וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ססק פברגאס פרש מכדורגל: "מסע שלא אשכח לעולם"

קשר ארסנל, ברצלונה וצ'לסי לשעבר שזכה עם ספרד במונדיאל ופעמיים ביורו, עובר לאמן את מילואי קומו: "פרויקט שמרגש אותי"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 29.6/ספורט1

ססק פברגאס הודיע על פרישה מכדורגל בגיל 36. הקשר הספרדי הנהדר שיחק בעונה הקודמת בקומו מהליגה השנייה באיטליה וכעת החליט לתלות את הנעליים ולחתום קריירה מפוארת. פברגאס היה שותף לדור הזהב של ספרד וזכה עם הנבחרת ביורו 2008, מונדיאל 2010 ויורו 2012, כשסך הכול היו לו 15 שערים ב-110 הופעות בינלאומיות.

"בעצב גדול, זה הזמן שלי לתלות את הנעליים", כתב פברגאס. "מהימים הראשונים שלי בברצלונה, ואז ארסנל, שוב בארסה, צ'לסי, מונאקו וקומו - אזכור את כולם. מהנפת הגביע העולמי, הזכיות ביורו וכל התארים באנגליה וספרד - זה היה מסע שלא אשכח לעולם. אני מודה לכל מי שעזר לי, החברים לקבוצות, המאמנים, הנשיאים, הבעלים והמנהלים, האוהדים והסוכן שלי. למשפחה שלי, הוריי, אחותי, רעייתי וילדיי. אני מוקיר את העצות, ההדרכה והסיוע. ליריבים שניסו לתקל אותי, אני מודה לכם שהפכתם אותי לחזק יותר. גם למדתי שלוש שמות והפכתי רגיש וחכם יותר במהלך המסעות שלי. אלו היו חווית שגם עוד מיליון שנה לא חשבתי שאתקרב לחוות אותן".

על עתידו הוסיף: "אבל לא הכול עצוב. אני אחצה את הקו ואתחיל לאמן את קבוצת המילואים וקבוצות הנוער בקומו. מועדון ופרויקט שמרגש אותי מאוד. הקבוצה הקסומה הזו כבשה את לבי מהרגע הראשון ובאה לי בזמן המושלם. אקח את ההזדמנות הזו בשתי ידיים. אז אחרי 20 שנות הקרבה, מחויבות והנאה, זה הזמן לומר תודה לכם ושלום למשחק היפה. אהבתי כל דקה".

ססק פברגאס שחקן נבחרת ספרד מניף את הגביע העולמי 2010. רויטרס
פסגת הקריירה. ססק פברגאס עם הגביע העולמי/רויטרס

הקשר נולד בקטלוניה, אהד את ברצלונה וגדל בלה מאסיה, אבל בגיל 16 המריא לאנגליה והצטרף לאקדמיה של ארסנל. במדי התותחנים גם עלה לבוגרים והפך לשחקן הצעיר ביותר שכובש, בגיל 16 ו-177 ימים. הוא שיחק בארסנל עד 2011 והיה שותף לזכייה בגביע ולהפסד בגמר ליגת האלופות ב-2006 לברצלונה, שרכשה אותו חמש שנים לאחר מכן.

ססק חבר לאנדרס אינייסטה וצ'אבי, שותפיו בנבחרת, ועם ברצלונה זכה בגביע ובאליפות, אבל לא הגשים את חלום ליגת האלופות ואחרי שלוש שנים חזר לפרמיירליג וזכה בשתי אליפויות עם צ'לסי. ב-2018 עבר למונאקו ושיחק במדיה ארבע שנים, אבל נעדר לא מעט בגלל פציעות.

סך הכול כבש פברגאס 125 שערים ובישל עוד 217 ב-739 משחקים במדי קבוצותיו השונות. 57 שערים ו-95 מהבישולים היו במדי ארסנל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully