וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה חוששת מעונש כבד, ואוספת ראיות נגד המלטזים

12.7.2023 / 6:15

הירוקים מעריכים שאופ"א לא תסתפק בהפעלת העונש על תנאי שעומד נגד הקבוצה אחרי האירועים במלטה, אבל במקביל מכינים את כתב ההגנה. הטענה העיקרית: מחדל אבטחתי תרם לליבוי היצרים ביציעים. שניים מחמשת אוהדי הקבוצה שעוכבו לחקירה נשארו במעצר

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 0:4 על חמרון ספרטנס והבלגן ביציעים במלטה/ספורט1

משטרת מלטה תקבל הבוקר (רביעי) החלטה לגבי שני אוהדי מכבי חיפה אשר עצורים על ידי המשטרה המקומית. כידוע, חמישה אוהדים של הירוקים נעצרו במהלך המשחק מול חמרון ספרטנס במלטה, במהלכו נרשמו עימותים חריגים ביציעים, שגרמו לעצירת המשחק. שלושה אוהדים שוחררו במהלך הלילה על ידי המשטרה המקומית אך שניים עוד נשארו במעצר לפחות עד השעות הקטנות של הלילה והיו אמורים להיחקר על ידי המשטרה.

ההערכה היא שבשעות הבוקר יחליטו במשטרה האם לשחררם או שמא לבקש את הארכת מעצרם. לפי ניסיון קודם ישנו סיכוי גבוה שאותם אוהדים ייקנסו וישוחררו לאחר תשלום הקנס, אך כאמור ההחלטה תתקבל הבוקר ולאחר מכן יתברר האם ישוחררו. חלק מהאוהדים נעצרו בטענה להשלכה והדלקה של אבוקות במהלך המשחק אך שלושה כאמור שוחררו ויחזרו לארץ בטיסה שתוכננה להם. העצורים הגיעו לאחר אירוע חריג במיוחד שגרם לעצירת המשחק במשך למעלה מחצי שעה ובמהלכו התעמתו האוהדים הירוקים עם הקהל המקומי.

עימות בין אוהדי מכבי חיפה לאוהדי חמרון ספרטנס. מתוך טוויטר, צילום מסך
מה יהיה העונש? העימות ביציעים/צילום מסך, מתוך טוויטר

בחיפה טענו שהחציצה בין מחנות האוהדים לא הייתה מספקת, וליבתה את היצרים בין ביציעים. בחיפה מבינים שיעמדו לדין בבית הדין של אופ"א וזאת עוד לאחר שעומד כנגד המועדון עונש על תנאי לפיו הקבוצה תספוג עונש של היעדר קהל במשחק חוץ באירופה. במועדון מבינים שהעונש יופעל בשל זריקת האבוקות אל כר הדשא, אך מקווים שלא יספגו עונש כבד נוסף בשל האירועים האלימים שהתרחשו לאחר מכן.

בחיפה כבר אספו וימשיכו לאסוף סרטונים ועדויות מהיציע, כאשר לפי הבדיקות שנעשו עד כה האירוע בין הקהלים החל לאחר שירים של אוהדי חיפה והנפת דגלי ישראל, מה שגרר קריאות של הקהל המלטזי ולטענת אוהדי חיפה אף פירוק של החציצה הדלה שהייתה בין הקהלים וזריקת חפצים לעבר אוהדי חיפה. לאחר מכן כידוע זרקו אוהדי חיפה אבוקה על תוך הקהל המלטזי וההערכה היא שחיפה תספוג עונש כבד בשל כך. גם קנס כבד צפוי להיות מושת על הירוקים.

אגב, ההערכה היא שגם חמרון ספרטנס תיענש בחומרה על האירועים. עוד לפני המשחק בחיפה הוציאו הודעה רשמית וביקשו מהאוהדים שלא להשתמש בפירוטכניקה אך בוודאי לא ציפו שהאירועים יגלשו למימדים כאלה. לאחר האירועים עלה אל היציע מנכ"ל מכבי חיפה ביחד עם אנשי חברת האבטחה "מטאור" שליוותה את הירוקים, ושוחח עם האוהדים שהשמיעו טענות רבות בנוגע למה שהתרחש.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully