וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ' "טוב מאי פעם"? אלקראס עדיין חולם על "הרגע הגדול בחיי"

עולם הטניס מתכונן לגמר הגדול בווימבלדון: הפרשנים משוכנעים שנולה פיצח את הנוסחה מול הצעירים העולים של הענף, הספרדי מבין שיצטרך להתמודד עם "מפלצת פיזית ומנטלית", אבל מפנטז על תואר שיבשר על חילופי שלטון: "זה הרבה מעבר למשחק רגיל"

תיקתקנו, 13.7/ספורט 1

"כדי להיות הטוב ביותר, צריך לנצח את הטוב ביותר". קרלוס אלקראס מבין היטב מה עומד על הכף בגמר ווימבלדון שייערך מחר (ראשון, החל מ-16:00), וכבר עכשיו מוגדר כמשחק שעשוי להיכתב באותיות זהב בספר דברי הימים של הטניס העולמי. זהו הגמר לו כולם קיוו וציפו, עם כל החומרים שמהם עשויה דרמה ספורטיבית כהלכה: מצד אחד האלוף המכהן הוותיק, אגדה בענף, שממציא את עצמו מחדש ככל שהזמן עובר, וממשיך להשתפר ולשבור שיאים.

"נובאק דג'וקוביץ' טוב יותר מאי פעם. הדרך שלו לגמר הזה הייתה אחת המרשימות שאני זוכר", מנתח מאטס וילאנדר. "זה נכון שהוא כבר לא צריך להתמודד עם פדרר ונדאל, אבל המשחק הולך קדימה, וגם הוא הולך ומשתפר יחד איתו".

לדבריו של וילאנדר, "אחרי כמה משחקים מול הכוחות העולים של הענף, נובאק הפנים שהם באמת טובים, שהם מכים את הכדור חזק מאוד, אפילו יותר חזק מרפא, רוג'ר ואנדרי מארי. הם תוקפים אותך מוקדם, ונובאק הבין שבן אנוש לא מסוגל להתמודד עם זה כל הזמן. לכן הוא מתחיל את המשחקים יותר אגרסיבי, ומנסה לשבור את החבר'ה הצעירים בשלבים מוקדמים של המשחק".

קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי עם נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
הקרב שכולם ייחלו לו. דג'וקוביץ' ואלקראס/רויטרס

דג'וקוביץ' אכן נמצא בכושר פנטסטי, ובכל זאת מגיע לגמר כפייבוריט. ניצחון יעניק לו את תואר הגרנד סלאם ה-24 בקריירה, יגדיל עוד יותר את הפער משאר אגדות הענף ויבסס את הטענה שהוא גדול הטניסאים בכל הזמנים. נולה עומד על מאזן של 1:7 במשחקי גמר בווימבלדון, ויכול להפוך לאלוף הטורניר בפעם החמישית ברציפות.

אבל מנגד יעמוד הכוח העולה של הענף, ומי שכל הסימנים מראים שיהפוך לשחקן היסטורי בכוחות עצמו. הספרדי בן ה-20 צעיר מדג'וקוביץ' ב-16 שנים, ועדיין יש בין השניים פערי ניסיון ואיכות, אבל גם הוא נראה דומיננטי ועוצמתי בדרך לגמר, וגם הוא כבר רשם כמה הישגים מרשימים בקריירה הקצרה, כשהפך למדורג 1 בעולם הצעיר בהיסטוריה.

אם אלקראס יפתיע וינצח, הוא יהפוך לטניסאי החמישי בלבד אי פעם שזוכה ביותר מתואר גרנד סלאם אחד לפני גיל 21. את תואר הגרנד סלאם הראשון שלו הוא השיג באליפות ארצות הברית בשנה שעברה, לאחר שגבר בגמר על קספר רוד. זכייה בתואר בווימבלדון מול כוכב בקנה מידה של דג'וקוביץ', יהיה כבר הישג בסדר גודל אחר לגמרי.

"יותר מיוחד לשחק בגמר נגד שחקן אגדי", מודה אלקראס. "אם אנצח, זה יהיה רגע מדהים עבורי. זו לא תהיה רק זכייה בווימבלדון, זו תהיה זכייה בווימבלדון אחרי ניצחון על נובאק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קרלוס אלקראס. GettyImages
"זה יהיה רגע מדהים". אלקראס/GettyImages

אלקראס ודג'וקוביץ' נפגשו פעמיים בלבד בעבר, וכל אחד רשם ניצחון אחד. אלקראס גבר על הסרבי בשלוש מערכות אשתקד בטורניר מדריד, אבל במשחק החשוב באמת בין השניים, בחצי גמר רולאן גארוס בחודש שעבר, ידו של דג'וקוביץ' הייתה על העליונה אחרי קרב גדול.

"נובאק לעולם לא טועה. פיזית, הוא מפלצת. מנטלית, הוא מפלצת. זה יהיה אתגר מטורף", יודע אלקראס, שיופיע בגמר גרנד סלאם בפעם השנייה בקריירה. דג'וקוביץ' מנגד יעלה לגמר הגרנד סלאם ה-35 שלו. "מבחינתו של נובאק זה עוד יום, עוד משחק, עוד רגע. אבל עבורי, אני חושב שזה יהיה הרגע הגדול בחיי", אמר הספרדי.

אחרי המפגש מולו ברולאן גארוס, אלקראס הודה שהרגיש לחוץ ומתוח ובמיוחד, ושהושפע לרעה מגודל המעמד והרגע. הפעם הוא רוצה לשמור על קור רוח, ונחוש להגיע מוכן למשחק בכל מחיר. אמש התייחס אלקראס לשמועות על כך שאביו צילם את דג'וקוביץ' באימון כדי להתכונן אליו בצורה הטובה ביותר.

"כנראה שזה נכון שאבא שלי צילם את האימון", הודה אלקראס, והסביר מה הסיבה לכך: "אבא שלי חובב טניס מושבע. זה הרבה מעבר לצפייה במשחקים. הוא מסוגל לצפות במשחקים כל היום, לצפות באימונים, לקרוא מאמרים על הענף במשך שעות. לא בכל יום יוצא לו לראות את נובאק דג'וקוביץ' מתאמן, אז כן, כנראה שהוא ניצל את הרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully