וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבת עולה באופק: הכירו את האתלטית המבטיחה מהנגב

עם הישגים בולטים במגוון תחומי אתלטיקה, מקום שני באליפות ישראל בקרב שבע לשנת 2023 ומקום ראשון בהטלת כידון באליפות ישראל לנשים, בלטו בלאו מסיימת תיכון מהעיר באר שבע. עם התואר "ספורטאי מצטיין", גם השירות הצבאי לא יעצור אותה מלהמשיך לעבוד על החלום האולימפי

בלטו בלאו. Roby Yahav,
בלטו בלאו/Roby Yahav

בלטו בלאו, בת 18 מבאר שבע, מסיימת תיכון כשעל דגלה כבר מספר זכיות מרשימות באתלטיקה במרוצת השנים: מקום שני בזריקת דיסקוס באליפות ישראל לנוער, מקום שלישי ביידוי פטיש, מקום שני בישראל ב"קרב שבע", ובראש ובראשונה, מקום ראשון בישראל בהטלת כידון.

בלטו עלתה לארץ מאתיופיה בגיל 7, יחד עם אחיה ועם הוריה. המשפחה השתקעה בבאר שבע, והשתלבה בעבודה ובמסגרות החינוכיות היטב: אלא שהמעבר המטלטל ממדינה אחת לאחרת הוליד בבלטו חשדנות וביישנות שלא יודעת גבולות. למרות החשדנות שהפגינה בלטו כלפי חוץ, הצליחו מוריה ומורותיה של בלטו בבית הספר היסודי להבחין בייחודיות שלה: היכולת היוצאת מן הכלל באתלטיקה.

בית הספר היסודי שלמדה בו בלטו אפשר לה להשתתף בחוג אתלטיקה שהתקיים במסגרת הלימודים: בלטו התנסתה אז במספר תחומים, כגון ריצות, קפיצות וזריקות למרחקים. "האתלטיקה הציתה בי את הניצוץ שלי", כך היא מספרת, "כשהתחלתי לעסוק בספורט הפסקתי להיות ביישנית". אולם התפנית האמיתית בקריירה האתלטית של בלטו, חלה כאשר הגיעו מאמנים מן החוץ לשיעורי האתלטיקה השגרתיים: והבחינו בכשרון של האתלטית הצעירה.

בלטו בלאו. Maxim Dupliy,
בלטו בלאו/Maxim Dupliy

בלטו נבחרה להתחיל להתאמן במסגרת המקצועית של מועדון אתלטי הנגב. לאימונים האינטנסיביים מחיר כבד על הלו"ז, ונדרש מאמץ רב לשלב שגרת חיים של נערה יחד עם אימונים תדירים למדי לאליפויות ארציות. "בית הספר שלי עכשיו מאוד גאה בי", מספרת בלטו, הלומדת כעת בתיכון מקיף רבין בעיר באר שבע. "הצוות בבית הספר עשה את כל המאמצים כדי שלא יווצר פער בלימודים בעקבות האימונים שלי- שמו דגש בעיקר על מתמטיקה, אבל גם על מקצועות אחרים שהתגלה בהם קושי".

האתגר הבא של בלטו עתיד להיות שילוב הגיוס לצבא ההגנה לישראל יחד עם שגרת האימונים: המטרות רציניות יותר, והמסגרת הצבאית גמישה הרבה פחות. אולם בהתחשב בהישגיה המרשימים של בלטו בספורט, אין פלא שקיבלה את התואר ואת המעמד "ספורטאי מצטיין"- כותרת אליה שואפים ספורטאים צעירים רבים, המאפשרת להם בזכות כשרונם יוצא הדופן לשלב שירות צבאי יחד עם שגרת אימונים ביתר קלות. "עברתי ועדת שופטים וצברתי ניקוד גבוה כדי לקבל את התואר", היא מספרת. "התפקיד שאעשה יהיה במתכונת של יומיות, ויהיה קרוב למקום האימונים שלי, כדי לאפשר לי להמשיך לקיים שגרת אימונים רצינית."

הפסגה הבאה ששואפת אליה בלטו היא האולימפיאדה: החלום הגדול הוא לייצג את ישראל בכבוד גם בחו"ל. הדרך לשם עוד ארוכה, והאימונים לא נעשים קלים יותר: אבל יחד עם רצון, חדירות מטרה והישגים כמו שלה, נדמה שהאולימפיאדה היא לא כזה חלום רחוק, אחרי הכל.

  • עוד באותו נושא:
  • אתלטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully