וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רובי יחזיר את האליפות למכבי ת"א. גאורגיה בשיגעון לקראת שבת"

29.6.2023 / 15:45

שוטה ארבלדזה סיים את דרכו בישראל תוך זמן קצר, אבל גם בחלוף שש שנים הוא זוכר את התקופה הזו כאחת הטובות בחייו. בריאיון בלעדי הוא מספר על הטירוף במולדתו לרבע הגמר נגד ישראל, נזכר בחוסר המזל שפגע בו, משבח את פרץ וזהבי ומחזיק אצבעות לחברו האירי

תקציר יורו עד גיל 21: נבחרת הולנד הצעירה - נבחרת גאורגיה הצעירה 1:1/ספורט1

דומה ששוטה ארבלדזה חיכה לטלפון הזה מישראל. מי שאימן את מכבי תל אביב בתחילת עונת 2016/17 והגיע איתה לליגה האירופית, אבל פוטר באמצע העונה, לא מפסיק להתגעגע לישראל. כשבשבת הנבחרת של ארצו, גאורגיה, תתמודד מול נבחרת ישראל ברבע גמר אליפות אירופה עד גיל 21 (החל מ-18:40, ישיר בספורט1), גם הוא, אחד שחווה כל כך הרבה דברים כשחקן וכמאמן, מתרגש.

"אלו ימים שאני בטביליסי", אמר בריאיון בלעדי לוואלה! ספורט שנערך היום (חמישי), "הבית שלי היה באיסטנבול ועדיין יש לי בית שם, אבל הילדים כבר גדלו ועברו לאוניברסיטאות. בחודשים האחרונים, כשאני לא עובד אחרי שסיימתי בהאל סיטי, אני נמצא כאן בגאורגיה עם החברים ועם המשפחה".

שוטה ארבלדזה, מאמן האל סיטי. Athena Pictures, GettyImages
"היה לי חוסר מזל בישראל, אחרת הייתי נשאר ואולי ליותר מעונה"/GettyImages, Athena Pictures

מה הולך אצלכם לקראת המשחק בשבת?

"הו, זה ממש טירוף. כל המשחקים עד עכשיו בשלב הבתים היו מול אצטדיונים מלאים ובטח שגם בשבת ברבע הגמר נגד ישראל. אנחנו מדינה שנמצאת בשיגעון לקראת המשחק. גם אנחנו וגם אתם למעשה ניאבק לא רק על מקום בחצי הגמר, אלא על כרטיס למשחקים האולימפיים בפריז. אתם כבר הייתם שם עם הנבחרת באולימפיאדה, אבל אנחנו טרם עשינו זאת. יש ספורט אדיר בגאורגיה, עבור מדינה דיי קטנה יש לנו נציגות משמעותית בספורט בכל העולם, אבל להשתתף במשחקים האולימפיים יהיה הישג ענק - כזה שכל המדינה מדברת עליו".

השחקנים שלכם לא יהיו בלחץ?

"הם שיחקו כבר בשלב הבתים תחת הלחץ הזה ועמדו בכך בכבוד, ואני מאמין שזה לא יהיה שונה בשבת. הנבחרת שלכם גם מאוד דומה לנבחרות שאיתן שיחקנו בשלב הבתים (פורטוגל, הולנד ובלגיה, י.ט.) ובכל זאת התמודדנו איתן נהדר ואני משוכנע שנדע לעשות את זה גם מול ישראל, שהיא נבחרת טקטית, חזקה ושצריך מאוד לכבד".

למה חביצ'ה קברצחליה לא משחק ביורו?

"מה שעבר הבחור הזה בעונה האחרונה זה כאילו שמאה טון היו לו על הכתפיים. גם המכונה הכי טובה צריכה לפעמים להחליף שמן, וקברצחליה היה זקוק להפסקה הזו וזה בסדר גמור שהוא קיבל אותה".

אתה מכיר שחקנים ממכבי תל אביב בנבחרת שלנו?

"לא כל כך. אני יודע שהשוער ממכבי תל אביב ושמכבי תל אביב מכרה את הכוכב הצעיר לזלצבורג, אבל אני לא מכיר אותם יותר מדי. כשהייתי במכבי תל אביב לפני יותר משש שנים הם היו מאוד צעירים ולא יכולתי לעקוב אחריהם".

עם אילו זיכרונות ממכבי תל אביב אתה מסתובב?

"אני אפילו לא יכול לתאר לך כמה אהבתי וכמה אני זוכר לטובה את התקופה בישראל. אני חושב שזו הייתה אחת התקופות הכי טובות שלי כאדם במקום שבו עבדתי. לצערי אני חושב שהיה לי חוסר מזל, כי בכל זאת להוביל 0:3 על זניט, שהייתה קבוצה מאוד חזקה, כבר להרגיש את הניצחון ביד ואז להפסיד, זה משהו שאני סוחב איתי כל החיים. היה לנו דרבי שעשינו הצגה (0:5, י.ט.) ומהצד השני אני זוכר גם אותו. ערן זהבי נמכר כשהגעתי והוא היה הכוכב הגדול של הקבוצה ומכבי תל אביב גם נאלצה לעזוב את האצטדיון שלה ולשחק בעיר אחרת, כך שבסוף אני חושב שהייתי צריך עוד קצת מזל כדי להישאר במכבי תל אביב יותר, אולי אפילו ליותר עונה אחת".

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
שוטה ארבלדזה, מאמן מכבי תל אביב. VI Images, GettyImages
לוקח את הזמן. ארבדלזה בימיו כמאמן מכבי תל אביב/GettyImages, VI Images

על המינוי של רובי קין שמעת?

"בוודאי. אני מכיר את רובי מצוין, הוא חבר שלי ואני מאושר בשבילו שהוא מתחיל את קריירת האימון במכבי תל אביב. זה אתגר עצום עבורו ואני חושב שהוא מתאים מאוד לתפקיד. אעקוב אחריו ואני מאחל לו את כל ההצלחה, כי הוא באמת בחור משכמו ומעלה".

ניבאת לדור פרץ קריירה גדולה בחו"ל, אבל אחרי היציאה לוונציה הוא חזר מהר

"אני זוכר את דור מצוין. רציתי להביא אותו להאל סיטי, אבל זה לא הסתדר. ראיתי שהוא באמת היה בוונציה לתקופה קצרה וחבל לי, כי הוא שחקן אירופאי לכל דבר".

טל בן חיים הבלם ששיחק תחתיך הפך לסוכן שחקנים

"כן, כן. בוודאי. אני יודע את זה. אני קצת בקשר איתו ואולי אפילו נעבוד ביחד בעתיד, כשאחזור לאמן".

ערן זהבי חזר למכבי. בעונה שעברה הוא לא הצליח לזכות איתה באליפות, אולי זה יקרה השנה?

"ערן לא שיחק אצלי בסוף כי הוא נמכר לסין, אבל פגשתי אותו כמה פעמים אחרי זה בכל מני מקומות. זה מדהים שבחור בן 36 בחודש הבא שומר על ספורטיביות ונמצא בכושר כל כך טוב".

על ברק יצחקי אמרת שהוא אחד השחקנים הכי חכמים שפגשת. בטח שמעת שהוא היה בתפקיד ניהולי בכיר עד הקיץ הזה

"זה לא מפתיע אותי. ברק היה שחקן מדהים עם אישיות טובה מאוד ואני מצטער לשמוע שהוא עזב, אבל מניח שזה נעשה מבחירה שלו ושהוא ידע מה הוא עושה".

רובי קין, מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ארבלדזה מאמין שהוא האיש הנכון למכבי ת"א. קין/ברני ארדוב

בוא נחזור אלייך. לאן פנייך מועדות?

"לא קיבלתי עדיין את ההצעה שאני מחכה לה. היו כמה פניות, אבל אני רוצה לבחור בקפידה היכן תהיה התחנה הבאה שלי ואני לוקח את הזמן. לא צריך למהר. בינתיים אני כאן בטביליסי וזו באמת תהיה חוויה עבורי, כמי שמכיר היטב את הכדורגל הישראלי, לראות איך יתפתח המשחק בשבת. כמובן שאתמוך בנבחרת שלי, גאורגיה, אבל האמן לי שמיד אחרי המשחק ובכל תוצאה שלא תהיה, אהיה בעד ישראל.

"החוויה שלי בתל אביב הייתה עצומה, כל מי שמדבר איתי על ישראל שומע ממני רק דברים חיוביים וטובים על המדינה ועל האנשים, על הכדורגל ועל מכבי תל אביב. לצערי החוויה הייתה קצרה מדי ובסיטואציה אחרת זה יכול היה להצליח הרבה יותר, כי היו לנו גם משחקים טובים ואני זוכר ששיחקנו כדורגל משובח בלא מעט מהם. עבורי מכבי תל אביב תמיד יהיה המועדון הגדול בישראל, מועדון של ווינרים, של אליפויות ואני מאוד מאמין ביכולות של רובי ושהוא יחזיר למכבי את האליפות אחרי שלוש שנים שמכבי חיפה זכתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully