וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירוע פחות חמור ממה שקרה במשחק בין מכבי חיפה להפועל ב"ש"

2.7.2023 / 16:42

דיון נוסף בנוגע לעונש שספגה בית"ר ירושלים התקיים, עורך הדין של המועדון: "אירוע חמור, אך לא כזה שמצדיק הורדת נקודות". עסקת הטיעון תתקבל והקבוצה תחזור לגביע?

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 2.7/ספורט1

היום (ראשון) בצהריים התקיים הדיון של בית"ר ירושלים, ערעור בהרכב מורחב של חמישה דיינים, בו היא ביקשה הקלה בעונש החמור שהוטל עליה בעקבות אירועי גמר הגביע. בית"ר הגיעה להבנות על עסקת טיעון לפיה יופחתו לה 3 נקודות בעונה הבאה, אך היא תוכל להתחרות במפעל גביע המדינה ולהגן על תוארה, וכעת הצדדים ממתינים לאישור בית הדין אם עסקת הטיעון מקובלת ומאושרת.

אנשי בית"ר ירושלים, ערעור בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל. רענן ברנובסקי
עסקת הטיעון יתקבל? ראשי בית"ר ירושלים בבית הדין/רענן ברנובסקי

במהלך הדיון גם נציגי בית"ר וגם היועץ המשפטי של ההתאחדות עמית פינס הפצירו בפני הדיינים כי העונש חרג מבקשת התובע ואינו מידתי לאירוע, ואף העלו את עסקת הטיעון שסוכמה בין הצדדים. עורך הדין של בית"ר אלעד אייזנברג טען: "מדובר באירוע חמור, אך לא כזה המצדיק הפחתת נקודות, זאת לא עבירת אלימות, זה בוודאי פחות חמור ממה שקרה במשחק בין מכבי חיפה להפועל באר שבע".

מנגד, נשיא בית הדין אמנון סטרשנוב העיר לנוכחים: "בית הדין לא חותמת גומי, צריך לתת מקום ראוי לבקשת התובע, אך לא להחליף את סעיפי האישום של התובע".

כאשר סטרשנוב התייחס לעסקת הטיעון, אמר כי "אין דיון נוסף על העונש, רק על שני הסעיפים המצויינים", במטרה שתתקבל החלטה אם ישנה חריגה מדרישות התובע והאם ניתן להגדיר את האירועים ככאלו שהתרחשו "סמוך לסיום המשחק", הגדרה מכרעת לקראת ההחלטה הסופית בעניין העונש.

היועץ המשפטי שת ההתאחדות עמית פינס סיכם: "שום דבר הוא לא אפס או מאה, אבל יש תובע ותפקידו לראות את התמונה המלאה ולהתאים את העונש. אם ביה"ד יחליט אחרת אז תפקידו של התובע לא רלוונטי, כשבית הדין זורק את שיקול הדעת של התובע ואומר שהוא מחליט אחרת זה לא רלוונטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully