וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוף פעולה בין הספורט האולימפי לפראלימפי

בעקבות אחת הפגישות והכנותיה של האצנית סימונה גורן למשחקים הפראלימפיים בפריז 2024, עלתה אפשרות לשיפור ביצועי הריצה באמצעות נעלים יעודיות לריצת מסלול. התוצאה: נעליים ייעודיות מהטובות בעולם

סימונה גורן. ערן עפרוני,
סימונה גורן/ערן עפרוני

במסגרת ההכנות של האצנית סימונה גורן ומאמנה אבי דה פילוסוף לקראת המשחקים הפראלימפיים בפריז 2024 מבוצעות באופן שוטף פגישות של צוות האימון עם היחידה למדע, טכנולוגיה וחדשנות של הוועד הפארלימפי.

יעודה של היחידה למדע, טכנולוגיה וחדשנות של הוועד הפראלימפי הינו לתרום לשיפור ההישגים הספורטיביים של הספורטאים הפראלימפיים ההישגיים.

בעקבות אחת הפגישות עלתה אפשרות לשיפור ביצועי הריצה באמצעות נעלים יעודיות לריצת מסלול. בעקבות כך יצר ראש תחום חדשנות של הוועד, עמית דוד, קשר עם דן סלפטר - אחד ממאמני הריצה הבכירים בישראל ומאמנה של לונה צ'מטאי, רצת העילית הישראלית.

עמית דוד אמנם פנה לסלפטר על מנת להתייעץ איתו בנושא נעלי ריצה ייעודיות למסלול ולמרחקים הרלוונטיים, אך הפניה הולידה שיתוף פעולה פורה במיוחד במסגרתו דן חלק בידע המקצועי יקר הערך שלו, חיבר בין גורן לאחת המתאמנות שלו ואף עזר לה ברכישת נעלי ריצה מהטובות בעולם וכל זאת ללא תמורה.

סימונה גורן. אוריאל שטרית,
סימונה גורן/אוריאל שטרית

האצנית סימונה גורן: "יחסית בתחילת הדרך בפרא אתלטיקה חיפשתי את הנעל הכי מתאימה ומקצועית למקצה. עמית עשה את החיבור בין העולמות של הספורט הפראלימפי והאולימפי וגייס את המאמן האולימפי דן סלפטר לעזרה. דן דאג לי לנעליי ספייקס מהרמה הטובה ביותר שנוחות לי ביותר, כמו כפפה, ומשרתות אותי באימוני איכות ובתחרויות. כעת בדרך לאליפות עולם בפריז והכי בטוחה ושלמה עם הנעליים, אני רוצה להודות לעמית על החיבור בין העולמות ולדן על וההירתמות והעזרה במציאת הנעל."

עמית דוד ראש תחום חדשנות של הוועד הפראלימפי: "תפקידנו ביחידה הינו לפעול לשיפור ההישג הספורטיבי. אני ממקדים את מאמצינו באיתור, התאמה והטמעה של טכנולוגיות, ניתוח מידע ואימוץ שיטות חדשניות עם צוותי האימון. אנו מצטרפים ומלווים את המאמנים והספורטאים בדרך המאתגרת לפסגת הישגים ובתקופה זו מתרכזים בהכנות למשחקי פריז 2024. הסיפוק האישי והמקצועי בעבודה עם ספורטאי העילית והמאמנים שלנו הוא עצום ואני מודה על הזכות לעבוד עם הספורטאים והמאמנים המוכשרים שלנו."

סימונה גורן בעלת ליקוי ראיה, מתאמנת אצל המאמן אבי דה פילוסוף, לריצות במרחקים של 400 ו - 1500 מטרים.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully