וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיא האחרון של פלפס נופץ, יום גדול לאוסטרליה באליפות העולם

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 16:25

לאון מרשאן הצרפתי ניפץ את שיא העולם של פלפס מ-2008 במשחה 400 מטר מעורב. שיאי עולם גם לטיטמוס ולנבחרת הנשים האוסטרלית, גם שורט ונבחרת הגברים קטפו את הזהב

תיקתקנו, 23.7/ספורט1

כבר ביומה הראשון של אליפות העולם בשחייה, הנערכת בפוקואוקה שביפן, נרשמה היסטוריה עם מחיקת שיא העולם האחרון של מייקל פלפס ביחידים. מי שחתום על ניפוץ השיא היום (ראשון) הוא הצרפתי לאון מרשאן, שדהר אל מדליית הזהב בגמר 400 מטרים מעורב עם זמן של 4:03.84 דקות. בכך מחק מהספרים את השיא שקבע האמריקאי האגדי באולימפיאדת בייג'ינג לפני 15 שנה. מרשאן הקדים את קרסון פוסטר מארה"ב שהסתפק במדליית הכסף ואילו דאיה סטו היפני קטף את מדליית הארד.

האלופה האולימפית אריארן טיטמוס קבעה שיא עולם ב-400 מטר חופשי אצל הנשים, כשניצחה את קייטי לדקי והקנדית סאמר מקינטוס בת ה-16 שהחזיקה בשיא מאז אפריל האחרון. האוסטרלית בת ה-22 עצרה את השעון על 3:55.38 דקות, לדקי סיימה שנייה ואריקה פיירוות'ר מניו זילנד הקדימה את מקינטוש ולקחה את הארד.

לאון מרשאן שחיין צרפתי. רויטרס
הצגה בבריכה. לאון מרשאן/רויטרס
אריקה פיירוות'ר (מימין), אריארן טיטמוס, קייטי לדקי, אליפות העולם בשחייה. רויטרס
לא רק ניצחון יוקרתי אלא גם שיא עולם. אריארן טיטמוס, במרכז, בין אריקה פיירוות'ר וקייטי לדקי/רויטרס
נבחרת השליחות של אוסטרליה, אליפות העולם בשחייה. רויטרס
הרביעייה האוסטרלית קבעה שיא עולם/רויטרס
נבחרת השליחים של אוסטרליה, אליפות העולם בשחייה. רויטרס
גם נבחרת הגברים קטפה את הזהב/רויטרס

אוסטרליה קטפה את הזהב גם ב-400 מטר חופשי אצל הגברים, כאשר סם שורט בן ה-19 הקדים את האלוף האולימפי אחמד חפנאווי מתוניסיה ב-0.02 שניות ועצר את השעון על 3:40.68 דקות. הגרמני לוקאס מרטנס סיים שלישי. האלוף הקודם אלייז'ה ווינינגטון הסתפק במקום השביעי בגמר.

על שיא העולם השלישי הייתה חתומה רביעיית הנשים של אוסטרליה ב-100X4 חופשי, כאשר קבעה זמן של 3:27.96 דקות ושיפרה ב-1.73 שניות את השיא שלה מטוקיו 2020. ארה"ב תפסה את המקום השני וסין סיימה שלישית.

האוסטרלים חגגו מדליית זהב רביעית ב-100X4 חופשי אצל הגברים, עם תוצאה של 3:10.16 דקות, לפני איטליה וארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully