וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלו על הדור הלא נכון: המשוכה הבלתי עבירה של נבחרת העתודה

נבחרת ספרד מציגה דור זהב בלתי ניתן לעצירה שעומד על מאזן 0:10 ודורס כל יריבה שנקרית בדרכו. עם רכז שגדול על הטורניר בכמה מידות ועוד שלל כוכבים, נראה שגורלם של הכחולים-לבנים נחרץ עוד לפני שמינית הגמר

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.7/ספורט1

ההפסד של נבחרת העתודה אמש (שני) לבלגיה במשחק הנעילה של שלב הבתים הראשון של אליפות אירופה, אולי חרץ את גורל הטורניר כולו. בעקבות ההפסד ובצירוף התוצאות במגרשים האחרונים, נקבע לנבחרת של אלעד חסין דייט מהגיהנום.

בשמינית הגמר מחר ב-16:00, ישראל תתמודד מול אחת הנבחרות הצעירות הדומיננטיות ביותר בתולדות הכדורסל האירופי. נבחרת ספרד מגדלת דור זהב חדש וטריו הכוכבים של נבחרת העתודה, מסתמן כמו חלק בלתי נפרד ממנו.

חואן נונייס, מייקל קאיסדו ורובן דומינגס כבר זכו באליפויות אירופה בקדטים ובעתודה, והתייצבו הקיץ לטורניר בהראקליון כדי לחתום את הפרק שלהם בנבחרות הצעירות עם מדליית זהב נוספת, שתהפוך אותם סופית ורשמית לנבחרת הצעירה ההישגית ביותר מאז סרביה הגדולה של תחילת-אמצע שנות ה-2000, שזכתה במדליות זהב בקדטים, נוער ועתודה.

חואן נונייס אחרי הזכייה של אולם באליפות גרמניה. Christian Kaspar-Bartke, GettyImages
שתי רמות מעל הטורניר. חואן נונייס/GettyImages, Christian Kaspar-Bartke

את תפקידו של מילוש תאודוסיץ', הרכז הבכיר והכוכב הבלתי מעורער של סרביה ההיא, מגלם חואן נונייס. הרכז (1.92) שרק בחודש שעבר מלאו לו 19, גדול על הטורניר הנוכחי בכמה מידות. בקיץ שעבר הוא כבר הצעיד את העתודה של ספרד לזכייה בזהב, ובעונה החולפת סימן וי גדול על עונת בכורה באולם הגרמנית, שהפכה בית בשנים האחרונות לכישרונות מובחרים מרחבי אירופה. מגע מידאס של נונייס עזר אפילו לאולם הצנועה לזכות באליפות היסטורית בעונה החולפת, כשהוא רושם מספר משחקים מצוינים לאורך העונה, ומשחק תפקיד מרכזי בשלבים רבים בפלייאוף.

הצלע השנייה היא מייקל קאיסדו, סווינגמן בגובה 1.98, שכבר צבר קילומטראז' בלתי מבוטל כשחקן בוגרים, והיה שחקן רוטציה קבוע בעונה החולפת בגרנאדה, אליה הושאל מברצלונה. קאיסדו שצפוי להיבחר בדראפט 2024, מעמיד כה ממוצעים של 9.5 נקודות ו-2.5 ריבאונדים ריבאונדים באליפות, ומחכה להתפוצץ.

לצידם מככב החבר הבולט השלישי לזכיות באליפויות הקדטים והעתודה הקודמות, השוטינג גארד רובן דומינגס (20, 1.97) שחקנה של אסטודיאנטס, שהוכתר כ-MVP של אליפות הקדטים ב-2019, והצטיין בגמר של אליפות העתודה אשתקד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נועם יעקב, שחקן נבחרת העתודה של ישראל. FIBA, אתר רשמי
רק תרחיש יוצא דופן ימנע מנועם יעקב וישראל את משחקי ההישרדות/אתר רשמי, FIBA

רק כדי להמחיש את הדומיננטיות של ספרד בראשות הטריו המדובר, ככה זה נראה במספרים: עד כה באליפות, ניצחה ספרד את שלושת משחקיה בהפרש ממוצע של 26.3 נקודות; בצירוף משחקיה באותו טורניר אשתקד, היא עומדת על מאזן 0:10, עם הפרש ממוצע של 18 נקודות;

ישראל כבר פגשה בעבר את הטריו נונייס-קאיסדו-דומינגס בשתי הזדמנויות שונות. ב-2019, באליפות אירופה לקדטים, הספרדים הביסו את הכחולים-לבנים 55:74, במשחק בו לקחו חלק שלושה נציגים מנבחרת העתודה הנוכחית של אלעד חסין - אריאל אייזיק, אופק גול ונבו זומרפלד. בשנה שעברה נבחרת העתודה בראשות נועם דוברת וגלעד לוי, הצליחה למתוח את הספרדים ולהפסיד להם ב-9 הפרש בלבד, 84:75, בחצי הגמר.

נועם דוברת התעלה במשחק ההוא עם 26 נקודות, ודבר אחד בטוח: כדי להימנע ממשחקי ההישרדות על ההישארות בדרג א', נועם יעקב יצטרך להגיע לפחות לכמות כזו, ויזדקק לסיוע הרבה יותר משמעותי משאר השחקנים בנבחרת שלא עונים לשם דניאל וולף. על פניו, זו נראית כמו משימה בלתי אפשרית, אבל אלעד חסין שומר על אופטימיות זהירה. "אנחנו הולכים לפגוש את הנבחרת החזקה ביותר באליפות. למרות שהם עדיפים, נבוא כדי לנסות ולהפתיע כי במשחק אחד הכל יכול לקרות", אמר המאמן לקראת המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully