וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורבנקו בגמר אליפות העולם, השליחים במקום ה-7 בגמר ההיסטורי

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 17:53

הישראלית סיימה במקום השמיני בחצי גמר ה-200 מ' מעורב אישי אחרי ששלוש שחייניות נפסלו, השליחים ניפצו את השיא הישראלי ב-4X100 חופשי בחצי הגמר ורשמו הישג מרשים ביפן גם בגמר

תיקתקנו, 23.7/ספורט1

אליפויות העולם בשחייה בפוקואקה, יפן, יצאה לדרך הלילה (בין שבת לראשון) עם שני גמרים למשלחת הישראלית. נבחרת השליחים למשחה 4X100 חופשי, עשתה היסטוריה כאשר העפילה לגמר אחרי שסיימה במקום השמיני הכללי בחצי הגמר ובגמר סיימה שביעית, בפעם הראשונה בה נבחרת שליחים ישראלית עולה לגמר באליפות העולם.

דניס לוקטב, תומר פרנקל, רון פולונסקי וגל כהן גרומי גם קבעו שיא ישראלי חדש בחצי הגמר, עצרו את השעון אחרי 3:14.03 דקות, כאשר השיא הקודם עמד על 3:15.35 דקות ונקבע באליפות העולם אשתקד בהונגריה. בגמר רשמו תוצאה אדירה גם כן של 3:14.53, שהספיקה למקום השביעי והמכובד - הגיעו במרחק 4.37 שניות אחרי האוסטרלים שזכו בזהב, האיטלקים בכסף (+0.33 מאיות) והאמריקאים בארד (+0.65 מאיות).

גם אנסטסיה גורבנקו פתחה בצורה חיובית את האליפות עם גמר ראשון. השחיינית בת ה-19 עלתה לגמר 200 מטר מעורב אישי, המשחה החזק ביותר שלה, עם זמן של 2:10.62 דקות. גורבנקו סיימה שישית בלבד במשחה שלה, אך שלוש שחייניות שהקדימו אותה נפסלו והיא דילגה אל המקום השלישי. לאחר תוצאות חצי הגמר השני התבשרה כי סיימה בסך הכל במקום השמיני, והאחרון שמעניק כרטיס לגמר שייערך מחר בצהריים בשעה 15:23.

לאחר מכן אמרה: "תמיד כיף לייצג את ישראל בבמות הכי גדולות בעולם ומאוד מרגש אותי לעלות לגמר שוב, אחרי חצי גמר פחות טוב. אני מאוכזבת שלא הצלחתי לשבור את השיא שלי, אבל שמחה שהצלחתי לעלות לגמר בכל זאת, ויש לי עוד הזדמנות מחר. הייתי מאוד מופתעת כשראיתי שפסלו שלוש שחייניות מהמשחה שלי, ושזה מכניס אותי ככל הנראה לגמר, כי זה מקרה ממש נדיר. כיף שיש לי עוד הזדמנות לשחות ולנסות לשפר. תודה לכל מי שעודד מהבית וצפה בי".

נבחרת השליחים של ישראל כולל דניס לוקטב, תומר פרנקל, רון פולונסקי, גל כהן גרומי. סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה, אתר רשמי
הישג מרשים. נבחרת השליחים/אתר רשמי, סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה
אנסטסיה גורבנקו שחיינית ישראלית. רויטרס
צעד ראשון בדרך למדליה היסטורית? גורבנקו/רויטרס

במוקדמות רשמה גורבנקו זמן פחות טוב במעט כשעצרה את השעון על 2:10.88 דקות, והעפילה לחצי הגמר מהמקום העשירי. אלופת אירופה בשנתיים האחרונות במשחה ומי שסיימה במקום החמישי באליפות העולם הקודמת, עלתה מהמקום העשירי הכללי.

גורבנקו, השחיינית הבולטת במשלחת הישראלית, תתחרה בלא פחות משמונה משחים אישיים באליפות, אחרי שפתחה אותה ברגל ימין וסימנה וי על שלב חצי הגמר במשחה שנחשב לחזק ביותר שלה.

באותו משחה, לאה פולונסקי נותרה מחוץ לחצי הגמר אחרי שקבעה זמן של 2:14.05 דקות וסיימה במקום ה-21 הכללי. דריה גולובטי שהתחרתה במשחה ה-400 מטר חופשי, הודחה אחרי שסיימה במקום ה-27 במוקדמות עם תוצאה של 4:14.33.

במשחה ה-400 מטר חופשי לגברים, בר סולובייצ'יק נותר מחוץ לסגל לאחר שקבע זמן של 3:49.21 דקות. במוקדמות 50 מטר פרפר, שני ישראלים סיימו את דרכם במוקדמות. מירון חרותי סיים במקום ה-18 (23:40 שניות) ותומר פרנקל במקום ה-22 (23:48).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully