וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורק לקטש לא נשאר? מרוץ החימוש בשיאו, ומכבי תל אביב עומדת מנגד

קרוב ל-80 החתמות ועוד לא אוגוסט: קבוצות היורוליג פעלו הקיץ במהירות ובנחישות, אבל בזמן שיריבותיה מצרפות שחקנים מכל הבא ליד, מכבי תל אביב עסוקה בינתיים בעיקר בשחרורים. מי הקבוצה היחידה שפעילה אפילו פחות ממנה, ולמה קמבה ווקר הוא דוגמא לא מייצגת? סיכום ביניים

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 25.7/ספורט1

קיץ 2023 ביורוליג ייזכר בתור הקיץ שאיתגר את אחת הקלישאות שמושרשות בצורה הכי עמוקה בכדורסל האירופי, לפיה המשכיות היא כוח. רובן המכריע של הקבוצות - מי יותר ומי פחות - פעלו הקיץ במהירות ובנחישות, והחתימו שחקנים בקצב מסחרר שספק אם נראה כמותו.

נכון להיום (רביעי), הושלמו לא פחות מ-78 החתמות חדשות במפעל הבכיר ביבשת, ככל הנראה מספר שיא ביחס לתקופה הזו בשנה, כשהמחזור הראשון ביורוליג יתקיים בעוד למעלה מחודשיים.

הקבוצות שמהוות סמן ימני לתופעה הן ללא ספק הכוכב האדום בלגרד ופנאתינייקוס, שתי קבוצות שהלכו העונה על בנייה מחדש בכל הכוח. כל אחת מהן החתימה עד כה תשעה שחקנים, והיד עוד נטויה. קבוצות נוספות שפספסו את הפלייאוף בעונה שעברה ורוצות לעשות צעד קדימה כמו אנאדולו אפס, באסקוניה, וירטוס בולוניה ו-ולנסיה כבר החליפו כמעט חצי סגל, ולמעשה כמעט כל קבוצה שינתה את פניה במידה כזו או אחרת.

מכבי תל אביב ללא ספק נמצאת בצד השני של הסקאלה. הצהובים נכנסו לקיץ עם החלטה מודעת לבצע מינימום שינויים בסגל שנרקם לו בעונה שעברה, והיה במרחק דקות ספורות מהעפלה לפיינל פור. הם הכריזו עד כה על שתי החתמות - ג'יימס ווב הגיע מולנסיה, ותמיר בלאט הצטרף מאלבה ברלין.

מילוש תאודוסיץ', שחקן וירטוס בולוניה. Emmanuele Ciancaglini/Ciancaphoto Studio, GettyImages
גם הוא חלק ממתיחת הפנים של הכוכב האדום. מילוש תאודוסיץ'/GettyImages, Emmanuele Ciancaglini/Ciancaphoto Studio

במובנים מסוימים, מכבי תל אביב מוציאה את עצמה מחוץ למשחק במודע - ומבלי לנקוט עמדה האם זו החלטה נבונה או לא - זה ללא ספק הופך אותה לחריגה. רק שתי קבוצות רשמו עד כה פחות החתמות ממנה: ריאל מדריד, אלופת אירופה עתירת המשאבים, שהחזירה לשורותיה את פקונדו קמפאסו וצפויה להשלים את הסגל עם מספר החתמות יקרות נוספות בהמשך; ואלבה ברלין נטולת השאיפות, שאיבדה הקיץ חלק ניכר מהסגל כולל תמיר בלאט ויובל זוסמן, אבל צירפה עד כה רק שחקן אחד, ג'סטין בין שמו;

דווקא בכל מה שקשור לשחרורים, מכבי תל אביב דווקא פעילה למדי. שישה שחקנים כבר עזבו אותה הקיץ - ג'יילן אדאמס, יפתח זיו ואוסטין הולינס סיימו חוזה, והאופציות על ג'רל מרטין, אלכס פויתרס ודארן היליארד לא מומשו. העוזב השביעי צפוי להיות גיא פניני, שככל הנראה יודיע על פרישה.

השאלה היא כיצד ועד כמה יוכלו הצהובים למלא את השורות בהתחשב בהיצע הדל שנותר בשוק אחרי מצעד ההחתמות האינסופי. אם יש מאפיין אחד בולט בשוק הקיץ, הוא שההתנהלות נעשית רובה ככולה בגבולות היבשת. רק שישה שחקנים הגיעו הקיץ לקבוצות יורוליג מארצות הברית: ארבעה שחקני NBA ששלושה מתוכם חוזרים ליבשת הישנה (ווילי הרננגומס, לאנדרו בולמארו ומרקו שימונוביץ') וקמבה ווקר אחד; ושני שחקני ג'י-לי בדמותם של ג'סטין בין ופרנק ג'קסון;

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
קמבה ווקר, שחקן דאלאס מאבריקס. David Berding, GettyImages
יחיד ומיוחד. קמבה ווקר/GettyImages, David Berding

ובזמן שהשוק האמריקאי רדום, השוק האירופי עובד שעות נוספות. 13 שחקנים הצטרפו ליורוליג הקיץ מקבוצות יורוקאפ, 6 הגיעו מליגת האלופות של פיב"א ואחד נוסף עשה את קפיצת המדרגה מהיורופקאפ.

למעשה, שוק היורוליג מתנהל בעיקר בינו לבין עצמו. 47 החתמות מתוך 78 הקיץ, היו של שחקנים ששיחקו ביורוליג בעונה שעברה. אולי זו הסיבה שמכבי תל אביב נאלצת לכעת לפנות לשווקים אחרים כדי למלא את המשבצות הפנויות בסגל שלה: אנטוניוס קליבלנד שצפוי להגיע במקומו של בראיין אנגולה יהיה המצטרף היחיד ליורוליג מהליגה האוסטרלית, ופרנק קמינסקי שמסתמן כמועמד המוביל של הצהובים לעמדות הפנים, עשוי להפוך לשחקן השני בלבד למעט קמבה ווקר שמגיע מה-NBA ללא ניסיון בכדורסל האירופי;

הבסיס של מכבי תל אביב חזק וטוב, על פניו זה נראה די ברור, אבל רק ימים יגידו עד כמה הסחבת שלה הקיץ תפגע בה ברגע האמת.

לורנזו בראון לצד ווייד בולדווין מכבי תל אביב. דני מרון
הבסיס טוב, מה עם כל השאר? בולדווין ובראון/דני מרון

כל ההחתמות ביורוליג הקיץ

ריאל מדריד: 1 (פקונדו קמפאסו)

אולימפיאקוס: 4 (נייג'ל וויליאמס-גוס, לוק סיקמה, יורגוס טאנוליס, ניקולה מילוטינוב)

מונאקו: 4 (קמבה ווקר, טרי טארפי, פטר קורנלי, מאם ג'ייטה)

ברצלונה: 3 (דריו בריזואלה, יואל פארה, ווילי הרננגומס)

מכבי תל אביב: 2 (תמיר בלאט, ג'יימס ווב)

פרטיזן: 2 (אוגניין ירמאז, מתאוש פוניטקה)

ז'לגיריס: 3 (נאז מיטרו-לונג, בריידי מאנק, דניאליוס לברינוביצ'יוס)

פנרבחצ'ה: 4 (ים מדר, יורגוס פאפאיאניס, סרטאץ' שאנלי, נייט ססטינה)

באסקוניה: 5 (קודי מילר-מקינטייר, ניקו מאניון, ניקוס רוגקאבופולוס, צ'ימה מונקה, חליפה דיופ)

הכוכב האדום: 9 (מילוש תאודוסיץ', שבאז נייפייר, יאגו דוס סנטוס, אדם האנגה, דיאן דוידובאץ, רוקאס גידראיטיס, מרקו שימונוביץ', ג'ואל בולומבוי, מייק טובי)

אנאדולו אפס: 5 (דריוס תומפסון, דואוש אוזדמירוגלו, ארקן ילמאז, דרק וויליס, טייריק ג'ונס)

ים מדר, פנרבחצ'ה. פנרבחצ'ה, אתר רשמי
עוד וולקאם. ים מדר/אתר רשמי, פנרבחצ'ה

מילאנו: 3 (מאודו לו, גוגליימו קארוסו, איסמעל קמאגטה)

ולנסיה: 5 (קסיוס רוברטסון, שמי אוג'ליי, דמיאן אינגליס, ברנדון דייויס, בובקאר טורה)

וירטוס: 5 (ברונו מאסקולו, ג'יילן סמית', אוגניין דובריץ', אקילה פולונארה, דבונטיי קקוק)

אלבה ברלין: 1 (ג'סטין בין)

באיירן: 4 (סילבן פרנסיסקו, קרסן אדוארדס, לאנדרו בולמארו, דווין בוקר)

פנאתינייקוס: 9 (קוסטאס סלוקאס, ג'ריאן גרנט, לוקה וילדוזה, קייל גאי, דימיטריס מוראיטיס, יאניס פפאפטרו, דינוס מיטוגלו, קוסטאס אנטטוקומפו, מתיאס לסור)

וילרבאן: 5 (פרנק ג'קסון, פריס לי, בוריס דיאלו, אמבאי אנדאי, ג'ון אוגבונו)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully