וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונאס וינגגור הבטיח זכייה שנייה ברציפות בטור דה פראנס

טאדיי פוגצ'אר אמנם ניצח בקטע ה-20, אבל הרוכב הדני היה צמוד אליו במקום השלישי, שמר על הפער העצום ויוכתר בראשון בשאנז אליזה

תיקתקנו, 21.7/ספורט1

יונאס וינגגור הבטיח הערב (שבת) את זכייתו השנייה ברציפות בטור דה פראנס. רוכב האופניים הדני שמר על יתרונו העצום גם בסיום הקטע ה-20 (133.5 ק"מ מבלפור ללה מרקסטין) ויוכל ליהנות מחר עם כוס שמפניה ביד, בכניסה לשאנז אליזה לפני ההכתרה הרשמית ביומו האחרון של הטור.

הדני בן ה-26, שהוביל את הטור מהקטע השישי ומאותו רגע לא פשט את החולצה הצהובה, סידר עוד זכייה לקבוצת יומבו-ויסמה. ביארנה ריס ב-1996 היה הרוכב היחיד מדנמרק שזכה לפניו במרוץ הכי יוקרתי של הענף, וכעת יש שיאן חדש. כמו בשנה שעברה, גם הפעם האלוף הקודם טאדיי פוגצ'אר הוא סגנו. ב-2021, כזכור, הסלובני זכה ואילו וינגגור, שעד לפני שש שנים עוד עבד למחייתו כדייג במקביל לפיתוח קריירת האופניים, הסתפק במקום השני.

פוגצ'אר, שידע שיצטרך נס כדי למחוק פיגור של 7:35 דקות, ניסה לתקוף כמה פעמים, אבל וינגגור נותר צמוד אליו בהרים והשניים הגיעו יחד עם פליקס גאל לחמשת הקילומטרים האחרונים כשהם בהובלה ומאחוריהם האחים סיימון ואדם ייטס. הסלובני אכן הקדים ממש על קו הסיום וניצח בקטע, גאל האוסטרי סיים שני, אבל וינגגור השלישי הוא החוגג האמיתי.

יונאס וינגגור, אלוף טור דה פראנס 2023. רויטרס
מייצר שושלת. יונאס וינגגור/רויטרס

נציגי ישראל פרמייר טק הגיעו כמעט שלוש דקות אחרי המנצחים: ניק שולץ תפס את המקום ה-14 ודילן טונס הבלגי סיים 15. הוגו הול הקנדי הגיע 12:27 דקות אחרי המנצחים, במקום ה-48.

יספר פיליפסן הבלגי, שניצח ארבעה קטעים במהלך הטור, יזכה בחולצה הירוקה של הספרינטרים, בה הוא מחזיק מאז הקטע הרביעי. החולצה המנוקדת של המטפסים שייכת לג'וליו צ'יקונה האיטלקי והחולצה הלבנה (הרוכב הצעיר המצטיין) שייכת לפוגצ'אר שנה רביעית ברציפות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טאדיי פוגצ'אר רוכב אופניים סלובני, טור דה פראנס 2023. רויטרס
לקח עוד קטע ושוב יהיה הרוכב הצעיר המצטיין. טאדיי פוגצ'אר/רויטרס

דירוג החולצה הצהובה (אחרי 20 קטעים)

1. יונאס וינגגור (דנמרק, יומבו-ויסמה) 79:16:38 שעות
2. טאדיי פוגצ'אר (סלובניה, אמירייטס) 7:29+ דקות
3. אדם ייטס (בריטניה, אמירייטס) 10:56+
4. סיימון ייטס (בריטניה, ג'ייקו-אלולה) 12:23+
5. קרלוס רודריגס (ספרד, אינאוס) 12:57+

איתמר איינהורן, רוכב אופניים ישראלי. ., אתר רשמי
ניצחון בפולין. איתמר איינהורן/אתר רשמי, .

אלוף ישראל איתמר איינהורן ניצח בגרנד פרי ויסגראד בפולין, שם התחרה במדי הנבחרת. איינהורן, שרק לפני כמה שבועות זכה בפעם השנייה באליפות ישראל, רשם ניצחון מקצועני חמישי בקריירה ואמר: "הניצחון מקדם אותנו עוד צעד לאולימפיאדת פריז. החלום הכי הגדול שלי זה להגיע לשם".

במדי הנבחרת הופיעו היום מלבד איינהורן: רועי ויינברג, אלון יוגב, ולאד לוגינוב, אמרי פיינגזיכט ועמית קיינן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully