וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפתעה של הקיץ: ים מדר חתם בפנרבחצ'ה

השחקן הצעיר של העונה ביורוליג מצטרף לקבוצת הכוכבים של דימיטריס איטודיס, ישתף פעולה עם סקוטי ווילבקין ויהפוך לכדורסלן הישראלי הראשון אי פעם בטורקיה. הרכז רמז על חילוקי דעות עם פרטיזן בפוסט פרידה שפרסם: "פיתחתי רגשות כלפי המועדון, וגיליתי שהם לא הדדיים"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.7/ספורט1

המהלך המפתיע של הקיץ: ים מדר חתם היום (רביעי) רשמית בפנרבחצ'ה, ועזב את פרטיזן בלגרד. המשא ומתן בין מועדון הפאר הטורקי לבין הרכז הישראלי צבר תאוצה בימים האחרונים, והוא חתם על חוזה לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת.

לפי הדיווח, פנרבחצ'ה ניצלה אופציית יציאה בחוזהו של מדר ולא תחוייב לפצות את פרטיזן אפילו ביורו אחד תמורת שחרורו של הרכז, למרות שהוא היה חתום לעונה הבאה ובמועדון בנו עליו. מדר יהפוך למעשה לכדורסלן הישראלי הראשון שמשחק בקבוצה טורקית (אחרי שבעבר שיחקו שם מתאזרחים דוגמת סילבן לנדסברג ואלכס טיוס).

מדר נפרד מפרטיזן בפוסט אמוציונלי באינסטגרם וכתב: "משפחה שלי, יש רגעים בחיים שצריך לקבל בהם החלטות קשות. יש לי רגשות עזים כלפי המועדון, אבל בימים האחרונים גיליתי שהרגשות הללו לא הדדיים, ולא הייתה לי ברירה אחרת.

"אני רוצה להודות לכם על כל האהבה והתמיכה שהענקתם לי, ועל כך שעזרתם לי להרגיש בבית גם כשהייתי רחוק ממנו פיזית. צברתי זכרונות שיישארו בלבי לנצח, לשחק בפרטיזן זו פריבילגיה עצומה. אני גאה לומר ששיחקתי עבור המאמן הטוב בעולם, מאמן שהוא בראש ובראשונה אדם מדהים ומנטור לחיים. תודה שבחרתי בי ושינית את חיי.

"לחבריי לקבוצה, אני אוהב את כולכם ומאחל לכולכם הצלחה. תישארו אחים שלי לא חשוב איפה ומתי. לנצח אשאר אוהד של המועדון ואמשיך לתמוך בו בכל מקום שאשחק בו. עוד ניפגש".

ים מדר מוצג כשחקן פנרבחצ'ה. מתוך טוויטר, אתר רשמי
מעבר גדול. מדר מוצג כשחקן פנר/אתר רשמי, מתוך טוויטר

מדר נבחר בתום העונה החולפת לשחקן הצעיר של העונה ביורוליג, לאחר שהעמיד מספרים של 5.8 נקודות, 1.2 ריבאונדים ו-1.6 אסיסטים ב-13 דקות בממוצע למשחק.

בפנרבחצ'ה מדר ישתף פעולה עם מי שהיה יריבו במשך לא מעט שנים בליגת העל, סקוטי ווילבקין. מלבד ווילבקין, עדיין לא ברור עם מי עוד יחלוק מדר את הדקות בקו האחורי. נכון לעכשיו ניק קלאתיס וטיילר דורסי חתומים בקבוצה, אולם לפי דיווחים הישארותם אינה ודאית. מדר עשוי להפוך למעשה להחתמה הראשונה של פנרבחצ'ה הקיץ, כשפרט אליו הקבוצה גם סגרה עם סנטר ברצלונה סרטאץ' שאנלי.

פרטיזן בלגרד ניסה למנוע בכל כוחה את המעבר של מדר לפנרבחצ'ה, אותו קידם סוכנו של הרכז הישראלי מישקו רזנאטוביץ'. בסרביה טוענים שרזנאטוביץ', סוכן העל של הכדורסל האירופי ומי שנחשב לדמות כל יכולה בענף, השקיע מאמצים רבים כדי לשכנע את מדר לעבור לפנר, אחרי שקבוצת הפאר מאיסטנבול לא הצליחה להנחית רכז בכיר כפי שקיוותה, וניסיונותיה להחתים את קוסטאס סלוקאס נכשלו.

ז'ליקו אוברדוביץ' לא היה מוכן לוותר על מדר בקלות, והסאגה המתפתחת סביב מדר גרמה לו אי נחת. עד כמה? לפי דיווח באתר הסרבי "Hotsport", אוברדוביץ' שוקל לנתק קשר עם רזנאטוביץ' אם המהלך שלו ייצא לפועל ומדר יעבור לטורקיה. "תרחיש שבו מדר עובר לפנרבחצ'ה, יגרום לפרטיזן לנתק את קשריה עם רזנאטוביץ'", ציינו באתר, ומבלי לפרט כיצד "חרם" שכזה אמור לפעול לאור העובדה שרזנאטוביץ' שולט בענף ביד רמה, ונתח נכבד מהשחקנים חתומים בסוכנות שלו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ים מדר פרטיזן בלגרד. GettyImages
בתפקיד ספאנוליס: מדר יגרום לסכסוך שירעיד את הכדורסל האירופי?/GettyImages

"האם ההיסטוריה תחזור על עצמה?", תהו באותו אתר, כשהם מציינים ש"אוברדוביץ' זועם בעקבות המצב".

"מן המפורסמות היא שאחרי המעבר של ואסיליס ספאנוליס מפנאתינייקוס לאולימפיאקוס, שקרה אף הוא ביוזמתו של רזנאטוביץ', הוא ואוברדוביץ' נכנסו למלחמה ולא דיברו או שיתפו פעולה שנים קדימה. הרבה שנים חלפו מאז והם כבר ליבנו את העניינים ביניהם, אבל כעת מערכת היחסים בין השניים עלולה לעלות שוב על שרטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully