וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה מוצלחת לבית הלחמי: נבחרת ישראל הביסה 68:90 את הונגריה

ההכנות לטורניר מוקדמות הקדם האולימפי נפתחו עם ניצחון במשחקו הראשון של המאמן החדש. סורקין חגג בצבע, גינת נפצע בפתיחה ולא חזר

דריבל, 25.7: פינת כדורסל על הבעלים של הפועל ת"א והפועל ירושלים/מערכת וואלה, זיו שטיינר

פתיחת ההכנות של ישראל לטורניר מוקדמות הקדם האולימפי סימלה גם את תחילתו של עידן אריאל בית הלחמי בנבחרת הבוגרת. המאמן שהוביל את נבחרת העתודה לשיאים צלח את טבילת האש, כשהערב (שישי) נבחרת ישראל הביסה 68:90 בחוץ את הונגריה במשחק הכנה. בית הלחמי שסובל גם כך מסגל חלקי קיבל בשורה מדאיגה ברבע הראשון, כאשר הקפטן תומר גינת נפצע הכתפו ולא לחזר - דבר שמדאיג את אנשי הנבחרת.

הנבחרת הראתה ניצוצות בפתיחה, אך הפציעה של גינת שצלף שתי שלשות מוקדמות הכניסה את המארחת לתמונה. האורחת גילתה בעצמה סימני התאוששות כשרצה 0:8 ברבע השני, אך גם הפעם הונגריה חזרה והפכה. המומנטום עבר לידיים ישראליות באופן סופי ברבע השלישי, כאשר השחקנים של בית הלחמי טסו לפער דו ספרתי שרק הלך וצמח עד לסיום. רומן סורקין נצץ מעל כולם בנבחרת עם 22 נקודות (8 מ-9 מהשדה), עוז בלייזר הוסיף 12.

מחר תקיים הנבחרת את משחק ההכנה השני שלה בהונגריה, מול איסלנד. לאחר מכן תמשיך לטורניר הכנה בלטביה שבו תפגוש את הולנד ואוקראינה. משחקי המוקדמות לפריז 2024 יתקיימו באסטוניה, ושם הנבחרת תפגוש את צפון מקדוניה ב-12 באוגוסט, את צ'כיה למחרת ואת אסטוניה ב-15 באוגוסט. שתי הראשונות בבית הזה ייצאו לפולין לחצי הגמר והגמר מול הבית המקביל שכולל את פולין, בוסניה, פורטוגל ובולגריה. מנצחת הטורניר תעלה לטורניר המוקדמות האולימפי שיתקיים בקיץ 2024.

קלעו לנבחרת ישראל: רומן סורקין 22 (8 מ-9 מהשדה), עוז בלייזר 12, גבי צ'אצ'אשווילי 10, יאיר קרביץ 9, נתנאל ארצי 8, יפתח זיו 7, תומר גינת 6, יאיר פריצקי 5, בר טימור 4, נועם אביבי 3, ים מדר וגיל בני 2 כ"א.

אריאל בית הלחמי, מאמן הפועל אילת. דני מרון
סיפתח מוצלח. בית הלחמי/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1: נבחרת ישראל עלתה בחמישייה עם ים מדר, בר טימור, עוז בלייזר, תומר גינת ורומן סורקין, שקלע בצבע את הנקודות הראשונות. גינת הצטרף עם שתי שלשות, וישראל עלתה ל-9:12. דווקא אז גינת נפצע בכתף וירד לקבלת טיפול, עם עליית המחליפים מהספסל של בית הלחמי הפכו ההונגרים ל-12:15. גיל בני קינח את הרבע עם חדירה נהדרת, שקבעה 20:20 אחרי עשר דקות.

רבע 2: יאיר קרביץ, מהשחקנים שערכו בכורה בנבחרת הבוגרת, הרים אלי הופ לסורקין שהניח וסידר 25:27 לישראל. נתנאל ארצי השלים ריצת 0:8 עם שלשה מהפינה שהגדילה ל-25:33. ההונגרים חזרו עם ריצה משלהם וכבר הפכו את התוצאה, אך אל המחצית ירדה ישראל ביתרון 42:45.

רבע 3: ישראל פתחה טוב את הרבע השלישי, מדר הרים לארצי במתפרצת והפורוורד קבע 48:55. סורקין הלוהט הוסיף לרזומה שלשה, שקבעה יתרון דו ספרתי. יפתח זיו הצטרף מחוץ לקשת, ישראל סיימה את הרבע ביתרון 53:66.

רבע 4: הנבחרת המשיכה מאיפה שעצרה. בלייזר, עם שלשה בלתי אפשרית בסיום שעון הזריקות, הגדיל ל-55:76. האורחת המשיכה להגדיל את הפער, זיו מצא את קרביץ עם אסיסט נהדר והשחקן החדש בנבחרת קבע 62:84 ובסיום ישראל ניצחה 68:90.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully