וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדרסון נכנס לרשימה ומי נמצא בטופ: עשרת החוזים הגדולים בכדורגל

הקשר האנגלי ירוויח 700 אלף ליש"ט בשבוע באל איתיפאק והפך לגדול המשתכרים הבריטיים. אמבפה עשוי לחטוף את הבכורה מהמוביל, הרוב המוחלט מגיע מערב הסעודית ואיזה כדורגלן מגיע מהליגה הסינית?

מחוץ לקווים, 27.7/עריכה: זיו שטיינר

עסקת ההעברה של ג'ורדן הנדרסון מליברפול לאל איתיפאק הסעודית, קבוצתו של סטיבן ג'רארד, הפכה אותו לאחד מ-10 המשתכרים הבכירים ביותר בעולם הכדורגל. מרבית השחקנים אינם משחקים כיום באירופה, כשהשמות הגדולים מרווחים סכומי עתק. נראה כי בהמשך הקיץ ובשנים הקרובות החוזים עשויים אף לקפוץ משמעותית, כשקיליאן אמבפה זכה להצעה חסרת תקדים של 700 מיליון יורו מאל הילאל, אך עד אז, קיבצנו עבורכם את העשירייה המכניסה ביותר בעולם הכדורגל.

קאלידו קוליבאלי שחקן נבחרת סנגל חוגג שער. רויטרס
לא הסתדר בצ'לסי ועזב לליגה הסעודית. קוליבאלי/רויטרס

10. קאלידו קוליבאלי - אל הילאל (30 מיליון ליש"ט לעונה)

הבלם הסנגלי שהצטרף הקיץ לקבוצה הסעודית מצ'לסי זכה לשדרוג כלכלי משמעותי מהשנה בה שיחק בסטמפורד ברידג'. אחרי שרוב הקריירה בילה בנאפולי, שם קיבע את מעמדו כאחד הבלמים הטובים בעולם, קוליבאלי החליט לוותר על הקריירה האירופאית בשלב מוקדם יחסית (תחילת שנות ה-30) ו"להביא את המכה" באל הילאל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אוסקר שחקן שנגחאי SIPG. רויטרס
נציג הליגה הסינית. אוסקר/רויטרס

9. אוסקר - שנגחאי SIPG (30 מיליון ליש"ט לעונה)

אחד השחקנים המבטיחים בכדורגל בעשור האחרון היה מחלוצי הנהירה לסין ב-2016. הקשר הברזילאי שהצטיין במדי צ'לסי החליט כבר בגיל 25 לעזוב את אירופה ועם החוזה הגדול ביותר בתולדות הכדורגל הסיני, כבר במשך שנים אחד הכדורגלנים המרוויחים ביותר בעולם בקבוצת הפאר הסינית.

פרנקי דה יונג, ברצלונה. Silvestre Szpylma/Quality Sport Images, GettyImages
המשתכר הבכיר בברצלונה. דה יונג/GettyImages, Silvestre Szpylma/Quality Sport Images

8. פרנקי דה יונג - ברצלונה (32 מיליון ליש"ט לעונה)

הכדורגלן ההולנדי השני הכי יקר בהיסטוריה (אחרי וירג'יל ואן דייק) הצטרף מקבוצת החלומות של אייאקס בסוף העשור הקודם לפרויקט של ברצלונה, ובמשך כל שנה הראה שיפור שהפך אותו לאחד המשמעותיים בקישור של הבלאוגרנה. דה יונג אמנם היה קרוב לעזוב את הקטלאנים בשנתיים האחרונות, בעיקר בעקבות סיבות כלכליות של הקבוצה ורצון להיפטר מחוזי עתק, אך צ'אבי וחואן לאפורטה התעקשו להשאירו תחת החוזה השמן עד 2026.

ג'ורדן הנדרסון, שחקן נבחרת אנגליה. GettyImages
בגיל 33 - הבריטי המרוויח בכל הזמנים. הנדרסון/GettyImages

7. ג'ורדן הנדרסון - אל איתיפאק (33.6 מיליון ליש"ט לעונה)

המעבר הטרי ביותר ברשימה. קפטן ליברפול לשעבר עזב את אנפילד אחרי 12 שנים, בהן כבר היה קרוב לעזוב את הקבוצה לפולהאם תמורת קלינט דמפסי בעבר, אך נשאר לצדו של סטיבן ג'רארד, ירש ממנו את סרט הקפטן ובהמשך זכה בכל תואר אפשרי כולל אליפות פרמיירליג ראשונה אחרי 30 שנים. האנגלי ירוויח 700 אלף ליש"ט בשבוע בקבוצתו של מספר 8 האגדי באדום, מה שיהפוך אותו גם למשתכר הבריטי הבכיר ביותר אי פעם, כמעט פי 2 ממרכוס רשפורד שבמקום השני עם 375 אלף ליש"ט לשבוע.

ליאונל מסי אינטר מיאמי. GettyImages
מרוויח מכל הצדדים. מסי/GettyImages

6. ליאונל מסי - אינטר מיאמי (42 מיליון ליש"ט לעונה)

כבר היה נראה בשלבים מסוימים במהלך הקיץ שמסי ישוב לברצלונה, אך הפרעוש החליט לסיים את חוזהו בפריז סן ז'רמן ולהצטרף לפרויקט "ברצלונה" של דייויד בקהאם במיאמי. יחד עם אלוף העולם חתמו גם סרג'יו בוסקטס וג'ורדי אלבה, כשהבעלים האנגלי מעוניין לצרף גם את אנדרס אינייסטה ולואיס סוארס על מנת להשלים תמונה קטלאנית מלאה. עד כה מסי הסתדר נהדר עם 3 שערים ו-2 בישולים בשתי ההופעות שלו במדים הורודים בארצות הברית, אך נראה שיחד עם החוזה המרשים, הארגנטינאי מרוצה מהבחירה שלו.

ניימאר, שחקן פריז סן ז'רמן. רויטרס
לא הצליח להביא את ליגת האלופות, אבל עם שיא ההעברות וחוזה עתק. ניימאר/רויטרס

5. ניימאר - פריז סן ז'רמן (53 מיליון ליש"ט לעונה)

ההעברה היקרה בהיסטוריית הכדורגל, לפחות בינתיים. ניימאר הצטרף לעיר האורות כחותמת של קבוצת הפאר למטרה העיקרית שלה, שטרם הושגה - זכייה בליגת האלופות. הברזילאי אמנם רשם מספרים מרשימים ביחס לכמות הזמן בה שיחק בצרפת, אבל ריבוי הפציעות וההתנהגות הבעייתית שלו הפכה אותו לשם לעג בקרב הקבל הפריזאי.

אנגולו קאנטה במדי אל איתיחאד. מתוך טוויטר, צילום מסך
הגשים חלומות והצטרף לבנזמה. קאנטה/צילום מסך, מתוך טוויטר

4. אנגולו קאנטה - אל איתיחאד (86 מיליון ליש"ט לעונה)

אלוף העולם ב-2018 ואחד מהשחקנים המפתיעים ביותר בתולדות הפרמיירליג שהוביל את לסטר לזכייה היסטורית באליפות ב-2016 ושנה לאחר מכן זכה בתואר שחקן השנה ב-2017 כשהיה לבורג המרכזי בצ'לסי בזכייה נוספת באליפות, עזב את אירופה והצטרף לפרויקט הסעודי עם חוזה עצום. הקשר הצרפתי סבל מלא מעט פציעות בשנים האחרונות, אך במידה ופאביניו אכן יצטרף לקבוצה, הם ישלימו יחד קישור מעניין במיוחד ואחד החזקים בליגה של ערב הסעודית.

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן חוגג שער. רויטרס
במקום השלישי באופן זמני? אמבפה/רויטרס

3. קיליאן אמבפה - פריז סן ז'רמן (100 מיליון ליש"ט)

איש השעה בכדורגל העולמי. אחד השחקנים הטובים בעולם ומכונת השערים של פריז סן ז'רמן החל בשביתה איטלקית בה הוא דורש לעזוב לריאל מדריד או להישאר עד תום חוזהו במועדון, לעזוב בחינם ובמשך כל השנה הבאה לשבת ביציע. על אף החוזה האסטרונומי בבירת צרפת, אמבפה קיבל אפילו הצעה חריגה יותר מאל הילאל הסעודית עם חוזה חסר תקדים של 700 מיליון יורו לעונה והצעה של 300 מיליון יורו לפ.ס.ז', מה שיהפוך אותו להעברה היקרה בהיסטוריה והחוזה הגדול בתולדות הספורט העולמי.

שחקן אל איתיחאד קארים בנזמה. Yasser Bakhsh, GettyImages
זוכה כדור הזהב ימשיך לחורר רשתות באל איתיחאד? בנזמה/GettyImages, Yasser Bakhsh

2. קארים בנזמה - אל איתיחאד (172 מיליון ליש"ט לעונה)

אגדת ריאל מדריד וזוכה כדור הזהב בעונה שעברה החליט לעזוב אחרי יותר מעשור את הבלאנקוס ולהצטרף לפרויקט בערב הסעודית. יחד עם חברו לנבחרת צרפת (ממנה פרש), בנזמה מרחק נגיעה מהמקום הראשון, כשגם סכומי הבונוסים הצפויים ישאירו אותו מעט מאחורי חברו להתקפה של ריאל מדריד בעשור הקודם. עם חוזה בלתי נתפס והצטרפות לאלופת הליגה הסעודית, בנזמה הגיע להנות ולחורר רשתות עבור סכומים חסרי תקדים.

כריסטיאנו רונאלדו אל נאסר. GettyImages
מעל כולם. רונאלדו/GettyImages

1. כריסטיאנו רונאלדו - אל נאסר (173 מיליון ליש"ט לעונה)

החלוץ, תרתי משמע, של המעבר לליגה הסעודית. אחרי קאמבק לא מוצלח של עונה וחצי במנצ'סטר יונייטד, לכוכב הפורטוגלי נמאס, ואחרי המונדיאל בקטאר הוא חתם על החוזה הגדול ביותר בתולדות הכדורגל העולמי. אם מוסיפים את הסכומים שעשויים להיכנס לחשבון הבנק של CR7 בעקבות מלכות שערים אפשרית, זכייה באליפות ותארים נוספים - רונאלדו ימשיך להגדיל את העובר ושב שלו משמעותית בשנים האחרונות בקריירה, כשדיווחים שהיו בקיץ על מעבר אפשרי אחרון לאירופה כבר לא נראים באופק. השאלה הגדולה כעת היא מי יעקוף אותו ביום מן הימים, וכנראה שהתשובה תסתכם במעבר הגדול הבא לליגה הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully