וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה מחכה לישראל: "אחרי ספרד משהו השתחרר, שמנו את העייפות בצד"

מאמן נבחרת העתודה שיבח את הסגל אחרי העלייה לחצי גמר אליפות אירופה: "אם לא היינו קבוצה, לא היינו עוברים את ספרד וגרמניה. רחוקים שני ניצחונות ממשהו מטורף, וולף הוא גבוה עם נפש של גארד". היריבה בשבת ב-18:30: בלגיה שחזרה מפיגור 17 מול ליטא

נבחרת העתודה חוגגת ניצחון על גרמניה והעפלה לחצי גמר אליפות אירופה/צילום: איגוד הכדורסל הישראלי. עריכת וידאו: שירן גולן

התרגלנו לטוב: בפעם החמישית ברציפות, נבחרת העתודה של ישראל העפילה היום (חמישי) לחצי גמר אליפות אירופה עם 64:75 משכנע על גרמניה. הנבחרת של אלעד חסין הדהימה אתמול בצהריים את ספרד החזקה, והיום כאמור המשיכה מהיכן שעצרה עם ניצחון דומיננטי שסידר מקום בחצי הגמר.

היריבה הבאה (שבת, 18:30) תהיה בלגיה, לה נכנעה 70:54 במחזור הסיום של שלב הבתים. הבלגים רשמו קאמבק אדיר ברבע הגמר מול ליטא, ואחרי שפיגרו ב-17 נקודות הצליחו לצאת מהמפגש עם ניצחון 71:77 מתוק מאוד מבחינתם. תייס דה רידר הוביל עם 16 נקודות את רשימת הקלעים של הבלגים, שניצחו את המחצית השנייה 21:44.

אלעד חסין, מאמן נבחרת העתודה של ישראל. fiba.com, אתר רשמי
עוד הישג גדול לעתודה. חסין/אתר רשמי, fiba.com

האזינו לאהרל'ה ויסברג על נבחרת העתודה של ישראל

המאמן אלעד חסין אמר בסיום המשחק והתייחס להודעה הפתאומית שקיבלו אתמול ב-23:00, לפיה המשחק מול גרמניה הוקדם מ-21:00 ל-13:00. "באנו מאוד מוכנים, את האימון בוקר עשינו בחדר וידאו, עשינו מגרש מדומה. משתמשים בכל האמצעים כדי לבוא מוכנים. קרדיט גדול לשחקנים ששמו את העייפות בצד. הובלנו לכל אורך המשחק והיינו יותר טובים, פתאום הכדור נכנס לנו. אנחנו נהנים מהמסע הזה".

על דני וולף, שרשם עוד משחק מצוין עם 16 נקודות ו-11 ריבאונדים, אמר חסין: "הוא שחקן שיכול לעשות הרבה דברים. הוא גבוה עם נפש של גארד. הוא ילד מדהים אבל אנחנו קבוצה, נבחרת. יש הרבה שחקנים שאולי פחות בולטים אבל עושים עבודה מדהימה של נחישות, הקרבה והגנה, מחפים אחד על השני. אם לא היינו קבוצה לא היינו עוברים את ספרד וגרמניה".

חסין הרעיף שבחים גם על יובל לוין, שקלע 18 נקודות ב-7 מ-8 מהשדה: "הוא עבר הכנה לא קלה עם פציעה בשרירי הבטן, אבל אמר לי שהוא עושה 100% כדי להיות מוכן. אולי שחקן אחר היה מוותר ולא מסתכן, מכין את עצמו לליגה. הוא אמר לי שיתחיל לאט כי הוא אחרי פציעה וטיפולים, אבל שהוא בנבחרת ב-100%. היום זה היה משחק יוצא מן הכלל שלו ומגיע לו המון קרדיט".

"האם אנחנו יכולים ללכת עד הסוף? נלך משחק משחק ונישאר צמודים. אנחנו באים כאנדרדוג כמעט לכל המשחקים, לא יודעים מי היריבה הבאה אבל אנחנו רחוקים שני משחקים מלעשות משהו מטורף".

שחקן נבחרת העתודה של ישראל נועם יעקב עם יובל לוין. fiba.com, אתר רשמי
שוב בחצי הגמר. יעקב ולוין/אתר רשמי, fiba.com

על האמונה שנבנית תוך כדי הטורניר: "במשחק הראשון מול טורקיה הראינו את הפוטנציאל שלנו, ואז ראינו את הצד האפל כשלא הופענו מול איטליה ובלגיה והייתה עייפות. יום חופשי לנבחרת ישראל זה משמעותי, היום לא היה את זה ולכן הניצחון הזה עוד יותר גדול. כשאתה מנצח את ספרד וכולם מדברים על זה, פתאום משתחרר משהו והיום ראיתי את זה בקבלת החלטות, בזריקות ובביחד".

"גם שחקן שעולה מהספסל צריך לבוא מוכן ודרוך, גם אני כמאמן צריך לתת יותר ביטחון לשחקני הספסל. היום מאוד אהבתי את מה שהספסל עשה, עזר לנו להחזיק את ההפרש ולהוסיף לו. בכל רגע נתון שחקנים צריכים להיות מוכנים".

הקלע המוביל רון ציפר, שצלף 23 נקודות, סיכם: "שמחים מאוד על הניצחון אבל זו רק ההתחלה. יש לנו עוד משימה חשובה וניתן הכל". לוין הוסיף: "אנחנו מרגישים גאווה עצומה, הרגשנו את כל המדינה מאחורינו. ננוח ונתכונן למשחק הבא".

נועם יעקב: "שמחים על הניצחון הגדול הזה, מחר יש לנו יום מנוחה להתכונן ולבוא כמו שצריך לחצי הגמר, אם זה מנטלית ואם זה גופנית. אני בטוח שהצוות ידאג לכולנו, ולא הסתפקנו, אנחנו רוצים עוד".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בירך: "ההצלחה בספורט הישראלי נמשכת. ברכות ענקיות לנבחרת העתודה שלנו שכובשת את אירופה ומביאה אותנו לחצי גמר היורובאסקט עד גיל 20".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully