וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד המכביסטים של אנתוני פארקר: אינגלס תחילה, שאראס הבא בתור?

הג'נרל מנג'ר הטרי של אורלנדו מתכנן להפיץ את הבשורה האירופית בכובעו החדש. אחרי שכבר החתים אקס אחד של הצהובים, הוא עשוי לצרף לצוות האימון איש מקצוע מהיבשת הישנה. שותפו לימי השושלת יהיה על הכוונת?

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 6.7/ספורט1

חובבי הכדורסל בישראל ובכל רחבי אירופה, שמחו להתבשר אתמול (רביעי) על הקידום המשמעותי שקיבל אנתוני פארקר, אחד השחקנים האמריקאים הגדולים בתולדות הכדורסל האירופי. פארקר, הכוכב המיתולוגי של מכבי תל אביב הגדולה, קיבל את הצ'אנס לו המתין שנים כשמונה לג'נרל מנג'ר של אורלנדו מג'יק, אחרי שהחליף בתפקיד את ג'ון האמונד, שהוסט לתפקיד ניהולי אחר בקבוצה.

פארקר בן ה-48 בנה את עצמו לאט לאט בתחום המקצועי לאט לאט אחרי הפרישה, ועשה את כל הדרך באורלנדו מלמטה עד לפסגת הפירמידה. הוא החל את דרכו כסקאוט זוטר של הקבוצה, וטיפס במעלה ההיררכיה בסבלנות ויסודיות. באופן לא מפתיע, פארקר שבתור שחקן שמר אמונים גם למכבי תל אביב כשיכול היה להרוויח סכומי כסף גבוהים יותר, לא התפתה לעזוב את אורלנדו לטובת הרבה הצעות אחרות שקיבל ב-NBA בשנים האחרונות.

לפי ESPN, "פארקר היה איש מקצוע מבוקש שקיבל פניות רבות מקבוצות אחרות במהלך 11 השנים בהן בנה את עצמו באורלנדו, אבל לא רצה לעזוב כי הכין את עצמו לרגע בו יהפוך למנהל בכיר בקבוצה".

אנתוני פארקר, ג'נרל מנג'ר אורלנדו מג'יק. אורלנדו מג'יק, אתר רשמי
מתחיל לעבוד. אנתוני פארקר/אתר רשמי, אורלנדו מג'יק

כעת פארקר ינסה להביא למג'יק ערך מוסף, גם בזכות בקיאותו והיכרותו המעמיקה עם השוק בכדורסל האירופי, שהולך ונעשה חלק בלתי נפרד מה-NBA. על פי ההערכות בארצות הברית, פארקר אף עשוי למנות לצוות האימון בראשות ג'מאל מוזלי איש מקצוע מהכדורסל האירופי, כדי לגוון את הצוות שמורכב כולו מאנשי מקצוע אמריקאיים. עוד ועוד קבוצות ב-NBA מצרפות בשנים האחרונות אנשי מקצוע אירופיים, ופארקר נחוש להצעיד את המג'יק בכיוון דומה.

ההיגיון אומר שאחת האפשרויות הסקסיות שיעלו לדיון בקרוב, היא לנסות לצרף לצוות את לא אחר מאשר שרונאס יאסיקביצ'יוס - שותפו האגדי מימי מכבי תל אביב, שנותר ללא קבוצה אחרי שעזב את ברצלונה. שאראס מעורר עניין רב ב-NBA בשנים האחרונות, והוא קיבל מספר הצעות להתמנות לעוזר מאמן בכיר. אורלנדו תוכל להציע לו תפקיד דומה.

פארקר כבר פעל במסגרת תפקידו לשילוב כוחות עם אקס מכבי תל אביב אחר, ג'ו אינגלס. האוסטרלי שהונחת לעמדת הסמול פורוורד הפותח של הצהובים-כחולים בעונת 2013/14, 7 שנים אחרי שפארקר סיים לאייש את אותו תפקיד בקבוצה, חתם בשבוע שעבר לשנתיים באורלנדו תמורת 22 מיליון דולר. בגיל 35, וכשהוא מעבר לשיא, אינגלס בעיקר יתפקד על תקן המבוגר האחראי בקבוצה הצעירה, וינסה לתדרך את הכוכבים חסרי הניסיון פאולו באנקרו ופרנץ וגנר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שרונאס יאסיקביצ'יוס ואנתוני פארקר מניפים את גביע היורוליג ב-2005. Action Images, אתר רשמי
יאחדו כוחות בפלורידה? פארקר ושאראס/אתר רשמי, Action Images

פארקר, ששיחק חמש עונות במכבי תל אביב וזכה עמה בחמישה דאבלים בישראל ובשלושה גביעי אירופה, כשהוא נבחר ל-MVP של היורוליג שנתיים ברציפות ב-2004-2005, פילס לעצמו את הדרך בשדרה הניהולית באורלנדו ב-11 השנים מאז הפרישה שלו ממשחק פעיל.

כאמור, אחרי הפרישה הוא שימש כסקאוט במשך חמש שנים, בין 2017 ל-2021 הוא ניהל את קבוצת הבת לייקלנד מג'יק ובעונתו האחרונה הוביל אותה לזכייה באליפות ליגת הפיתוח, לפני שחזר כאמור לאורלנדו.

הקבוצה סיימה את עונת 2022/23 עם המאזן ה-24 בטיבו מתוך 30 הקבוצות ב-NBA. בדראפט שנערך לפני כשבועיים היא בחרה את הגארדים אנתוני בלאק במקום השישי וג'ף הווארד במקום ה-11, ופארקר יקווה שהשניים הללו יסייעו להחזיר את אורלנדו להיות קבוצה תחרותית בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully