וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירוש ספרד: נבחרת העתודה הדיחה את אלופת אירופה

ישראל רשמה את הפתעת הטורניר: שחקניו של אלעד חסין ניצחו 52:59 את נבחרת ספרד בדרך לרבע גמר היורובאסקט עד גיל 20, ועל הדרך הבטיחו את ההישארות בדרג א'. 21 ו-13 ריבאונדים לוולף, 16 ו-7 אסיסטים לנועם יעקב

מחוץ לקווים עם לירון שרון, 11.7/עורך: זיו שטיינר

שני ההפסדים ב-16 הפרש לאיטליה ולבלגיה, שהעלו את ישראל לשמינית גמר אליפות אירופה לנבחרות עתודה מהמקום האחרון בבית א', עוררו דאגה ממשית מפני איבוד המקום בדרג הבכיר ביבשת, בטח כשהתוצאות זימנו לאלעד חסין ושחקניו מפגש עם אלופת אירופה המכהנת - נבחרת ספרד. אלא שהכחולים-לבנים התעלו בדיוק בזמן, המשיכו את רצף ההצלחות של ישראל באליפויות אירופה עד גיל 20 בשנים האחרונות, ורשמו היום (רביעי) את ההפתעה הגדולה ביותר בטורניר הנוכחי כשהדיחו את אחת הפייבוריטיות לזכייה בתואר בדרך לרבע הגמר, שם מחכה גרמניה (חמישי ב-21:00).

כמעט שנתיים חלפו מאז ההפסד האחרון של ספרד בקטגוריית הגיל הזו. 0:10 היה המאזן שלה מאז שהחלה אליפות אירופה 2022, בה כאמור זכתה "לה רוחה", אבל דניאל וולף, נועם יעקב וחבריהם שלחו אותה באופן סנסציוני למשחקי ההישרדות בדרג א' בעיקר בזכות תצוגת הגנה נהדרת והרבה קור רוח. פעמיים שמטה ישראל יתרון שנשק לדו-ספרתי וספגה ריצות של 1:13 במחצית הראשונה ו-0:13 בשנייה, אבל רבע אחרון אדיר בו עצרו את הספרדים על 7 נקודות בלבד הוביל לאחד הניצחונות הגדולים של נבחרת כדורסל ישראלית בשנים האחרונות.

ישראל היא הנבחרת הראשונה מאז 2006 שמדיחה את ספרד לפני רבע גמר אליפות אירופה עד גיל 20. וזה הזמן להזכיר: בכדורגל אולי עלינו על המפה בקיץ הנוכחי, אבל בכדורסל נבחרות העתודה שלנו נמצאות בצמרת כבר כמה שנים.

קלעו לנבחרת ישראל: דניאל וולף 21 ו-13 ריבאונדים, נועם יעקב 16 ו-7 אסיסטים, רון ציפר 7, אריאל אייזיק 5 ו-7 ריבאונדים, יואב ברמן 4, יובל לוין ועידו הראל 3 כל אחד.

דניאל וולף, נבחרת העתודה של ישראל. fiba.com, אתר רשמי
דניאל וולף שוב הצטיין/אתר רשמי, fiba.com

מהלך המשחק

רבע 1:

שלשה של אורדונייס ומהלך של סל ועבירה של וולף קבעו 3:3 בפתיחה, נונייס עלה על הלוח אבל ישראל הגיבה ב-8 נקודות ללא מענה וספרד ירדה לפסק זמן בפיגור 11:5. נונייס קלע שתיים מהקו, אבל אייזיק צלף שלשה ויעקב רשם סל קשה שהגדיל ל-9 הפרש. רודריגס צימק מחצי מרחק, טאמבה החטיא הטבעה אבל קאיסדו תיקן ל-16:11 ולאחר מכן קבר שלשה. לוין קלע אחת משתיים מהקו, טאמבה הוריד ל-17:16 בסוף הרבע.

רבע 2:

אקינו וטאמבה השלימו ריצת 1:13 וחסין הזעיק פסק זמן בפיגור 20:17, וולף הפך עם 4 נקודות רצופות, אבל נאספלר החזיר את היתרון לספרדים ודומינגס הוסיף שלשה. ציפר השיב באחת משלו, דאנק של טאמבה וסל של אקינו העלו ל-24:29 את אלופת היבשת. ברמן סחט עבירה לשלוש זריקות וקלע שתיים, וולף דייק פעמיים מהקו וסל של יעקב הפך ל-29:30. דומינגס קלע בצד השני, ברמן דייק בזריקות עונשין, וולף הוסיל סל ואורדונייס הקטין בזריקת עונשין - 32:34 מעודד לישראל בתום מחצית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נועם יעקב, נבחרת העתודה של ישראל. fiba.com, אתר רשמי
נועם יעקב ניווט מצוין כהרגלו/אתר רשמי, fiba.com

רבע 3:

וולף דאג להגדיל ל-32:40 עם שני סלים ואסיסט, אבל ספרד שוב קלעה 13 נקודות ללא מענה והפכה ל-40:45 אחרי שנונייס ורודריגס השתלטו זמנית על המשחק. אייזיק מזער נזקים, והנבחרת של חסין ירדה להפסקת הרבעים במינוס 3 - 45:42.

רבע 4:

שלשה של עידו הראל ועוד נקודות של וולף נתנו לישראל יתרון 48:50 בפתיחת הרבע האחרון. המשחק הלך לשניות האחרונות, יעקב באסיסט גדול לוולף וחדירה שלו לאחר מכן העלה את הנבחרת של חסין ל-52:58 כשנשארה דקה וחצי לסיום. אייזיק ויעקב איבדו כדורים קריטיים בהוצאות חוץ, אבל הספרדים החטיאו, ויעקב סחט עבירה בלתי ספורטיבית בדרך ניצחון אדיר 52:59.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully