וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רובי קין, על מהראן ראדי שמעת? יש לך הזדמנות אחרונה לחזור בך"

הקמפיין האנטי-ישראלי באירלנד נמשך, ומתנגדיו של מאמנה החדש של מכבי תל אביב משתמשים בדוגמאות מהעבר כדי להוכיח ש"חתם במועדון גזעני". מוביל המחאה סיפק נאום מביך, רצוף באי דיוקים: "השחקנים הפלסטינים במועדון עוברים השפלות במחסומים לפני כל אימון"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 26.6/ספורט1

הקמפיין האנטי-ישראלי באירלנד נמשך במלוא העוצמה, גם שלושה ימים אחרי מינויו של רובי קין למאמנה של מכבי תל אביב. בתכנית הרדיו הפופולרית "Off The Ball", עסקו גם אמש (רביעי) בהרחבה בסוגיה הפוליטית סביב המינוי, ואף ערכו "תחקיר עומק" על מכבי תל אביב ועל ההשתייכות הפוליטית של אוהדיה.

המגיש הזכיר את פרשת מהראן ראדי, שכזכור סבל מיחס גזעני מקומץ אוהדים של מכבי תל אביב ביציע לפני שעזב את המועדון. הוא אף נזכר בציטוטים של שרן ייני בנוגע לפרשה, כולל אמירה שלו לפיה: "אין מה לעשות נגד הקריאות הגזעניות, האוהדים שלנו פשוט לא אוהבים ערבים".

לאחר מכן, עלה לשידור הפוליטיקאי הקיצוני כריס אנדרוז, מוביל המחאה נגד קין ומי שהתבטא בעבר באנטישמיות ואף תמך בעקיפין בנאצים ובהיטלר.

"אני מקווה מאוד שרובי שמע על הסיפור של השחקן הערבי של הקבוצה שהזכרת. זו ההוכחה שמכבי תל אביב מועדון גזעני, שמנסה להשתמש במינויו של קין כדי ליצור באזז עולמי ולמרק את פשעיה של מדינת ישראל נגד הפלסטינים", אמר אנדרוז, וקרא פעם נוספת לקין להתפטר. "זו ההזדמנות האחרונה לחזור בך. עוד לא מאוחר", אמר.

מהראן ראדי שחקן מכבי תל אביב (שמאל) עם שרן ייני. קובי אליהו
"ההוכחה שמכבי תל אביב מועדון גזעני". ראדי לצד ייני/קובי אליהו

בריאיון עצמו, אנדרוז סיפק שלל אמירות מבולבלות ולא מדויקות על מכבי תל אביב, שלדבריו קיבלה את ההחלטה למנות את קין ב"צעד פוליטי לחלוטין, בהמלצת שלטון האפרטהייד הישראלי".

"ישראל מעולם לא הייתה מדינה מוסרית, ולאחרונה היא מידרדרת מאוד בתחום הזה. מפלגות ימין קיצוני צוברות יותר ויותר פופולריות שם, בן גביר מוכן להרוג מאות אם לא אלפי פלסטינאים כדי להקים יישובים ישראלים על אדמות פלסטיניות", טען אנדרוז. "ביקרתי ברצועת עזה בעבר ואני יודע כמה הפלסטינאים אוהבים כדורגל. כשריאל מדריד וברצלונה משחקות, כולם צופים בהן. הבאתי בעבר כדורגלנים פלסטינים צעירים לביקור סולידריות באירלנד. אבל הקושי האמיתי הוא שמדינת ישראל היא מדינת אפרטהייד. באופן אישי, אפילו הייתי מגדיר אותה כמדינת טרור. הפלסטינים בסך הכל רוצים לחיות בשקט, אבל נכפים עליהם חיי גיהנום על ידי הצבא הישראלי ועל ידי מתנחלים יהודים".

אנדרוז הוסיף: "האירים תומכים נלהבים בפלסטינים, ומוחים על העוול שנגרם להם על ידי מדינת ישראל. הכי גרוע לראות דמויות נערצות בקליבר של רובי קין ורורי דלאפ, נרתמים לקמפיין הטיוח וההשתקה של מדינת ישראל. לרובי קין יש מוניטין ענק, הוא כוכב על באירלנד. מבחינת מכבי תל אביב, להביא שם כזה זו הצלחה ענקית. אבל ברור שהמהלך הזה עוזר למדינת ישראל לנקות את שמה דרך הספורט. אני מאמין בכל ליבי שרובי צריך לשקול שנית את הג'וב שלקח על עצמו. יש מאות אמנים ומוזיקאים ברחבי העולם שביטלו הופעות או ביקורים בישראל אחרי שהבינו כמה עוול היא גורמת לעם הפלסטיני. רוג'ר ווטרס למשך, הפך לתומך נלהב במאבק הפלסטיני. אני מצפה מרובי קין לנהוג כמוהו, וכמוהם".

לדבריו, "זה רק נשמע קיצוני, אבל מה היה קורה אילו רובי ורורי דלאפ היו הולכים מחר לאמן קבוצה ברוסיה? מה אם הם היו חותמים בקבוצה שעוזרת לקדם את השלטון של פוטין? הייתה נוצרת שערוריית ענק. בסבירות גבוהה מאוד, הוא גם היה נענש על כך. אבל הוא חתם בקבוצה ישראלית, ואנחנו בקושי שומעים ציוץ על הסוגיה הפוליטית. אז צריך לומר זאת בבירור ובקול רם - מעצם העובדה שרובי קין קיבל על עצמו את התפקיד, נותן לגיטימציה לטבח בפלסטינאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רובי קין, מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"נותן לגיטימציה בטבח ילדים פלסטינים". רובי קין/ברני ארדוב

אנדרוז נשאל כמה הוא מכיר את מכבי תל אביב ואת הכדורגל הישראלי, והשיב ש"בכל מקרה, אי אפשר לנתק בין ספורט לפוליטיקה. יש קשר עמוק בין שני התחומים האלה. מכבי תל אביב מייצגת את מדינת ישראל באירופה, כך שאי אפשר לומר שהיא לא קשורה למדינת ישראל. אסור לאפשר לקבוצות כדורגל לקנות בכסף תדמית נקייה של המדינה שמהן הן מגיעות. אני לא יודע הרבה על מכבי תל אביב. מדובר בקבוצת כדורגל בישראל, וישראל היא מדינת אפרטהייד. זה כל מה שצריך לדעת".

אנדרוז אף בלבל בין כדורגלנים ערבים-ישראלים לכדורגלנים פלסטינים. "אני מודע לכך שיש למכבי תל אביב גם שחקנים פלסטינאים, אבל הם מקבלים יחס אחר מהשחקנים היהודים. יותר קשה להם להגיע לאימונים, כי הם נאלצים לעבור השפלות במחסומים מדי יום בדרך לאימונים. יותר קשה להם לחיות באופן כללי. וזה בלתי מתקבל על הדעת".

אנדרוז הוסיף: "כדורגלנים פלסטינים בישראל מקבלים יחס של אזרחים סוג ב' וסובלים מאפליה, לא חשוב אם הם שחקני מכבי תל אביב, מכבי חיפה או מועדון אחר. לכן אני לא חושב שרובי קין יכול לעצום את עיניו כל כך חזק, ולהימנע מלראות את העוולות האיומות שמתרחשות בישראל מדי יום ביומו. הוא יכול לנסות להרחיק את עצמו מהסוגיה הפוליטית, אבל זה יהיה מביש ומביך מצידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully