וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לפריז 2024: המארגנים היומרנים מבטיחים חוויה "יוצאת דופן"

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 22:35

טקס פתיחה על גדות הסיין, סיום לא שגרתי, עלות מינימלית, התחשבות בסביבה וצדק חברתי. בצרפת טוענים: כאלה משחקים לא ראיתם

שנה לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בקיץ 2024, ובפריז מבטיחים: אנחנו רוצים מסיבה ענקית, ושתהיה יוצאת דופן". עם שילוב של הכנות מדוקדקות, ציפיות גדולות ויומרנות צרפתית - הפעם המארחים מכוונים גם "ליצור עולם טוב יותר".

במטה של ​​משחקי פריז 2024, מסכי ענק כבר חוזים איך ייראה טקס הפתיחה העתידי. על מסך אחד נראים ספורטאים אולימפיים נוסעים לאורך נהר הסיין במשט ענק, כשמעודדים אותם קרוב לחצי מיליון איש בגרסה מדומה: המארגנים מבטיחים שזה יהיה "טקס הפתיחה המרהיב בהיסטוריה". על מסך אחר, רקדני ברייקדנס מסתובבים במהירות מסחררת בפלאס דה לה קונקור. סרטון שלישי מראה המון צוהל על רקע דגלי צרפת והאתרים הכי מפורסמים של פריז.

המשחקים האולימפיים פריז 2024 - אילוסטרציה. אינסטגרם, paris2024, אתר רשמי
המשחקים האולימפיים פריז 2024 - אילוסטרציה/אתר רשמי, אינסטגרם, paris2024

המסר ברור: אחרי כל הבעיות שפגעו באולימפיאדת ריו וטוקיו - מהעלויות הגדולות, השחיתות והקורונה ועוד - משחקי פריז יהיו משהו גדול ומפואר, שישישקם את כבוד החוויה האולימפית. וכן, גם אם בתקופה האחרונה פריז סוערת, עם איומי שביתות, מהומות ברחובות, הפגנות וטרור.

"אנחנו שאפתניים עם המשחקים האלה ויש הרבה ציפיות", אומר אטיין תובואה, מנכ"ל הוועדה המארגנת של פריז 2024. "פריז היא עיר פנטסטית ומקום פנטסטי לארח את המשחקים. המהדורות האחרונות של המשחקים האולימפיים, מסיבות שונות, כמו קורונה למשל, עוררו למעשה תקווה חדשה. אז אנחנו רוצים מסיבה ענקית. ואנחנו רוצים שהמסיבה הזו תהיה יוצאת דופן".

זה גם לא יעלה הרבה, טוענים המארגנים. 95 אחוז מהמתקנים בפריז כבר קיימים. רק כפר הספורטאים ומרכז המים ייבנו מאפס. המשמעות היא שהתקציב המתוכנן של המשחקים הוא בסך 8 מיליארד יורו, נמוך בהרבה מזה של לונדון, ריו או טוקיו.

יש גם טוויסטים נוספים. בסרטון רשמי של פריז 2024, הם מוסיפים למוטו האולימפי (מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר) יומרות נוספות: "יותר אחווה, נועזים יותר... פרוע יותר... עירוניים יותר... מעוררי השראה יותר... צדיקים יותר".

"אנשים לא רוצים להיות רק צופים", אומר תובואה. "הם גם רוצים לקחת חלק. אני חושב שזו אבולוציה גלובלית. אז החלטנו שמעורבות היא מרכיב מרכזי גם במשחקים, אבל גם במורשת שלהם. היינו שאפתניים בדרך שבה אנחנו רוצים לחגוג את המשחקים, אבל גם בדרך שבה אנחנו רוצים ליצור עולם טוב יותר באמצעות ספורט, דרך המשחקים".

תובואה מתעקש שלמילים היומרניות יש כיסוי: כ-300,000 איש יקבלו כרטיסים בחינם לצפייה בטקס הפתיחה, כשהוא עובר שלושה קילומטרים וחצי לאורך הסיין, בליווי מופע אמנותי. יש גם Le Club Paris 2024, המציע נקודות וכרטיסים אולימפיים פוטנציאליים למי שמתאמן באופן קבוע. קבוצה בת מזל של 20,024 אנשים אפילו תקבל את ההזדמנות לרוץ את המרתון האולימפי באותו מסלול - ובאותו יום - לצד הטובים בעולם.

המסלול, שמתחיל ב-Hôtel de Ville ועד לארמון ורסאי ובחזרה, עוקב אחר חלק מצעדת הנשים, אחד האירועים המוקדמים והמשמעותיים ביותר של המהפכה הצרפתית בשנת 1789. בנוסף, הפעם מרוץ הנשים - לא של הגברים, כמו תמיד - הוא זה שיסיים את המשחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully