וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מהפכה: פיפ"א צפויה לאשר שינוי בחוק הנבדל

ארסן ונגר הציע, הגוף האחראי על חוקת משחק הכדורגל נוטה לאמץ: לפי הדיווח, יתבצע בליגות נמוכות ניסוי שלפיו שחקן ייחשב בנבדל רק אם כל הגוף שלו מעבר לקו ההגנה

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 0:3 על אוניברסיטטאה קלוז'/ספורט1

השינוי הגדול ביותר שיתבצע בענף הכדורגל זה עשרות שנים: פיפ"א צפויה לאשר את בחינת "חוק ונגר", שמשמעותו ששחקן ייחשב בנבדל רק אם כל הגוף שלו מעבר לקו ההגנה.

ארסן ונגר, המנג'ר המיתולוגי של ארסנל ומי שבשנים האחרונות משמש כראש תחום פיתוח ענף הכדורגל מטעם פיפ"א, הציע ב-2020 לשנות את חוק הנבדל כך שרק שחקן תוקף שכל גופו מעבר לקו ההגנה ייחשב לנבדל - גם מילימטר שלא מעבר לקו ההגנה יספיק לו כדי להימנע מעבירת נבדל. מדובר בהצעה שניתן לנסות אותה כעת עם כניסת ה-VAR והשימוש בטכנולוגיה כדי לזהות נבדל, כפי שהיה בגביע העולם האחרון בקטאר. כעת, כך מדווחים, ה-IFAB, הגוף האחראי על חוקת משחק הכדורגל, מוכן לנסות זאת.

שער חוקי, לפי "חוק ונגר". טוויטר, צילום מסך
אחרי השינוי זה לא ייחשב נבדל/צילום מסך, טוויטר

אם אכן יאושר רשמית וסופית על ידי פיפ"א ו-IFAB, הניסוי יבוצע תחילה בליגות נמוכות באיטליה, בהולנד ובשבדיה וייתכן שגם בנבחרות צעירות ובליגות הנשים. "בהתחלה היינו הססנים לגבי ההצעה הזו, אבל עם הזמן זה הרגיש לנו יותר טוב והבנו שזה משהו ששווה לבחון. אנחנו שמחים להיות חלק מהרעיון הזה כבר מתחילת דרכו", אמר פר ווידן מההתאחדות השבדית שמכהן גם כחבר הנהלה באופ"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully