וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שגילה את מייק וודס: "אפילו אני איבדתי תקווה"

10.7.2023 / 15:18

ביום שאחרי הניצחון בקטע בטור דה פראנס, הרוכב הקנדי בקבוצה הישראלית מנסה לעכל, וגם: מה יש לו לומר על התקווה הישראלית?

קבוצת ישראל פרמייר טק ברגעי הניצחון של מייק וודס/ישראל פרמייר טק

היתה כבר שעת לילה מאוחרת.השמפניות לחגיגת הנצחון הגדול של מייק וודס כבר נלגמו מזמן , הרוכבים המותשים כבר הלכו לישון, ורק אדם אחד נותר בלובי.

פאולו סאלדאנייה לא מת על תקשורת. היא אינה איזור הנוחות שלו. אבל האחראי על ביצועי הרוכבים של "ישראל פרמייר טק" שרשאי לנכס לעצמו מניות ברגע התהילה הגדול בחייו של חניכו מייק וודס העדיף להשאר בצל. למעשה, היה זה מייק עצמו, בהרמת הכוסית לחגוג את הנצחון האדיר שלו, שכמעט גרר אותו בכח לזרקורים, מספר כיצד המאמן הקנדי הפעיל עליו לחצים כבדים להתפטר ומעבודתו בבנק ולהרגיש הכל לאופניים . "אני לא יכול להרשות לעצמי , אני לא יכול יכול" סיפר וודס על השיחה. אבל פאולו התעקש והציג אותו בפני חברו הקרוב, סילבן אדמס, שהסכים לממן את הרץ לשעבר כדי שיקדיש את כל זמנו לפתח את הקריירה שלו כרוכב מקצוען . " הם שינו את חיי" הודה להם.

סאלדאנייה האמין בוודס כאשר איש לא האמין , וסייע לו לפתח את יכולותיו לאורך כל הדרך. אבל אפילו סאלדאנייה מתקשה להסביר את מה שהתחולל על הר הגעש פוי דה דום ביום ראשון לפנות ערב בדקות המטורפות שבהן הצליח וודס לסגור פער בלתי נתפס. " מייק שלח לי את המספרים שלו כמו תמיד (הספק הוואטים שלו) אבל לא טרחתי עדיין להסתכל. לשם מה? אם היה מפסיד, הייתי מסתכל. אבל אחרי נצחון עצום כזה, מה זה בוער עכשיו"?

התשובה הזו מגלמת גם את הסוד של מייק וודס ובמידה רבה גם של מאמנו : "התכונה הכי מדהימה וחשובה של מייק היא לא ההספקים ברגליים אלא מה שיש לו בראש" מסביר סאלדאנייה. "הוא ניחן בתכונה נדירה : היכולת להתעלם מכישלונותיו ולהתקדם הלאה. היו לו יומיים רעים בטור הזה, והיא בשקט היה יכול לאמר לעצמו שזה לא הולך להיות הטור שלו. אבל הוא פעל בדיוק בדרך ההפוכה.זה רק שימש לו כדלק".

מייק וודס רוכב אופניים קנדי, ישראל פרמייר טק, מנצח הקטע התשיעי של טור דה פראנס 2023. DIRK WAEM/AFP, GettyImages
מייק וודס בטקס ההכתרה בפוי דה דום/GettyImages, DIRK WAEM/AFP

סאלדאנייה מודה שהוא עצמו לא האמין שזה יקרה כאשר כ 4 קילומטרים לסיום פער מייק ביותר מ 2 דקות אחרי המוביל. הוא התבודד בחדרו במלון אליו היה ספון אחרי מחלה קצרה וצפה בחניכו. "כבר חשבתי שזה בלתי אפשרי אבל מייק לא הפסיק להאמין. זה מה שעושה אותו כל כך מיוחד".

וזה כולל גם הסתכלות מהירה למטרה הבאה גם אחרי הנצחון הכי גדול בחייו.

אפשר לזהות את ההתמקדות במטרה הבאה גם בבוקר אחרי הנצחון, כאשר הקבוצה יצאה לאימון שחרור ביום המנוחה אחרי 9 שלבים מתישים ולפני התריסר שנותרו עד הסיום בפריס. הטפיחות על הכתף והחתימות למעריצים מפנים את מקומם להסתכלות קדימה: "לא סיימנו כאן" אמר סילבן אדמס למייק ולחבריו. וודס הנהן. "אנחנו כבר עם הפנים קדימה". התכנית היא לנסות לשחזר את הטקטיקה שכל כך הצליחה ביום ראשון: יציאה לבריחות במטרה "לגנוב" נצחונות .

שאלנו את וודס על הזווית הישראלית .

וודס: " משמח אותי שבישראל כיסו בהרחבה את הנצחון הזה כפי שעשו זאת גם בקנדה. יש לקבוצה זהות ישראלית וקנדית מאד חזקה. אני מאמין גדול בכשרונות הישראלים הצעירים . החתמנו את נדב רייסברג ובקרוב יצטרף ישראלי צעיר נוסף. עוד נראה רוכבים ישראלים חוזרים לטור דה פראנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully