וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסייפת האוקראינית סירבה ללחוץ יד לרוסייה, ונפסלה מאליפות העולם

חרלאן האוקראינית לא נענתה להושטת היד של סמירנובה, בניגוד לחוק בסייף, ונזרקה מהתחרות. יועצו של זלנסקי זעם: "לכסף הרוסי אין ריח של דם?"

מחוץ לקווים, 27.7/עריכה: זיו שטיינר

מאז פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022, מפגשים ישירים בין ספורטאים משתי המדינות הובילו לחיכוכים ולסירוב ביצוע פעולות סטנדרטיות כגון לחיצת ידיים בסיום משחקים. בעוד בטניס למשל הצעדים האלה הם במסגרת החוק, אך בסייף סירוב ללחוץ יד אינו חוקי והדבר הוביל לסערה גדולה היום (חמישי) באליפות העולם.

באליפות שמתקיימת בימים אלה במילאנו, הפכה אולגה חרלאן לסייפת האוקראינית הראשונה שמאז הפלישה למדינתה פוגשת יריבה מרוסיה - אנה סמירנובה. בעקבות הסנקציות כנגד רוסיה ובלארוס מתחרה סמירנובה תחת דגל נייטרלי, אך מבחינתה של חרלאן לא הייתה לכך חשיבות.

התקרית בסיום הקרב

חרלאן, שזכתה בעבר בארבע מדליות אולימפיות (אישיות וקבוצתיות) והוכתרה ארבע פעמים בעבר לאלופת העולם בתחרות האישית, גברה 7:15 על סמירנובה בקרב ביניהן. סמירנובה ניגשה כדי ללחוץ את ידה של המנצחת, אך חרלאן כיוונה כלפיה את החרב שלה באקט שסימל כי אין בכוונתה ללחוץ יד. כעבור שניות ספורות חרלאן עזבה את איזור הקרב, אך סמירנובה ערערה בעקבות המקרה והמתינה 45 דקות.

מארגני האליפות הורו לסמירנובה לעזוב את איזור הקרבות ונדמה היה שחרלאן תוכל להמשיך ולהתחרות כרגיל. עם זאת, לפני מפגשה של חרלאן בשמינית הגמר מול יואנה אילייבה מבולגריה, הוחלט כי חרלאן נפסלה מהתחרות בעקבות החלטתה שלא ללחוץ יד. סמירנובה אמנם לא הוחזרה לתחרות, אך אילייבה קיבלה כרטיס אוטומטי לשלב הבא.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הציוץ של היועץ של זלנסקי

יועצו של נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי, מיחאילו פודוליאק, שיתף תמונה בה סמירנובה מצטלמת עם חייל רוסי: "כפי שאתם רואים, היא מעריצה בגלוי את הצבא הרוסי שרוצח אוקראינים והורס את הערים שלנו. איגוד הסייף הבינלאומי החליט להדיח את הנציגה האוקראינית כי לא לחצה יד לרוסייה. האם האיגוד צריך לנקוט עמדה? לכסף הרוסי אין ריח של דם?"

יממה קודם לכן בתחרות הגברים היה אמור איגור רייזלין האוקראיני לפגוש את ואדים אנוחין הרוסי, אך הוא לא התייצב לקרב ופרש. בעקבות אותו המקרה החליט הממשל האוקראיני לאפשר לספורטאים להתחרות מול רוסים ובלארוסים כל עוד הם מתחרים תחת דגל נייטרלי, מהלך שהוביל לסערה הגדולה שהתרחשה היום בתחרות הנשים.

  • עוד באותו נושא:
  • סייף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully