדנו קשה כדי להגיע לאירופה". גרוס/GettyImages, Robin Jones

אני רוצה לחזור איתך לעונה הקודמת, זאת שהובילה את ברייטון לאירופה. זאת הייתה עונה מאוד מיוחדת. תספר עליה קצת. מתי התחלתם להרגיש שיש משהו אחר ושאתם יכולים להגיע רחוק יותר מאי פעם?

''אני חושב שבחלק השני של העונה כששיחקנו ממש טוב והיו לנו תוצאות טובות, התחלנו להרגיש שבכל משחק 'אנחנו במשחק' ושאנחנו יכולים לנצח, ולאט לאט אתה מתחיל להאמין שאתה יכול להשיג משהו מיוחד, ובסוף עשינו את זה. לא היה משחק אחד שהרגשנו בו משהו מיוחד, אלו היו כמה. הניצחון על מנצ'סטר יונייטד בבית בסוף העונה היה מאוד מרגש, אבל אני חושב שהיו לנו כמה רגעים גדולים, ואתה צריך כמה כאלה אם אתה רוצה להגיע לאירופה מליגה כמו הפרמיירליג''.

העונה הזו הגיעה על אף חילופי מאמנים. פוטר עזב, דה זרבי הגיע. איך חילופי המאמנים היו עבורכם השחקנים?

''זה אף פעם לא קל לעבור חילופי מאמנים תוך כדי העונה. בדרך כלל זה קורה כשהקבוצה לא טובה, אבל במקרה שלנו זה היה בגלל שהיינו טובים… לא היה לנו הרבה זמן להתאמן עם רוברטו דה זרבי, וזה היה קשה בהתחלה כי היו לנו הרבה משחקים בזמן קצר, והיה קשה להתרגל לסגנון החדש, אבל אחרי פגרת המונדיאל היה לנו זמן להתאמן יותר והפכנו ליותר ויותר טובים ובסוף זה עבד לנו טוב''.

פסקל, יש לך רקורד ישראלי מעניין ולא קצר. הייתי רוצה לשאול אותך על כמה שחקנים ישראלים שפגשת בדרך. נתחיל מתומר חמד ובירם כיאל. איך היה לשתף איתם פעולה בברייטון?

''היה כיף לשחק איתם. אני חושב ששניהם שחקנים טובים, ויש לנו זכרונות טובים ביחד. יש להם חלק גדול בברייטון. הם העלו את הקבוצה ליגה, השאירו אותה בליגה ושניהם שחקנים נהדרים''.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקני אינגולשטאדט אלמוג כהן, פסקל גרוס חוגגים. GettyImages
"מאוד אהבתי לשחק עם אלמוג". גרוס עם כהן/GettyImages

לפני חמד וכיאל, שיחקת שנתיים עם אלמוג כהן בבונדסליגה, שמשמש כיום כמנהל מקצועי במכבי נתניה. איך היה לשחק איתו?

''היה כיף, מאוד אהבתי לשחק עם אלמוג. הוא היה מנהיג על המגרש ומספר שש אמיתי. הוא היה לוחם שנלחם בכל משחק, הוא נתן את הכל לקבוצה ומאוד אהבתי את המנטליות שלו ואת הדרך שהוא התייחס למשחק. הוא גם בנאדם נחמד, והיה כיף מאוד לשחק איתו''.

בעונה האחרונה הצטרף לפרמיירליג נציג ישראלי ראשון למעשה מאז בירם - מנור סולומון, שגם כבש שער מדהים נגדכם. איך ההתרשמות שלך ממנו?

''אני חושב שהוא השתלב יפה בליגה. הגול שהוא כבש נגדנו היה כואב עבורינו, אבל אני חושב שהוא שחקן טוב והוא כבש שערים יפים מחיתוכים פנימה מהאגף, אני חושב שהוא ווינגר נפלא ויהיה מעניין לראות אותו בטוטנהאם''.

אחרי שדיברתי איתך על שחקנים אחרים, יש לי שאלה אישית שמאוד מעניינת אותי בהקשר שלך — אתה הרבה שנים בליגה, הרבה שנים בברייטון והיו לך לא מעט עונות של מספרים יפים. אתה מרגיש אנדרייטד, או שאתה לא מתעסק בזה?

''אני לא יודע איך זה נראה מבחוץ, אני לא מרגיש אנדרייטד במועדון. אני מרגיש טוב ושמח איפה שאני נמצא. אני לא מתעסק באיך שזה נראה מבחוץ''.

הייתי רוצה לשאול אותך על החלומות שנותרו לך להמשך הקריירה. בקיץ הקרוב, גרמניה תארח את היורו. זה משהו שאתה חולם עליו? לשחק עם הנבחרת ביורו הביתי?

''אני חושב שזה חלום של כדורגלן לשחק בנבחרת, בטח ובטח כשהמדינה שלך מארחת טורניר גדול. אני חושב שכל שחקן גרמני חולם על זה העונה, וזה נורמלי שאני גם. אני אעשה את הכי טוב שלי העונה עבור ברייטון, והשאר כבר לא בידיים שלי''.

מי השחקן הכי טוב ששיחקת איתו?

''זאת שאלה קשה... זה תלוי באיזו עמדה. לואיס דאנק אחד הבלמים הכי טובים ששיחקתי איתם, אדם ללאנה ומויסס קאייסדו. אני אבחר שלושה, מקווה שלא שכחתי אף אחד''.

  • עוד באותו נושא:
  • פסקל גרוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully