וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקראס התגבר על ברטיני בדרך לרבע הגמר, רונה הדיח את דימיטרוב

ווימבלדון: המדורג 1 הפסיד את המערכה הראשונה, אך רשם את הישג השיא שלו בלונדון ויפגוש את הדני. דג'וקוביץ' שרד מול הורקאץ'

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 9.7/ספורט1

שלב שמינית הגמר בטורניר ווימבלדון הגיע לסיומו היום (שני), כאשר נובאק דג'וקוביץ', קרלוס אלקראס ודניל מדבדב העפילו לרבע הגמר. מי שיצפה ברבע הגמר מרחוק הוא סטפנוס ציציפאס שהופתע על ידי כריסטופר יובנקס. אצל הנשים, האלופה המכהנת ילנה ריבאקינה עלתה שלב בחסות הפרישה של יריבתה, בעוד המסע המפתיע של מירה אנדרייבה בת ה-16 הגיע לסיומו אחרי שהיא ספגה מהפך ממדיסון קיז האמריקאית.

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. רויטרס
התעצבן אחרי המערכה השלישית, אך התעשת בדרך לניצחון. דג'וקוביץ'/רויטרס

גברים

זה היה קשה, אך לאחר ארבע מערכות שהתפרסו על פני יומיים, נובאק דג'וקוביץ' (2) הדיח את הוברט הורקאץ' (פולין, 17) עם 6:7(6), 6:7(6), 7:5, 3:6. בשתי המערכות הראשונות שהתקיימו אתמול ניצח הסרבי בתום שובר שוויון, אך הפולני, שלבטח סיים את ליל אמש בתחושת החמצה, לא נשבר וחזר למשחק עם ניצחון במערכה השלישית. דג'וקוביץ' התעצבן בסיום המערכה, אך התעשת ועם שתי שבירות לקראת הסיום סגר סיפור בדרך להבטחת המקום ברבע הגמר, שם ימתין לו אנדריי רובלב.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
קרלוס אלקראס ווימבלדון. רויטרס
ימשיך עד הסוף? קרלוס אלקראס/רויטרס

קרלוס אלקראס (1) הזיע קצת מול ניקולאס ג'ארי הצ'יליאני ועבר מבחן לא פשוט גם מול מתאו ברטיני האיטלקי (38) שהרשים עם ניצחונות חלקים על אלכס דה מינור וסאשה זברב וניצח גם את המערכה הראשונה. אלא שהספרדי הוכיח שהוא לא רק שחקן גדול אלא גם קר רוחב וחזר לניצחון 6:3, 3:6, 3:6, 3:6. שבירה אחת הספיקה לברטיני בסט הראשון, אבל אז אלקראס שבר במערכה השנייה ופעמיים בשלישית כדי לעלות ליתרון במשחק. במערכה הרביעית הספרדי שבר בדיוק בזמן ל-3:5 וניצל טעות בלתי מחוייבת של ברטיני כדי לנצח אחרי קצת יותר משלוש שעות ולהעפיל לראשונה בקריירה לרבע גמר ווימבלדון.

היריב ברבע הגמר יהיה הולגר רונה (6), שהתגבר בארבע מערכות מתישות על גריגור דימיטרוב (24) עם 6:3, 6:7, 6:7, 3:6. הבולגרי עדיין לא שמט מערכה עד המשחק הזה ורונה הגיע כסוג של אנדרדוג בטורניר שממנו הודח בסיבוב הראשון בשנה שעברה. המשחק גם נפתח מצוין מבחינת הבולגרי שניצח 3:6 במערכה הראשונה. אלא שרונה ניצח בשני שוברי שוויון ובמערכה הרביעית הצליח לשבור ל-2:4 בדרך לניצחון בסט ובמשחק שארך 3 שעות ו-20 דקות.

כריסטופר יובנקס, טניסאי אמריקאי. רויטרס
הדהים את ציציפאס. כריסטופר יובנקס/רויטרס

דניל מדבדב (3) כבר זכה באליפות ארה"ב, הגיע לשני גמרים באוסטרליה ואפילו ברולאן גארוס חווה רבע גמר, אבל בווימבלדון מעולם לא הגיע למעמד שמונה האחרונים עד היום. הוא אמנם עלה לשלב שמונה האחרונות בעקבות פרישתו של הצ'כי יז'י להצ'קה (37), אך האחרון נטש בעקבות פציעה בפיגור 6:4, 6:2 שהשיג הרוסי תוך שעה ו-19 דקות.

סטפנוס ציציפאס (5) כבר צלח שני משחקים של חמש מערכות בפתיחת הטורניר, אך בפעם השלישית הוא כבר לא עמד באתגר וסיים את דרכו מוקדם מהצפוי. מי שהפתיע את היווני הוא כריסטופר יובנקס (43, ארה"ב), שאחרי הזכייה בטורניר מאיורקה המשיך בכושר הלוהט עם 6:3, 6:7(4), 6:3, 4:6, 4:6 אחרי למעלה משלוש שעות של טניס. את הופעת הבכורה שלו ברבע גמר גרנד סלאם יערוך מול מדבדב, שכאמור גם עבורו מדובר בהופעה ראשונה ברבע גמר ווימבלדון.

אונס ג'אבור עם ילנה ריבאקינה, גמר ווימבלדון 2022. Julian Finney, GettyImages
יש שחזור של רבע הגמר. אונס ג'אבור עם ילנה ריבאקינה לפני גמר 2022/GettyImages, Julian Finney

נשים

האלופה המכהנת ילנה ריבאקינה (3) השיגה את ניצחונה ה-11 ברציפות בווימבלדון, אבל זה היה ניצחון טכני שהוענק לה חמישה משחקונים בלבד בתוך ההתמודדות. ביאטריס חדד מאיה (13), שכבר ניצחה אותה בשני המפגשים היחידים ביניהן, פרשה במצב של פיגור 4:1 לרעתה בגלל כאבי גב. תזמון הפציעה מצער במיוחד מבחינת הברזילאית בת ה-27, שנמצאת בשנת הפריצה שלה ובחודש שעבר נעצרה רק בחצי הגמר ברולאן גארוס.

ברבע הגמר אנחנו נקבל שחזור של גמר אשתקד, אחרי שגם אונס ג'אבור (6) הדיחה את פטרה קביטובה (9). הצ'כית, אלופת הטורניר ב-2011 ו-2014, הגיעה לשבוע השני של ווימבלדון לראשונה מאז 2019, אז גם ניצחה בדרך את התוניסאית. אלא שהפעם ג'אבור שלטה במשחק ללא עוררין עם ניצחון קל של 0:6, 3:6 בתוך קצת יותר משעה.

ארינה סבאלנקה, טניסאית בלארוסית. רויטרס
עוד צעד בדרך להמשך הרצף. ארינה סבאלנקה/רויטרס

ארינה סבאלנקה (2) העפילה לפחות לחצי הגמר בכל שלושת הגרנד סלאמים האחרונים, והיום היא עשתה עוד צעד בדרך להשלמת המעגל עם 4:6, 0:6 על יקטרינה אלכסנדרובה (22). אחרי שלושה הפסדים רצופים במפגשים הישירים, הפעם הבלארוסית נראתה נהדר ותוך שעה ו-13 סגרה סיפור כולל מערכה שנייה שנמשכה פחות מחצי שעה.

סבאלנקה תפגוש ברבע הגמר את מדיסון קיז (18), שהתקשתה במשך למעלה משתיים מול הסנסציה בת ה-16 מירה אנדרייבה שמסתמנת כדבר הגדול הבא. הרוסיה ניצחה 3:6 במערכה הראשונה תוך 33 דקות והחלה את המערכה השנייה עם שבירה, אך נשברה בחזרה ונכנעה 7:6(4) בשובר שוויון. במערכה השלישית האמריקאית כבר השתלטה על המשחק, עלתה ל-0:3 מהיר וניצחה 2:6 בדרך לשלב הבא - רשמה ניצחון תשיעי ברציפות אחרי שזכתה בטורניר איסטבורן ושבה לשלב שמונה האחרונות בווימבלדון אחרי שמונה שנים, אולם שמטה מערכה לראשונה אחרי שמונה משחקים רצופים. אנדרייבה נעצרה, אך תתנחם בטורניר נפלא שיקפיץ אותה בדירוג העולמי מהמקום ה-102 לפחות עד למקום ה-65.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully