וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאלוב: "מכבי חיפה הפכה לקבוצה של המדינה, שמח לסגור מעגל"

עודכן לאחרונה: 18.7.2023 / 23:23

הקשר סיפר על ההחלטה לשוב לישראל אחרי 12 שנה ועל ההופעה הראשונה בסמי עופר: "אנחנו מחויבים לתת שואו. האליפות הרביעית עומדת לנגד עינינו". המאמן מסאי דגו סיכם גם כן בכורה ביתית אחרי חמרון ספרטנס: "ידעתי שאלה שלקחו אליפויות יעשו את השינוי"

תקציר: מכבי חיפה - חמרון ספרטנס 1:2/ספורט1

מקומה של מכבי חיפה בסיבוב בשני של מוקדמות ליגת האלופות אמנם לא הוטל בספק לכל אורך הערב (שלישי), אך בהשוואה ל-0:4 במשחק במלטה, הירוקים התקשו מאוד מול חמרון ספרטנס בגומלין וניצחו 1:2 בלבד בזכות מהפך במחצית השנייה. האלופה הישראלית כאמור לא הבריקה, אך סידרה לאוהדיה ספתח חיובי לעונה באצטדיון סמי עופר.

היריבה בשבוע הבא תהיה שריף טירספול, אלופת מולדובה, שניצחה 0:3 בהארכה את פארול קונסטנצה הרומנית, אחרי הפסד 1:0 בחוץ בשבוע שעבר. המשחק הראשון ייערך במולדובה ובעוד שבועיים יהיה הגומלין בחיפה. עוד לפני כן, ביום שני תיערך ההגרלה לקראת הסיבוב השלישי, בה תגלה מכבי חיפה מי תהיה יריבתה האפשרית אם תחלוף על פני שריף.

מסאי דגו עם שחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
ניצחון דחוק. דגו עם שחקני מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

מסאי דגו סיפר תחילה על התחושות אחרי שעמד על הקווים בפעם הראשונה לעיני אצטדיון סמי עופר מלא: "זה קהל שעושה צמרמורת בגוף מהרגע הראשון, נהניתי מכל רגע. במשחק נהנתי מפרקים גדולים פחות, אבל חצי השעה האחרונה הייתה יותר מהנה".

השינוי ביכולת במחצית השנייה: "אמרתי שלתעודת זהות אין חשיבות, אבל בכל זאת במכבי חיפה יש היררכיה, יש שחקנים שלקחו שלוש אליפויות והיו בליגת האלופות. ידעתי שהם ייכנסו ויביאו את השינוי, אבל גם אלה שפתחו עשו את העבודה והתאמצו. אנחנו בפני שבוע מאתגר של שלושה משחקים חשובים, היה לי חשוב לנצח את משחק הבית הראשון".

על נת'ניאל צ'אלובה שמתקרב למועדון: "התפקיד שלי הוא לאמן, מאחורי הקלעים יש מי שעושה את העבודה. בטוח שיגיע השחקן שהכי יתאים למכבי חיפה, עובדים הכי קשה שיש כבר תקופה ארוכה. בינתיים הוא לא כאן, צריך לתת קרדיט לשחקנים שנמצאים פה".

המטרות של מכבי חיפה העונה באירופה: "אמרתי לשחקנים מהיום הראשון שהמטרה והחלום שלי זה לשחזר את העונה שעברה, ברור שזה לא יהיה פשוט. המועדון הזה לא יכול לחשוב אחרת, נבוא לכל מגרש לעשות הכל כדי לנצח".

בזמן שהמשחק במולדובה עוד היה בהארכה, נשאל דגו על העדפה בנוגע ליריבה הבאה: "שתי קבוצות מאוד חזקות, ראינו אותן בשבוע שעבר. ברמות האלה אין לי עדיפות, נותן כבוד לכל יריבה ומסתכל קודם כל על הקבוצה שלנו".

במסיבת העיתונאים כשעה אחרי המשחק הוסיף דגו: "יש פה סגל רחב ואיכותי אני רואה המון שחקנים מבואסים שלא שיחקו, אבל אני צריך לבחור את השחקנים הנכונים שלי לכל משחק. היינו אתמול באימון 30 שחקנים וזה ברור שזה לא יהיה בהמשך כי אנחנו נדלל את הסגל. חזיזה עבר שבוע סוער עם ההיריון והלידה הוא לא התאמן באופן סדיר, אבל ידעתי שהוא יביא חיים למשחק".

עוד בוואלה!

עם שני שערים זהים: מכבי חיפה גברה 1:2 על חמרון ספרטנס

לכתבה המלאה
ליאור רפאלוב שחקן מכבי חיפה עם ילדיו. מאור אלקסלסי
מרגיש בבית. רפאלוב/מאור אלקסלסי

ליאור רפאלוב, שעלה כקפטן למשחק הראשון שלו במדים הירוקים באצטדיון העירוני, סיפר על ההתרגשות: "שמעתי רבות על האווירה פה ומהרגע הראשון שיצאנו לחימום התרגשתי מאוד. האווירה הייתה יוצאת מן הכלל, קהל אדיר שתומך בקבוצה. אפשר היה להרגיש את זה גם כשפיגרנו 1:0, דחיפה של השחקן ה-12. נהניתי מאוד, אפילו בחום המטורף פה. פגשנו קבוצה טובה, יש לה הרבה איכות בחלק הקדמי למרות שזלזלו בה. היו כמה חלקים טובים במשחק, כמובן שיש לנו הרבה מה לתקן. התרגשתי מאוד, היה כיף לחזור ולקבל את האהבה הזו מהקהל. הפנים קדימה".

לקראת ההמשך הוסיף: "נתייחס לכל משחק לגופו, אני עדיין לא יודע את מי נפגוש. נלמד את הקבוצה היריבה ונתכונן בהתאם. כמובן שגם אנחנו נשתפר בשבוע הזה. הייתה פה חלופה של הרבה שחקנים, של צוות. אני מאוד אופטימי, בעיקר במשחקי בית. האווירה פה מדהימה, באמת. יש צוות מוכשר, נעבוד קשה כדי להשתפר ולהביא עוד הישגים. אני לא זוכר מתי מכבי חיפה השקיעה כל כך הרבה כסף על העברות. זה מראה על הכיוון של הקבוצה. יש פה שחקנים איכותיים ואם נהיה מתואמים ונעבוד יחד, השמיים הם הגבול. לעשות אליפות רביעית ברציפות זה דבר שלא קרה בישראל הרבה זמן, וזה מה שעומד לנגד עינינו".

במסיבת העיתונאים אחרי המשחק אמר רפאלוב על החזרה לישראל: "ידעתי מחודש מאי שאני לא אמשיך באנדרלכט ודיברתי עם שלוש קבוצות בבלגיה, אבל ההצעות היו נמוכות בחצי ממה שהרווחתי וברגע שפנתה אליי מכבי חיפה ידעתי מה עליי לעשות - חשוב לקראת הסוף הקריירה היה לי חשוב לסגור מעגל. כשהבן שלי שמע על האפשרות שאעבור למכבי חיפה, הוא הסתכל על הקבוצה וראה שיש אווירה שאין דומה לה בבלגיה - שם לא שומעים את הקהל מעודד בלי הפסקה. אם שחקני פ.ס.ז' אמרו שבחיפה זו החוויה הכי גדולה שהייתה להם, אז תבינו מה אני חוויתי היום עם הילדים שלי. גם אם ראיתם דברים לא טובים, אני נהניתי - אתם צריכים להבין שמכבי חיפה הפכה להיות הקבוצה של המדינה וכל שחקן שעולה מחויב לתת שואו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully