וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויניסיוס מגן על מנדי: "מפיצים פייק ניוז, הרסו לו את המוניטין"

המגן הצרפתי זוכה מאשמה מחשדות האונס, כוכב ריאל מדריד מתקומם על היחס שמנדי קיבל בשנתיים האחרונות: "אין גבולות בניסיון להשיג קליקים, מי יתקן את הנזק?". גם נציגיו של דני אלבס הגיבו: אל תמהרו לחרוץ גורלות

מחוץ לקווים, 13.7/צילום: אולפן וואלה!. עריכת וידאו: זיו שטיינר

בנז'מן מנדי חף מפשע, אבל חבריו הכדורגלנים יודעים: הנזק כבר נעשה. מנדי, כזכור, זכה עם נבחרת צרפת במונדיאל ב-2018, הוא היה מהשחקנים המובילים במנצ'סטר סיטי, ביסס את מעמדו כאחד המגנים השמאליים הטובים בעולם ונהנה מקריירה מוצלחת, אבל הכל נקטע בגלל שורה של האשמות. במחזור פתיחת עונת 2021/22 בפרמיירליג הוא פתח בהרכב, אבל מאז לא שיחק כדורגל: ימים ספורים לאחר מכן נעצר בחשד למספר מקרי אונס.

בינואר לפני כחצי שנה הוא זוכה משישה סעיפי אונס וביום שישי החשדות נגדו הוסרו סופית והוא זוכה מכל אשמה במסגרת משפט חוזר שנערך בנוגע לשני מקרים נוספים בהם הואשם באונס ובניסיון אונס של שתי נשים. הוא נמצא חף מאשמה אחרי שנתיים במעצר וחודש לאחר שהפך לשחקן חופשי, כי חוזהו במנצ'סטר סיטי הסתיים. כעת בנז'מן מנדי הוא שוב אדם חופשי, אבל חלק מחבריו הכדורגלנים מביעים הזדהות עם הנזק שעבר.

ויניסיוס ג'וניור, שחקנה של ריאל מדריד, כתב בטוויטר: "אני מצטער על כל מה שעברת, בנז'מן מנדי. הפסדת שנתיים מהקריירה שלך, אבל זה החלק הכי קטן בכל המצב הזה... מה עם הנזק הפסיכולוגי? אין ספק שהחיים כבר לא יהיו אותו דבר. התרבות הזאת, של הריסת מוניטין, גבתה עוד קורבן.

"עד מתי נמשיך להאשים ולגנות אנשים, בלי לתת להם את ההגנה הכי בסיסית? פייק ניוז מופצת מבלי שאנשים בודקים עובדות (דבר שהרגשתי באופן אישי בחופשה שלי), ואז המצב רק הולך ומחמיר.

"המינימום שאפשר לבקש מהמקצוע זה להיות אחראים, אבל בימינו עבודה רצינית היא חריגה. אין גבולות בניסיון להשיג עוד קליקים ואינגייג'מנט. והשאלה שלי: מה יתקן את הנזק שנעשה?".

גם נציגיו של דני אלבס, כצפוי, ניצלו את הפרשה כדי להגן על הברזילאי, שיושב גם הוא במעצר בחשד לאונס, במשפט שטרם החל. "הזיכוי של מנדי אחרי שנתיים רק מוכיח שמוקדם מדי לחרוץ גורלו של אדם ולקבוע שהוא אשם", אמרו, "גם אלבס צריך ליהנות מחזקת החפות, אנחנו משוכנעים שבבית המשפט יוכח שהוא זכאי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בנג'מן מנדי, כדורגלן צרפתי. OLI SCARFF, GettyImages
"אנחנו כספורטאים לא יכולים להסכים שדברים כאלו יקרו לנו"/GettyImages, OLI SCARFF

מנדי יחגוג את יום הולדתו ה-29 ביום שני ועל אף שלא שיחק בשנתיים האחרונות, אפשר להעריך שהוא ימצא קבוצה מסביב לעולם שתהיה מספיק מספיק אמיצה לצרף אותו. בכל זאת, מדובר לא רק באדם שכעת נוקה מאשמה, אלא גם בכדורגלן ששיחק ברמות הכי גבוהות, זכה באליפויות באנגליה ובצרפת וכאמור גם בגביע העולם עם הטריקולור.

עוד להגנתו יצא ממפיס דפאי, חלוץ אתלטיקו מדריד בחצי השנה האחרונה שכתב ברשתות החברתיות את ההודעה הבאה - גם כדי להגן על חברו הצרפתי, ובעיקר כדי להבהיר עד כמה חשוב שוחבריו הספורטאים ידעו להתאחד בשעת צרה, יגנו זה על זה וייזכו גם לתמיכה מהציבור כל עוד לא נמצאו אשמים בדבר.

"בנז'מן מנדי. כל התיקים נגדו נסגרו. אז מה אנחנו עושים עכשיו? מי יעזור לו להחלים? מי ייקח אחריות על פגיעה בשם שלו? איך הוא יחזיר לעצמו את הקריירה? כל כך הרבה שנים של השקעה כדי להיות כדורגלן מקצוען...ומה עכשיו?!", כתב ההולנדי תחילה.

הציוץ של ממפיס דפאי

דפאי המשיך: "מעולם לא התייחסתי לנושא הזה כי לא ידעתי את כל הפרטים, אבל דיברתי איתו דרך 'פייסטיים' כאשר הוא היה מאחורי סורג ובריח וגם פגשתי אותו על כר הדשא מספר פעמים...לא ראיתי שום דבר רע באיש הזה. אנחנו כספורטאים לא יכולים להסכים שדברים כאלו יקרו לנו. מי יעמוד לצדנו בשעת צרה כאשר הנזק כבר נעשה? אל תסובבו את הראש".

מסר דומה שלח באמצעות האינסטגרם גם פול פוגבה, מי שכיכב לצד מנדי בנבחרת צרפת. "אני כל כך מאושר בשבילך, אח שלי. כל האנשים שהכפישו אותך ודיברו עלייך בצורה רעה, אני רוצה לראות אותם עכשיו מנקים את שמך. אני מצפה לראות אותך על כר הדשא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully