וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 מיליון שקל יועברו לפיתוח תשתיות ומתקני ספורט במכון וינגייט

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "ההשקעה במרכזי ההכשרה והאימון עומדת תמיד לנגד עינינו לחיזוק ופיתוח הספורטאים, המאמנים והספורט הישראלי כולו"

חנוכת מתקן הטיפוס: במרכז השר מיקי זוהר ויו"ר הדירקטוריון יואב הלר. בצד שמאל המנכ"ל שי אברהמי. יחצ,
חנוכת מתקן הטיפוס: במרכז השר מיקי זוהר ויו"ר הדירקטוריון יואב הלר. בצד שמאל המנכ"ל שי אברהמי/יחצ

משרד התרבות והספורט אישר תוכנית רחבה ומקיפה לשנת 2023 לפיתוח ולשדרוג מתקני ספורט ותשתיות במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, בהיקף של 30 מיליון שקל. התכנית, שאושרה על-ידי מועצת המכון, משרד התרבות והספורט ומשרד האוצר היא מרכיב מרכזי במהלך הרחב של הפיכת מכון וינגייט למכון ספורט אולימפי מוביל ברמה העולמית. מהלך הדורש את שדרוג המתקנים והשירותים, שמקבלים ספורטאיות וספורטאי הסגל האולימפי בבית של הספורט הישראלי.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "אני שמח שהצלחנו להביא את התקציב לפיתוח התשתיות והמתקנים במכון וינגייט. ההשקעה במרכזי ההכשרה והאימון עומדת תמיד לנגד עינינו לחיזוק ופיתוח הספורטאים, המאמנים והספורט הישראלי כולו".

"בשנים האחרונות מכון וינגייט שב להיות מגדלור של מצוינות ספורטיבית בארץ והבית של 16 ענפי ספורט אולימפיים", אומר מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי. "בעקבות השקעה חדשה זו, המכון מבסס את מעמדו כמרכז ספורט מוביל וישפר את החוויה עבור ספורטאים ומבקרים כאחד. אני מבקש להודות לשר התרבות והספורט מיקי זוהר ולצוות המשרד על התמיכה והסיוע בהקצאת התקציב".

תוכנית הפיתוח וההרחבה שאושרה לשנת 2023, תכלול הוספה ובנייה של מתקנים חדשים לענפי האתלטיקה, קשתות וטיפוס. כמו גם שיקום של תשתיות ישנות במכון. בתכנית מספר פרויקטים מרכזיים, שישפיעו באופן משמעותי על הספורט בישראל. בהם: שדרוג של אצטדיון האתלטיקה בהיקף של 5 מיליון שקל, הכולל מבנה פוטו פיניש, חדר כושר וחדר תדריכים. הקמת מתחם קשתות חדש, שעלותו 2 מיליון שקל.

במסגרת התכנית, מתוכנן להשקיע 2.5 מיליון שקל במתקני טיפוס קירות לצד מתקן הבולדר החדש. הקירות הנוספים לענפי ההובלה והספיד יאפשרו לראשונה לספורטאי ישראל בטיפוס להתאמן במקום אחד על כל סט המתקנים הקיימים בתחרויות הבינלאומיות. מתקנים אלו ישמשו להכנות ספורטאי הטיפוס לקראת פריז 2024, המשחקים הראשונים בהם יש לישראל סיכוי טוב להשתתף בפעם הראשונה בתחרויות בענף זה.

בנוסף לפרויקטים גדולים אלה, ישופצו תשתיות ישנות במכון. חמישה מיליון שקלים יוקצו לשיפוץ ולסלילת כבישים, מדרכות ומבנים ישנים. מלון הספורטאים "בית הנבחרות" יעבור שיפוץ בהיקף של שני מיליון שקל. כמו כן, מעונות תלמידי האקדמיה למצוינות ישופצו בעלות של 1.6 מיליון שקל. מה שיבטיח חוויית מגורים נוחה נעימה ומוגנת לספורטאים הצעירים בגיל התיכון, הלומדים בפנימיית העלית של הספורט בארץ. ולבסוף, שני מיליון שקלים יוקדשו לשדרוג אולם הי"א עבור ספורטאי הכדורסל והכדוריד.

  • עוד באותו נושא:
  • מיקי זוהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully