וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הג'ודו, השייט וההתעמלות חייבים לחזור עם מדליה מהמשחקים בפריז"

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 16:14

מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג יצא בהצהרה באירוע חגיגי לציון שנה לפתיחת האולימפיאדה. היו"ר יעל ארד: "אנחנו בעשירון העליון בעולם של התמריצים לזוכי המדליות"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 25.7/ספורט1

שנה בדיוק לפתיחת המשחקים בפריז, אירח היום (שלישי) בצהריים הוועד האולימפי הישראלי את אנשי התקשורת לקראת תחילת השנה האולימפית. טקס הפתיחה למעשה ייערך בעוד 366 ימים, ב-26 ביולי, אבל עוד לפני כן ייצאו לדרך משחקי נבחרות הכדורגל - כולל ישראל שהעפילה בזכות אליפות אירופה המוצלחת של גיא לוזון ושחקניו הקיץ בגאורגיה.

בפתיחת מסיבת העיתונאים אמרה יור הוועד האולימפי יעל ארד: "ישראל תשתתף בפעם ה-18 במשחקים האולימפיים. כמעט 540 ספורטאים אולימפיים שלחה ישראל עד היום לאורך כל שנות המשחקים האולימפיים. אנחנו לפני שנה אולימפית מטורפת, יש תחרויות כל הזמן ונמתין לסוף עונת 22/23 כדי שנוכל לתת צפי למדליות ולגמרים. רק חודשיים לפני המשחקים בפריז נוכל להצהיר למה אנחנו מצפים. הצטרפה אלינו נבחרת ישראל בכדורגל ויש לנו גיוון עצום בענפים. זה נותן עניין בציבוריות ומראה על התבגרות וצמיחה. אחד הדברים החשובים בשנה אולימפית זה שקט תעשייתי ונפשי לספורטאים ולאיגודים ואנחנו רוצים מינימום בעיות ורעשים בשנה אולימפית. יש לנו קשר בוועד האולימפי עם נותני חסות. הקהילה העסקית מאוד מאמינה בספורט כחול לבן ואנחנו בעשירון העליון בעולם של התמריצים לזוכי המדליות. התמריצים נקיים ממס".

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל. קובי אליהו
"מראה על התבגרות וצמיחה". יעל ארד/קובי אליהו

לדבריה הוסיף גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי; "המשחקים האולימפיים הם האירוע הגדול בתבל. אין עוד אירוע בעולם שמרכז 206 מדינות. מצטרף ענף חדש ברייקדאנס שמצטרף לשלושה ענפים חדשים שנכנסו בטוקיו טיפוס, גלישת גלים וסקייטבורד. יהיו 207 משלחות כולל משלחת הפליטים. יהיה שוויון מלא בין גברים לנשים. 50 אחוז לכל מין. הג'ודו צריך לחזור עם מדליה, השייט חייב לחזור עם מדליה וגם ענף ההתעמלות חייב לחזור עם מדליה".

דני אורן, מנהל היחידה לספורט הישגי: "משלחת הג'ודו תהיה מאוד דומיננטית. לראשונה שבע נשים בכל המשקלים ולהערכתנו יהיו גם חמישה גברים. אנחנו מאמינים שמשלחת הג'ודו תביא לישראל מדליה אחת לפחות. המרתון הוא ענף חזק אצלנו. יש סיכוי גבוה שיהיו לנו שלושה גברים ושלוש נשים והמכסה תהיה מלאה".

האולימפידה בצרפת בשנה הבאה תכלול 19 ימי תחרות בהשתתפות 207 משלחות ב-32 ענפי ספורט. הצפי הוא לכ-10 מיליון צופים ב-329 אירועי התחרות השונים ב-41 אתרים בצרפת ולכארבעה מיליארד צופים בטלוויזיה ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully