וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייק וודס לאחר הניצחון בטור דה פראנס: "סוף סוף עשיתי את זה"

הרוכב הקנדי של ישראל פרמייר טק, שהחל את הקריירה כרץ 1,500 ששבר שיאים לאומיים, התרגש בפוי דה דום. באוור: "זה בלתי נתפס"

קבוצת ישראל פרמייר טק ברגעי הניצחון של מייק וודס/ישראל פרמייר טק

בגיל 36, מייק וודס השיג הערב (ראשון) את ניצחונו הראשון בקריירה בטור דה פראנס - מרוץ האופניים היוקרתי בעולם. וודס עשה את זה במדי קבוצת ישראל פרמייר טק, לה היה זה ניצחון ראשון השנה ושלישי בסך הכול בטור, אחרי שסיימון קלארק והוגו הול עשו את זה בשנה שעברה.

וודס ביצע את העקיפה שלו 450 מטרים מקו הסיום של הקטע התשיעי, כשהשאיר מאחור את המוביל מתאו יורגנסון שבסופו של דבר אפילו לא סיים בשלישייה הראשונה. "היה כל כך רועש בהתחלה, כל כך הרבה אוהדים", סיפר וודס הנרגש. "היה רעש מחריש אוזניים ואז כשאתה עובר את קו 4 הק"מ יש שקט מוחלט. זה משהו שתמיד רציתי להשיג ודיברתי עליו, אבל זה מעולם לא קרה ועכשיו סוף סוף עשיתי את זה!".

המנהל הספורטיבי סטיב באוור אמר: "ידענו שזה מה שאנחנו רוצים שיקרה, אבל כשהוא היה בפיגור של שתי דקות כשנשארו 4 ק"מ לסיום כבר התחלנו לחשוש. אבל מדובר באתלט מדהים שיכול לעשות הכול, במיוחד בעלייה כה תלולה. צעקנו לו מהאוטו מאחוריו וברדיו: 'אתה יכול לעשות זאת, מייק, אתה יכול'. הוא עשה משהו לא ייאמן. בלתי נתפס".

מייק וודס רוכב אופניים קנדי, ישראל פרמייר טק, מנצח הקטע התשיעי של טור דה פראנס 2023. DIRK WAEM/AFP, GettyImages
מייק וודס בטקס ההכתרה בפוי דה דום/GettyImages, DIRK WAEM/AFP

וודס, יליד טורונטו, התחיל את הקריירה שלו כרץ 1,500 מטרים מצטיין ששבר שיאים קנדים לאומיים, אבל פציעה בגיל 21 הוציאה אותו מהמסלול והוא נאלץ לחפש פרנסה כטלר בבנק.

אבל אז נכנס לתמונה פאולו סלדאנייה, מאמן אופניים וספורט וחברו של סילבן אדמס. פאולו זיהה את הכישרון ודחף אותו להכנס לאופניים אחרי שראה את ביצועיו. הוא הכניס לתמונה את אדמס, שנרתם לסייע כספית לוודס ואפשר לו להקדיש את זמנו לרכיבה.

וודס הפך לרוכב מקצוען בגיל מאוחר יחסית, השיג שני ניצחונות בוולטה וניצחון במילאנו טירנו, אבל לפני שנתיים וחצי הצליח סילבן לסגור מעגל ולהחתים את וודס בקבוצה שלו. "חיכיתי לך", אמר לוודס, שהשיג כבר שלושה ניצחונות עם הקבוצה, האחרון שבהם בטור של אוקיטני לפני חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully