וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינדרלה או הנוקמת? אלופה חדשה תוכתר בשבת בווימבלדון

מרקטה וונדרושובה הצ'כית (42 בעולם) הגיעה לטורניר בשנה שעברה כתיירת ורוצה להיות הבלתי מדורגת הראשונה שזוכה בתואר, בעוד אונס ג'אבור התוניסאית (6) שכבר סגרה חשבון עם שתי יריבות, מחפשת נקמה שלישית והיסטוריה עבור העולם הערבי

מחוץ לקווים, 13.7/צילום: אולפן וואלה!. עריכת וידאו: זיו שטיינר

על הלוח המוזהב של טורניר ווימבלדון ייכתב ביום שבת בכל מקרה שם חדש. בשעה 16:00 יעלו למגרש המרכזי מרקטה וונדרושובה ואונס ג'אבור עם חלום משותף - השגת תואר גרנד סלאם ראשון בקריירה - אבל רק אחת מהן תזכה להגשימו.

מרקטה וונדרושובה טניסאית צ'כית. רויטרס
הדהימה גם את עצמה. מרקטה וונדרושובה/רויטרס

וונדרושובה הצ'כית (42 בעולם) היא סיפור הסינדרלה הקלאסי. הטניסאית בת ה-24 הגיעה לווימבלדון בשנה שעברה כתיירת, רק כדי לתמוך בשותפתה למשחקי הזוגות שניסתה את מזלה במוקדמות, שכן היא עצמה נאלצה לוותר על הטורניר בגלל ניתוח שני בפרק כף היד. שנה חלפה, במהלכה גם הספיקה להתחתן והנה יש לה אפשרות ללכת בדרכן של בנות ארצה מרטינה נברטילובה, יאנה נובוטנה ופטרה קביטובה, ויותר מכך: להפוך לבלתי מדורגת הראשונה בהיסטוריה שזוכה בתואר באול אינגלנד קלאב.

"אני אסירת תודה להיות פה בכלל", אמרה וונדרושובה, שהפסידה בגמר הגרנד סלאם היחיד שלה בקריירה (לאשלי בארטי, רולאן גארוס 2019) והפסידה גם בגמר האולימפי בטוקיו. "אחרי הניתוח הייתי עם גבס ולא יכולתי לשחק כמעט שישה חודשים, זה היה קשה מאוד. וזה משוגע שזה קורה דווקא כאן, הדשא היה כמעט בלתי אפשרי עבורי. אם היו אומרים לי שזה יקרה על חימר או משטח קשה, עוד מילא. אולי הייתי מאמינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אונס ג'אבור, טניסאית תוניסאית. רויטרס
לא מוכנה להפסיד עוד גמר. אונס ג'אבור/רויטרס

מולה תתייצב ג'אבור התוניסאית (6 בעולם) שהייתה בדיוק באותו מעמד בשנה שעברה. אז היא איבדה יתרון מערכה והפסידה לילנה ריבאקינה, ולאחר מכן הפסידה גם בגמר אליפות ארה"ב לאיגה שביונטק. בקזחית היא נקמה ברבע הגמר, לאחר מכן ביצעה מהפך מרשים מול ארינה סבאלנקה (זו שעצרה אותה ברבע גמר ווימבלדון 2021) וכעת מחפשת נקמה גם ביריבה שהדיחה אותה בתחילת השנה מאליפות אוסטרליה.

מאזן המפגשים בין השתיים עומד על 2:3 לזכות הצ'כית, אבל ג'אבור נמצאת בכושר מצוין ובטורניר הזה הפכה לראשונה מאז סרינה וויליאמס ב-2012 שמגיעה לגמר לאחר שעברה שלוש שחקניות טופ 10. התוניסאית רוצה כאמור תיקון במגרש המרכזי ותוכל להיות הטניסאית האפריקאית הראשונה והערבייה הראשונה שזוכה בטורניר גרנד סלאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully