וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחרות השייט העולמית AEGEAN 600 יוצאת לדרך - ויש גם נציגות ישראלית

היום (ראשון 6.7) יוצאת לדרך תחרות השייט העולמית "AEGEAN 600". המירוץ האתגרי, שיוזנק מאתונה זו השנה השלישית. למירוץ נרשמו כ-50 סירות מכל העולם, ויש גם נציגות אחת מישראל - יאכטת המפרשים התחרותית, Lataka-be, אלופת ישראל לספינות מפרש לשנת 2022

תחרות שייט ביוון. יחצ,
תחרות שייט ביוון/יחצ

היום (ראשון 6.7) יוצאת לדרך תחרות השייט העולמית "AEGEAN 600". המירוץ האתגרי, שיוזנק מאתונה זו השנה השלישית, נפרס לאורך של 600 מייל ימיים (מעל 1000 ק"מ) ונמשך כשבוע, יום ולילה ללא עצירה בים האיגאי של חופי יוון.

למירוץ נרשמו כ-50 סירות מכל העולם, ויש גם נציגות אחת מישראל - יאכטת המפרשים התחרותית, Lataka-be, אלופת ישראל לספינות מפרש לשנת 2022. את הצוות המיומן של שבעה שייטים, מוביל עופר סלע, שייט תחרותי וקצין חובל במיל. "מדובר באחת מתחרויות השייט הקשות והמאתגרות ביותר בים התיכון", אומר סלע ומוסיף כי "זהו אתגר פיזי ומנטלי אדיר הכולל עבודת צוות מורכבת, טקטיקה יומית ובניית אסטרטגיה בתנאים פיזיים קשים ללא שינה ותנאי מחיה בסיסיים. ובניגוד למה שנהוג לחשוב, הים לא צפוי וסוער בייחוד בימי הקיץ".

ה Lataka-be היא יאכטה תחרותית צרפתית מדגם Archambault A40 , באורך 40 פיט, שהושקה ב2006 ועברה שידרוג והתאמה מיוחדת לתחרויות לפני כשנה. היא מצוידת במערך מפרשים חדיש מבית North Sails ומערך קרבון מלא המאפשר התמודדות עם תנאי הים הקשים.

התחרות הזו מרגשת במיוחד את הצוות הישראלי שכן לראשונה בעולם, ה Lataka-be תצויד במערכת חדשנית המתריעה בפני מכשולי ניווט על המסלול ומונעת התנגשות בים. מערכת ה- WATCHIT. המערכת פותחה על ידי חברה ישראלית של יוצאי חיל הים, ועופר סלע נמנה עם אחד ממייסדה בשותפות עם חברת אקווה מרינה. ה WATCHIT היא יחידה מסוגה בעולם ומסוגלת למנוע התנגשויות בים, לרבות התרעות בזמן אמת על הימצאות מכשולים על המסלול.

"בתחרות שכזו, יתרונה של המערכת המותקנת לראשונה במירוץ שכזה, מובהק, אומר סלע. "היא נותנת מענה מקיף וכולל לאחת מנקודות התורפה הבטיחותיות הגדולות והמשמעותיות ביותר במהלך ההפלגה ומונעת נזקים משמעותיים וכמובן מצילה חיי אדם".

  • עוד באותו נושא:
  • שייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully