וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליגה של קרויף: פרידה מדויד סילבה

28.7.2023 / 13:30

דויד סילבה אולי לא זכה עם סיטי בליגת האלופות, אבל בלי התרומה שלו לבניית האימפריה היא לא הייתה מגיעה להישג. פרידה מענק שתלה את הנעליים, ושהמספרים והביצועים שלו מכניסים אותו להיכל התהילה של הכדורגל

שרון דוידוביץ' על דויד סילבה/ספורט1

ג'ורדי קרויף סיפר בעבר בראיונות שבעיניו 99% מהכדורגלנים לאורך השנים עושים את התפקיד שלהם ועוברים מן העולם, ויש אחוז אחד של שחקנים שנזכר לנצח. ג'ורדי הכליל את עצמו בקבוצה הראשונה, ושייך את אביו המנוח לקבוצה השנייה. דויד סילבה שפרש אתמול מכדורגל בגיל 37 בשל פציעת ברך קשה, הוא לגמרי שחקן שנכלל גם הוא בקבוצה השנייה.

בשנים האחרונות אנחנו רגילים לעובדה שמנצ'סטר סיטי היא אלופת אנגליה כמעט בקביעות, לאחר שגם הפכה לחברת קבע בשלבים האחרונים של ליגת האלופות. בעונה האחרונה השושלת של הסיטיזנס הגיעה לשיאה עם זכייה בטרבל האירופי, כשהתכולים הופכים חד משמעית לקבוצה הטובה בעולם וזוכים סוף כל סוף בצ'מפיונס ליג. אז נכון, סילבה עצמו לא זכה עם מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות והיה חלק מהכשלונות הרבים של המועדון במפעל, כשבנוסף הקבוצה כבר סופרת שלוש אליפויות ברציפות בלעדיו — אך לולא ההשפעה שלו, מנצ'סטר סיטי לא הייתה מה שהיא היום.

דויד סילבה שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
שייך לאחוז האחד. דויד סילבה/רויטרס

כשסילבה הגיע למנצ'סטר בקיץ 2010 מולנסיה, סיטי הייתה קבוצה שעדיין הלמה על שערי הטופ 4 שעוד היו סגורים בפניה, והישגים כמו אליפות והגעה לשלבים המאוחרים של ליגת האלופות היו חלום רחוק. עד כמה רחוק?

השער הראשון של סילבה במדי סיטי היה נגד זלצבורג בשלב הבתים של הליגה האירופית, סיטואציה שנשמעת דמיונית היום — והיא נשמעת כך בזכות הדברים ש'אל מאגו' הביא איתו לאיתיחאד. לכנות לקשר התקפי 'קוסם' זו כבר קלישאה חבוטה בכל העולם. הקסם האמיתי של סילבה היה להפוך את היכולות הטכניות שלו לפרקטיקה, וליצוק תוכן לשבלונת הקלישאה המוכרת. הודות לקסם הפרקטי שלו, מרכז השדה של מנצ'סטר סיטי הפך לטופ עולמי, כשההתקפה עלתה רמה והפכה למכונה משומנת.

בתקופתו במנצ'סטר סיטי, סילבה בישל 93 בישולים בליגה — מקום שביעי בהיסטוריה בעידן הפרמיירליג, ו-27 בישולים יותר מכריסטיאן אריקסן, השחקן שבישל הכי הרבה אחריו בכל העשור הקודם בליגה. בנוסף לבישולים עצמם, סילבה ייצר לא פחות מ- 768 מצבי הבקעה בפרמיירליג בעשור הקודם - 173 יותר מאדן הזאר שנמצא במקום השני.

הזאר הגיע לפרמיירליג רק בקיץ 2012 — אך עדיין הפער מדהים מכיוון שסילבה שחקן פחות קדמי מהזאר, ובלא מעט עונות הוא שיחק ליד יוצר בולט בדמותו של קווין דה בריינה. הדריבל האדיר שלו, המסירות המושלמות שלו, הן באיכותן והן בתזמון שלהן, החכמה שלו וראיית המשחק הכמעט רובוטית הפכו את קון אגוארו עם השנים לחלוץ הזר הגדול בהיסטוריה של הליגה,ואת מנצ'סטר סיטי לאלופה כבר בעונתו השנייה בקבוצה. שני אלו לא היו מתקיימים כך בלעדיו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי, גמר ליגת האלופות 2023. רויטרס
אמר על סילבה שהמבט שלו בעיניים משדר "אין סיכוי שתצא עם ניצחון מהמגרש הזה". גווארדיולה/רויטרס

סילבה היה אחד הקשרים הגדולים בדור האחרון, גם לדעת שותפיו לתפקיד באותם השנים. פרנק למפארד סיפר שבשנה שלו בסיטי הייתה חוויה לראות את סילבה מתאמן. אינייסטה אמר שהוא אחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים. צ'אבי טען שיש לו חלק גודל מאוד בדור הספרדי שזכה בשלושה טורנירים רצוף ובשליטה הסגנונית של הכדורגל הספרדי בעולם בעשור השני של שנות האלפיים.

ומעל לכל - מעבר לקוסם שכיף לצפות בו, דויד סילבה היה גם ווינר.

כשפפ הגיע סילבה הפך מיד לחלק אינטגרלי בשיטה אליה היה רגיל בהרבה אלמנטים מנבחרת ספרד, אך גם בהפיכתה של סיטי למכונת ניצחונות ונקודות בסטנדרט כמותו סיטי לא הייתה רגילה בשתי האליפויות הקודמות שלה, והליגה כולה לא ראתה עד אז. פפ אמר על סילבה שרואים עליו שהוא למד את הכדורגל שלו ברחוב גם מהבחינה הטכנית, וגם כי יש לו מבט בעיניים שמשדר שאין סיכוי שתצא עם הניצחון מהמגרש שהוא עומד בו.

וגם כאן, לא מדובר בקלישאה או הפרזה — המספרים מגבים את דבריו של גווארדיולה: סילבה הוא השחקן היחיד שהגיע ל-200 ניצחונות פרמיירליג לפני שציין 300 הופעות בליגה. לג'ון טרי, הבא אחריו ברשימה הנדירה שכוללת חמישה שחקנים בלבד(יחד עם גיגס, צ'ך וסטרלינג) זה לקח 17 משחקים יותר.

עם ארון תארים עמוס, מספרים היסטוריים ורגעי כדורגל בלתי נשכחים — דוד סילבה נכנס לאחוז הבודד של שחקנים שנזכור לנצח.

רשימת התארים של דוד סילבה

  • 4 אליפויות
  • שני גביעים
  • 5 גביעי ליגה
  • שני מגיני קהילה
  • חלק מהטרבל האנגלי (אליפות, הגביע האנגלי וגביע הליגה) היחיד בהיסטוריה של הכדורגל האנגלי.
  • זכה בגביע המלך עם ולנסיה ועם ריאל סוסיאדד.
  • שתי זכיות ביורו (גול בחצי הגמר נגד רוסיה ב-2008, גול בגמר 2012 נגד איטליה וגם שער ושלושה בישולים ב-4:0 על אירלנד בבתים).
  • זכייה במונדיאל 2010 — הראשון והיחיד בהיסטוריה של ספרד.
  • השחקן היחיד בתולדות מנצ'סטר סיטי שזכה ביורו.
  • 77 שערים ו-140 בישולים ב-436 הופעות במנצ'סטר סיטי. מקום שני בהיסטוריית המועדון בבישולים אחרי דה בריינה.
  • השחקן עם הכי הרבה הופעות נבחרת(87) ושערים(28) כשחקן מנצ'סטר סיטי.
  • 70 הופעות אירופיות עם מנצ'סטר סיטי — מקום שני בהיסטוריה של המועדון.
  • השחקן היחיד שהגיע ל-200 ניצחונות פרמיירליג בפחות מ-300 הופעות.
  • השחקן עם הכי הרבה הופעות נבחרת(87) ושערים(28) כשחקן מנצ'סטר סיטי.
  • 70 הופעות אירופיות עם מנצ'סטר סיטי — מקום שני בהיסטוריה של המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully