וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"את חושבת שיש שחקניות לסביות בנבחרת?": הפדיחה של כתב ה-BBC

גיזלאן שיבאק, קפטנית נבחרת מרוקו, נשאלה על ידי העיתונאי הבריטי על יחסים חד-מיניים במסיבת העיתונאים ולא נשארה חייבת: "זאת שאלה פוליטית, אמשיך ברשותך לדבר על כדורגל"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 25.7/ספורט1

נבחרת מרוקו פתחה את הופעת הבכורה שלה בשלב הבתים של מונדיאל הנשים עם תבוסה 6:0 לנבחרת גרמניה, אך על אף ההפסד המשפיל, בנבחרת האפריקאית מתעסקים בדברים אחרים מחוץ למגרש.

במסיבת עיתונאים שנערכה לפני המשחק מול הגרמניות במחזור הפתיחה של שלב הבתים, קפטנית הנבחרת המרוקאית, גיזלאן שיבאק, נשאלה על ידי כתב של ה-"BBC" הבריטי שאלה שגרמה לאי-נוחות גדולה בחדר העיתונאים: "אנחנו יודעים שנישואים חד-מיניים הם לא חוקיים במדינה שלך. את חושבת שיש שחקניות לסביות בנבחרת שלכן? ומה זה היה עבורן להגיע למדינה בה יש זכויות לקהילה הלהט"בית?".

השאלה הפרובוקטיבית של הכתב הבריטי זכתה לתהודה רבה ברשתות החברתיות, כשהקפטנית המרוקאית גם הגיבה במבוכה: "מתנצלת, זאת שאלה מאוד פוליטית, אז אני אמשיך ברשותך עם השאלות המתייחסות לכדורגל".

גיזלאן שיבאק שחקנית נבחרת מרוקו. GettyImages
סירבה להתייחס לשאלה. שיבאק/GettyImages

הענישה במרוקו על יחסים חד-מיניים במדינה הערבית-אפריקאית היא מאסר של 3-5 שנים בכלא. ב-"BBC" הוציאו הודעת התנצלות לשיבאק וכל הנבחרת המרוקית: "השאלה הייתה לא במקום ואנחנו מתנצלים על כך. לא רוצים להגיע לשאלות פוליטיות באירוע ספורטיבי חשוב כמו מונדיאל הנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully