וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקו האחורי הטוב באירופה, בפער": אפקט קמבה ווקר על היורוליג

ההחתמה של כוכב ה-NBA במונאקו כבר מוגדרת כ"אחת המרשימות בתולדות הכדורסל האירופי", ולפי שעה היא לא צפויה לגרום לעזיבה של מי משאר הכוכבים בקו האחורי. מאחורי המהלך שיאתגר את ווייד בולדווין ולורנזו בראון, אבל מעלה גם כמה סימני שאלה

תיקתקנו, 21.7/ספורט1

פרוייקט המיליונים של מונאקו בשנים האחרונות קיבל היום (שישי) דחיפה עצומה, עם החתמתו המפתיעה של קמבה ווקר. הקבוצה מהנסיכות בנתה בקיץ שעבר קו אחורי שנחשב לחלומי במונחים אירופיים, עם מייק ג'יימס, ג'ורדן לויד ואלי אוקובו. אחרי שהשלושה הצעידו אותה להישג השיא של המועדון עם העפלה לפיינל פור היורוליג, הם יקבלו כעת חבר חדש עם רזומה אדיר שייצור איום מרובע כמעט חסר תקדים בקו האחורי.

"זה הקו האחורי הטוב באירופה, ובפער לא קטן", הצהירו ביבשת אחרי צירופו של ווקר. לאחר ההודעה של מונאקו על הצטרפותו של ווקר, עלו תהיות רבות בנוגע להמשך דרכו של מייק ג'יימס במועדון - אבל לפי שעה הוא מתוכנן להמשיך בקבוצה. לפי האתר "באסקטניוז", נכון לעכשיו אין למונאקו להיפרד מאף אחד מהכוכבים של הקבוצה.

ג'יימס מחזיק באופציית יציאה מהחוזה לטובת חוזה מובטח ב-NBA, אבל נותרו לו ארבעה ימים בלבד לממש אותה, ולפי שעה הוא מיועד להמשיך בקבוצה.

קמבה ווקר לצד מייק ג'יימס. אילוסטרציה, צילום מסך
שילוב קטלני? קמבה ווקר ומייק ג'יימס/צילום מסך, אילוסטרציה

סוללת הכוכבים שתעמוד לרשות המאמן סשה אוברדוביץ', תאפשר לו להעמיד שלישיית גארדים אימתנית בכל רגע נתון. על רקע ההחתמה של ווקר, אין ספק שהקביעה של ווייד בולדווין במהלך העונה החולפת לפיה הוא ולורנזו בראון יוצרים את הקו האחורי הטוב באירופה, תעמוד למבחן. בעונה שעברה צמד הגארדים של מכבי תל אביב נבחן ביחס לתפוקה של טריו כוכבים במונאקו, הפעם הם יצטרכו להתעלות על ארבעה כוכבים, ועל מאגר כישרון בלתי נדלה.

טעימה ראשונה מהמצ'-אפ המסקרן בין הקווים האחוריים הללו נקבל כבר במחזור החמישי של העונה, כשמונאקו תארח את מכבי תל אביב ב-26 באוקטובר. ווקר, ג'יימס, לויד ואוקובו אמורים להתארח בהיכל במחזור ה-18, בשני בינואר. אחרי הקרבות הגדולים בין הקבוצות בעונה שעברה הן בעונה הסדירה והן בפלייאוף, ייתכן שזו תחילתה של יריבות מופלאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן מכבי תל אביב ווייד בולדווין מול מייק ג'יימס ממונאקו. אלעד גולדשטיין, אינסטגרם מכבי ת"א, אתר רשמי
תחילתה של יריבות מופלאה? מייק ג'יימס מול ווייד בולדווין/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, אינסטגרם מכבי ת"א

אבל לצד ההתלהבות הרבה, יש גם סימני שאלה. ראשית, נשאלת השאלה כיצד ווקר ישתלב במונאקו. נכון לעכשיו מסתמן שהוא ייאלץ להירשם אך ורק למשחקי היורוליג של הקבוצה, ולא יורשה להירשם למשחקי הליגה הצרפתית בשל תקרת השכר שהונהגה בליגה. סיטואציה שכזו, עשויה להקשות ולהאט את תהליך ההתאקלמות שלו בקבוצה.

שנית, עולה השאלה עד כמה ווקר יוכל להראות את יכולותיו לאור היסטוריית הפציעות שלו בשנים האחרונות. הרזומה של ווקר ב-NBA מרשים מאוד, אולי המרשים ביותר של שחקן שנחת בכדורסל האירופי: הוא הופיע באולסטאר ארבע פעמים, נבחר לחמישיית העונה וקלע 14,486 נקודות בסך הכל בליגה, עם ממוצע של 19.3 נקודות לאורך הקריירה.

אבל ווקר גם הופיע ב-NBA לאחרונה אי שם ב-5 בינואר, לפני יותר מחצי שנה, ובשנה וחצי האחרונות שותף בתשעה משחקים בלבד. האם בגיל 33, אחרי סדרה של פציעות, הוא אכן יוכל להיות שובר שוויון כפי שכולם מצפים?

וישנו גם הפן הקבוצתי. האם הקלישאה המפורסמת לפיה "אין מספיק כדורים" לקבוצה כה עמוסה בכוכבים, תהפוך העונה למציאות כואבת אצל מונאקו? על פניו, לא ברור כיצד יתחלקו הדקות והזריקות בין שלל הסקוררים של הקבוצה, וש כבר מי שתוהה עד כמה הם יהיו יעילים יחד. "האם יש דבר כזה יותר מדי כישרון בקבוצה אחת? שואל בשביל חבר", צייץ צ'ימה מונקה, שחקן הקבוצה בעונה שעברה, שעזב אותה לטובת באסקוניה. "לא, אין דבר כזה", הגיבו לו בחשבון הטוויטר הרשמי של מונאקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully