וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסקל חייו: סיפור הקריירה המפוספסת של פסקל גרוס

4.5.2023 / 14:30

בגיל 32 הגרמני המופלא הוא עדיין אנדרייטד מוחלט שמעולם לא שיחק בנבחרת, אבל בפרמיירליג כולם יודעים שמדובר באחד השחקנים האיכותיים והמגוונים בליגה, למרות שעלה 3 מיליון ליש"ט בלבד. הערב (22:00, ספורט1) הוא מול יריבתו האהובה מנצ'סטר יונייטד

תקציר: ברייטון - וולבס 0:6/ספורט1

תראו את השער הראשון של פסקל גרוס מול וולבס בשבת האחרונה. שתי נגיעות היו שם - הקשר הגרמני של ברייטון עצר את הכדור, ואז הטיס אותו לפינה ממרחק בלי לתת לו לגעת בדשא. לו היה זה ביצוע של דניס ברגקאמפ או תיירי הנרי, היו מראים אותו בלקט שלהם גם בחלוף 20 שנה.

בינינו, זו לא השוואה מוגזמת במיוחד. טכניקת הבעיטה של גרוס מזהירה, וכך גם האופן בו הוא מקבל כדורים ויכולת המסירה שלו לכל הטווחים. מדובר באחד השחקנים המוכשרים והרב גוניים ביותר בפרמייר-ליג, וגם אשף בביצוע הכדורים הנייחים. לו רק היה לובש מדים של קבוצה מתוקשרת יותר, גם היו מתייחסים אליו בהתאם, והעובדה כי מעולם לא קיבל זימון לנבחרת היא מחדל בקנה מידה מפלצתי. ואולם, מתקבל הרושם כי גרוס לא מצטער במיוחד על מה שפיספס. נוח לו במקומו, והוא האריך זה עתה את החוזה עם השחפים עד 2025, כלומר עד גיל 34. ואם נגזר עליו להישאר אנדרייטד, הוא לא יזיל על כך דמעה.

עבור אוהדים רבים מדי, כל הקריירה של גרוס עברה מתחת לרדאר. הוא גדל בהופנהיים וערך את הופעת הבכורה בבונדסליגה בגיל 17, כיאה לבוגר עם פוטנציאל עצום, אבל המאמן ראלף ראנגניק שעבד אז בפרוייקט לא בדיוק הבחין בו - וכך מצא את עצמו הקשר בליגה השניה. תחילה שיחק בקרסלרואה, בשורותיה כיכב בזמנו אביו, וב-2012 הצטרף לאינגולשטאט הצנועה עוד יותר. לו מישהו היה מספר אז שהוא יהפוך לשחקן דומיננטי בבונדסליגה בלי לעבור שוב, לא היו מאמינים לו, אבל זה בדיוק מה שקרה - וכל הפריחה הסנסציונית של הקבוצה הבווארית הקטנטנה התרחשה בעיקר בזכות גרוס.

שחקני אינגולשטאדט אלמוג כהן, פסקל גרוס חוגגים. GettyImages
הפריחה היתה בעיקר בזכותו. גרוס עם אלמוג כהן/GettyImages

בעונת העליה ב-2014/15, שבר הקשר את שיא כל הזמנים בבישולים. עם 23 אסיסטים, וגם 7 כיבושים שתרם בעצמו, היה מעורב גרוס בהרבה יותר ממחצית מסך שעריה של הקבוצה. המאמן האוסטרי ראלף האזנהוטל בנה את כל המשחק סביבו וקטף את הפירות. עם אלמוג כהן, שרדה אינגולשטאט במרכז הטבלה ב-2016, אבל ירדה ב-2017, למרות שגרוס סיפק נתון סטטיסטי הזוי באמת - הוא ייצר 95 מצבי הבקעה עבור חבריו. רק 4 מהם הפכו לשערים, ואולי בגלל זה לא התנפלו עליו כל הקבוצות כאשר היה ברור שהוא בדרך ליעד חדש, אבל ברייטון לא מתלוננת על כך. מחלקת הסקאוטינג שלה עשתה את העבודה היטב, וגרוס הפך לרכש הראשון של השחפים שעלו באותו קיץ לפרמייר-ליג.

כן, גרוס היה הראשון, והוא צורף תמורת 3 מיליון ליש"ט בלבד - מחיר שהרגיש מגוחך כבר אז, והפך לאבסורדי באמת בדיעבד. הגרמני אף התכבד להבקיע את השער הראשון של השחפים בפרמייר-ליג מול ווסט ברומיץ', ומיד השלים צמד מבישול של תומר חמד. החלוץ הישראלי היה מאושר להבקיע אף הוא בניצחון 1:3 באותו יום, וגרוס הוא זה שסיפק לו את האסיסט. ברייטון סיימה את עונת הבכורה שלה בליגה הראשונה עם 34 שערי זכות, וגרוס היה מעורב ישירות ב-15 מהם - 7 כיבושים ו-8 בישולים.

"פסקל הוא אחד השחקנים הכי אנדרייטד שיש. לפעמים חושבים שהוא לא מהיר מספיק, אבל הוא תמיד שורף שטחים יותר מכולם, בין הטובים בליגה. זה מאפשר לו להיות במקום הנכון בזמן הנכון. הטכניקה שלו מדהימה, ההגבהות שלו מצוינות, הוא קר רוח מול השער, ראיית המשחק שלו משובחת", מספר חמד.

כאשר החליף גרהאם פוטר את כריס יוטון כמנג'ר ב-2019, מצא את עצמו גרוס בשוליים בשלב הראשון. "הוא אפילו דיבר איתי על חזרה אפשרית לבונדסליגה", אומר חמד. ואולם, במהרה הבין גם הבוס החדש שהקבוצה מתפקדת הרבה יותר טוב עם הגרמני מאשר בלעדיו. הוא רק הסיט אותו לעמדה אחורית יותר, ומפליימייקר הפך גרוס בעיקר לקשר רחבה לרחבה. "פסקל מנצל את התכונות החזקות שלו מצוין. הוא שחקן חכם מאוד וקבוצתי, אהוד מאוד בחדר ההלבשה. אני מאושר שהוא משפיע על המשחק שלנו בצורה כה חיובית", העיד פוטר בתחילת 2021, גם אם הקפיד לבצע רוטציה נרחבת כהרגלו - ולכן הגרמני לא תמיד היה באנקר בהרכב מבחינתו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
גרהאם פוטר, מאמן צ'לסי. רויטרס
בהתחלה הוא זרק את גרוס לשוליים. פוטר/רויטרס

זה השתנה לחלוטין כאשר צ'לסי נכנסה לתמונה בספטמבר האחרון ופיתתה את פוטר לסטמפורד ברידג' תוך שהיא משלמת תמורתו פיצוי נדיב לשחפים. רוברטו דה זרבי הגיע במקומו, ואצלו זוכה גרוס למעמד איתן עוד יותר. "פסקל הוא אחד השחקנים הטובים ביותר שראיתי בקריירה. הוא יכול לשחק בכל פינה במגרש. אין שני לו בכל הקשור לגישה ולתשוקה למשחק. הוא אינטליגנטי מאוד, וקורא היטב ובמהירות מצבים שונים בעמדות שונות. והא גם מנהיג. יש לי מזל גדול מאוד שהוא נמצא בקבוצה שלנו", אומר האיטלקי. ואכן, הוא משתמש בגרוס בתפקידים מגוונים - לא רק כקשר מרכזי או התקפי, אלא גם באגף הימני וכמגן ימני אם יש צורך בכך. במשחק ספיציפי אפילו מילא גרוס ללא בעיות גם חור שנוצר בעמדת המגן השמאלי. הוא עושה הכל, ושולח מסירות מדודות לחבריו מכל משבצת בה הוא נמצא.

מאז הגיע לפרמייר-ליג לפני 6 שנים, הינדס גרוס 391 מצבי הבקעה, והוא שני בפרמטר זה רק לקווין דה בראונה. מבחינת יכולת ניהול, אין לגרמניה שחקן דומה לתכונותיו מאז פרישתו של מסוט אוזיל מהמדים הלאומיים בתום מונדיאל 2018, ולכן לא ברור מדוע לא ניסו אותו יואכים לב והאנסי פליק בכל התקופה הזו. האם לשחקן ברייטון אין כניסה לנבחרת גרמניה? אדם ללאנה תהה כבר לפני שנה: "תראו מה פסקל עושה בכל משחק שלנו. מדוע הוא לא בנבחרת? הוא מדהים מכל בחינה, ממלא את ההוראות של מאמנים עד הפרט הקטן ביותר, יכול לשחק מימין, משמאל, במרכז, כפליימייקר. הוא השחקן הכי איכותי ומגוון בפרמייר-ליג, וכמה המועדון שילם תמורתו? זה מטורף".

פסקל גרוס שחקן ברייטון. Robin Jones, GettyImages
"השחקן הכי איכותי ומגוון בפרמיירליג". גרוס/GettyImages, Robin Jones

ואם לא נבחרת, אז לפחות השתתפות במפעלים האירופים לא תזיק. עד העונה לא היתה ברייטון בתמונת ההעפלה, אבל עכשיו יש סיכוי סביר לסיים במקום החמישי, במה שמסתמן כעונה מזהירה עבור גרוס גם מבחינה אישית. עם הצמד מול וולבס, הוא עלה ל-8 שערים ו-6 בישולים העונה, והערב הוא פוגש את היריבה האהובה ביותר מבחינתו, מנצ'סטר יונייטד.

אין קבוצה מולה הבקיע הגרמני יותר באנגליה מאשר השדים האדומים. הוא הביא לברייטון ניצחון 0:1 מולם בעונת הבכורה שלו בפרמייר-ליג, והבקיע שוב בשני המפגשים ב-2018/19, כולל ב-2:3 הביתי. במאי שעבר, בדיוק לפני שנה, היה גרוס אדיר ב-0:4 של השחפים על מנצ'סטר יונייטד של ראנגניק, במה שהיווה סגירת מעגל אישית מיוחד מאוד עבורו. ואז, במחזור הראשון של העונה הנוכחית הרס הגרמני גם את הבכורה של אריק טן האח כמנג'ר החדש, וכבש פעמיים במחצית הראשונה בדרך לניצחון 1:2. בסך הכל, יש לו אם כך 6 שערים נגד היריבה באדום, ובמומנטום הנוכחי אין סיבה שהמאזן הזה לא ישתפר הערב (22:00, ספורט1).

  • עוד באותו נושא:
  • ברייטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully