וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון בכורה למרוקו במונדיאל הנשים, שישייה לנורבגיה שעלתה

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 14:44

אבתיסאם חראידי העניקה לנבחרתה 0:1 היסטורי על דרום קוריאה, גרמניה הפסידה בתוספת הזמן לקולומביה. שוויץ ראשונה בבית א', הסקנדינביות דרסו 0:6 את הפיליפינים

במונדיאל הנשים ננעל היום (ראשון) המחזור השני והשלישי כבר יצא לדרך, כאשר ארבעה משחקים התקיימו בסך הכל. הראשון שבהם הסתיים בניצחון היסטורי למרוקו על קוריאה הדרומית ובאותו הבית גרמניה הפסידה לקולומביה בדרמת ענק. בבית א' הושלמה תמונת העולות, כששוויץ סיימה בפסגה ונורבגיה העפילה לשמינית הגמר בסטייל.

שחקניות נבחרת נורבגיה חוגגות. Phil Walter, GettyImages
התעוררו בזמן. נבחרת נורבגיה/GettyImages, Phil Walter

בית א'

נורבגיה - הפיליפינים 0:6

הניו-זילנדים שלא נכחו במשחק של נבחרתם הגיעו לאצטדיון אדן פארק כדי לתמוך בפיליפיניות, אבל זה ממש לא הספיק. אחרי הפסד ותיקו במחזורים הקודמים, ה"חגביות" השיגו בדיוק בזמן את ניצחון הבכורה שלהן בטורניר והתפוצצו על הנבחרת האסיאתית שהגיעה עם סיכוי לעלות. נורבגיה, שלא מצאה את הרשת עד כה, ידעה שעליה לנצח בהפרש של שלושה שערים כדי להבטיח העפלה - אז היא הלכה על פי שניים. סופי הוג ירתה שלושער (6, 17 ו-95), קרוליין הנסן (31) וגורו רייטן (53, פנדל) כבשו גם הן ואליסיה בארקר הוסיפה שער עצמי (48).

שוויץ - ניו זילנד 0:0

השוויצריות הפכו לנבחרת האירופית השלישית שמסיימת את שלב הבתים במונדיאל מבלי לספוג, כאשר התיקו אף הספיק להשגת המקום הראשון. המארחת השותפה ידעה שנקודה עלולה שלא להספיק בגלל ענייני הפרש שערים, והפעילה לחץ על מנת להכריע, אבל ג'קי הנד נעצרה בקורה וניו זילנד הודחה למרות שרשמה הישג שיא בתולדותיה עם ארבע נקודות בשלב הבתים. שוויץ עלתה לשמינית הגמר בפעם השנייה בהיסטוריה.

שחקניות נבחרת הנשים של שוויץ. Lars Baron, GettyImages
הגנת ברזל. שוויץ/GettyImages, Lars Baron

בית ח'

דרום קוריאה - מרוקו 1:0

הגבהה של חנאן עיט אל חאג' פגשה את הראש של אבתיסאם חראידי, שנגחה פנימה בדקה השישית וקטעה רצף של שישה משחקים בלי שער של לביאות האטלס. נבחרת מרוקו שמרה על היתרון עד הסיום ורשמה ניצחון היסטורי - הראשון בתולדותיה במונדיאל הנשים - שהשאיר לה סיכוי להעפיל אל שמינית הגמר כבר בגביע העולם הראשון שלה אי פעם. דרום קוריאה, שעבורה זו הופעה שלישית רצופה בטורניר, עומדת על שישה הפסדים רצופים ואם גרמניה החזקה תימנע מהפסד לקולומביה בהמשך היום, זה יביא להדחה סופית של האסיאתיות.

גרמניה - קולומביה 2:1

דרמה גדולה בסידני. גרמניה הצליחה להשוות בדקה ה-89 מכדור עונשין מ-11 מטר ושבה למקום הראשון, הדרום אמריקאיות שבו ליתרון בדקה ה-90+7 ועשו צעד ענק אל עבר השלב הבא. גרמניה החלה את האליפות עם 0:6 מוחץ על מרוקו והיא רוצה להמשיך במסורת של העפלה לשלב הנוקאאוט בכל גביעי העולם לנשים בהם השתתפה, אבל לא הצליחה לנצח ולהבטיח את השתתפותה גם בשלב הבא. לינדה קאייסדו בדקה ה-52 העלתה את הקולומביאניות ליתרון, אלא שסגנית אלופת אירופה חזרה ל-1:1 מפנדל מוצלח של אלכסנדרה פופ דקה בלבד לפני תוספת הזמן. כאמור, שבע דקות בתוך התוספת הייתה זו מנואלה ונאגס שנגחה לרשת וקבעה 1:2 בסיום - קולומביה לבדה בפסגה עם 6 נקודות ורצף של חמישה משחקים ללא הפסד בכל המסגרות, מקדימה בשלוש את גרמניה ומרוקו שאותה תפגוש במחזור הסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully