וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאבדיה יש פציעה שמדאיגה את וושינגטון, וולף שווה את הצ'אנס"

18.7.2023 / 18:15

נבחרת ישראל ערכה מסע"ת לקראת מוקדמות הטורניר הקדם אולימפי, בית הלחמי: "רופא מארה"ב יבדוק את אבדיה, הוא עשה הכל כדי להיות פה"

אימוני נבחרת ישראל הבוגרת לקראת מוקדמות הטורניר הקדם אולימפי, שייערכו בחודש הבא, נפתחו היום (שלישי) באופן רשמי בהיכל שלמה בתל אביב. לפני האימונים ערך המאמן החדש אריאל בית הלחמי מסיבת עיתונאים ביחד עם קפטן הנבחרת תומר גינת.

כמה בונים בנבחרת הבוגרת על נועם יעקב ודני וולף? "את נועם הזמנו הרבה לפני האליפות, הוא חלק מהסגל. הוא יצטרך להילחם על המקום כי הסגל מונה הרבה גארדים, הוא יכול להגיע לסגל הסופי. דני וולף היה הפתעה, ראיתי אותו באימונים והתרשמתי. אנחנו רוצים לזמן אותו אבל יש בעיה עם האוניברסיטה שלו, הוא צריך לסדר את זה, אבל הוא בהחלט שווה את הצ'אנס. הכדורסל הישראלי יכול להרוויח אותו לשנים הבאות, האם כבר הקיץ? עוד צריכים לראות".

על השחקנים שלא הגיעו: "להיות בנבחרת זה חובה גדולה לכל שחקן. זה לא קל לוותר על הקיץ ועל החופש, השחקנים שפה צריכים לקבל את כל הפוקוס וההערכה. את מי שלא בא צריך לשאול על זה".

אריאל בית הלחמי, מאמן נבחרת ישראל בכדורסל. ברני ארדוב
עידן חדש. בית הלחמי/ברני ארדוב

המטרה לקמפיין: "בהחלט רוצים לסיים את הקמפיין במקום הראשון. מסתכלים גם על הקיץ הבא בתקווה להעפיל לטורניר הקדם האולימפי לראשונה מאז 1992. רוצים לגבש את הסגל, שנראה כדורסל טוב ומחויב. מה-12 שהיו בקיץ הקודם ביורובאסקט, שישה לא נמצאים כאן. זה סגל די חדש, מהצעירים שראינו בשנים האחרונות. המטרה היא לגבש את הסגנון שלנו והכי חשוב לגרום לשחקנים לשחק ביחד".

על דני אבדיה: "מהיום הראשון הוא התחייב להיות כאן. יש לו פציעה שדי מדאיגה את וושינגטון וכרגע הוא לא כשיר להיות איתנו באימונים. הרופא שלו מארצות הברית הגיע הינה כדי לערוך לו בדיקות, מקווה שהפציעה לא רצינית ונוכל לקבל אותו. הוא עשה הכל על מנת להיות פה".

על טורנירי ההכנה: "היה קשה להשיג משחקי אימון כי נבחרות מתכוננות לאליפות העולם. לא יכול להגיד שהנבחרות שנפגוש הן מטופ, אבל לפחות נוכל לבחון את עצמנו".

הקפטן תומר גינת הוסיף: "כמובן שאנחנו רוצים להיות באולימפיאדה. דרך ארוכה לפנינו, יש עוד שלושה שבועות עד הטורניר. צריכים לגבש את הסגל במטרה לעשות קיץ טוב ולהמשיך להתקדם ביחד".

בהמשך הודיעה הנבחרת כי מי שמשוחרר מהמשחקים הם איתי שגב. הסנטר שעבר לאחרונה מהפועל ירושלים לעירוני נס ציונה אינו כשיר בעקבות ניתוח שעבר בעינו.

תומר גינת, שחקן נבחרת ישראל בכדורסל. ברני ארדוב
הקפטן מכוון לאולימפיאדה. גינת/ברני ארדוב

הנבחרת תצא בהמשך לשני טורנירי הכנה. הראשון בהונגריה, בו תשחק ב-28 ביולי נגד הנבחרת המקומית ולמחרת נגד איסלנד, והשני בריגה, שם תפגוש ב-4 באוגוסט את הולנד של אריק שיבק ולמחרת את אוקראינה. טורניר טרום המוקדמות לפריז 2024 יתקיים בטאלין שבאסטוניה, שם הנבחרת תפגוש את מקדוניה ב-12 באוגוסט, את צ'כיה ב-13 ואת אסטוניה ב-15. שתי הראשונות בבית הזה ייצאו לפולין לחצי הגמר והגמר מול הבית המקביל שכולל את פולין, בוסניה, פורטוגל ובולגריה. מנצחת הטורניר תעלה לטורניר המוקדמות האולימפי שיתקיים בקיץ 2024.

סגל הנבחרת המלא: תומר גינת, ים מדר, דני אבדיה, יפתח זיו, גיל בני, רומן סורקין, רועי הובר, עוז בלייזר, נועם אביבי, נתנאל ארצי, עידן זלמנסון, בר טימור, רועי פריצקי, יאיר קרביץ, נועם יעקב, רז אדם, נמרוד לוי, גבי צ'אצ'אשווילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully