וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-BDS תוקפים את מינוי קין: "דורשים ממנו לא לאמן במדינת האפרטהייד"

שלוחה של הארגון האנטי ישראלי פרסמה תגובה רשמית, הפוליטיקאי הקיצוני כריס אנדרוז טען ש"היטלר צדק" - ומוביל מתקפה על המאמן

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 26.6/ספורט1

המינוי של רובי קין למאמן מכבי תל אביב ממשיך לעורר הדים ברחבי אירופה, וגם הדים אנטישמיים של קבוצות אנטי ישראליות, שאחת הבולטות שבהן היא ארגון ה-BDS. תנועת פאקבי, שמהווה חלק מהקמפיין הפלסטיני לחרם אקדמי ותרבותי על ישראל ומשמשת כאחת מזרועותיו של ה-BDS פרסמה תגובה למינוי של רובי קין ובה דרישה מקין ש"לא לקבל את המינוי שלו למאמן מכבי תל אביב במדינת ה"אפרטהייד" ישראל.

הציוץ הרשמי נגד המינוי של קין

גם המחאה האנטי-ישראלית נגד רובי קין באירלנד ממשיכה לצבור תאוצה. מאז מינויו של חלוץ העבר האגדי למאמנה של מכבי תל אביב, הוצפו הרשתות החברתיות בגינויים חריפים נגדו, ובטענות לפיהן בעצם המעבר לישראל, קין תומך ב"פשעי מלחמה נגד הפלסטינים". ביממה האחרונה גם עמוד האינסטגרם של קין התמלא בתגובות קיצוניות לאור מעברו לישראל, כשעשרות משתמשים קוראים לו לחזור בו מהמהלך, וממלאים פוסטים שפרסם בעבר הקרוב והרחוק בקללות וביקורות.

אבל מסתבר שמי שעומד מאחורי המחאה הוא איש קיצוני ומסוכן, שונא ישראל מוצהר, שמחזיק בדעות אנטישמיות וקידם בעבר תכנים ניאו-נאצים. מדובר בכריס אנדרוז, פוליטיקאי המשתייך למפלגה הלאומנית הקיצונית "שין פיין".

אנדרוז, פוליטיקאי שנוי במחלוקת שהסתבך בעבר באינספור שערוריות, נחשב לאיש שמוביל את המחאה נגד קין ברשתות החברתיות, ומצליח לסחוף אחריו מאות אם לא אלפי אירים שעד לפני יומיים ראו בקין דמות נערצת, וכעת מבקרים אותו בחריפות על "בחירה מוסרית איומה".

"אני מאוד מאוד מאוכזב מאייקון הכדורגל האירי רובי קין על שחתם במועדון גזעני ובקבוצת אפרטהייד כמו מכבי תל אביב", צייץ אתמול אנדרוז אחרי מסיבת העיתונאים בה הוצג קין כמאמן הקבוצה, במהלכה הצהיר ש"לא באתי להתעסק בפוליטיקה, אלא אך ורק בכדורגל". אנדרוז הוסיף: "קין נמצא בעמדה להוות דוגמא ולהחרים את מדינת האפרטהייד בישראל, אבל הוא בוחר במודע שלא לעשות זאת".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
הפוליטיקאי האירי כריס אנדרוז. Charles McQuillan, GettyImages
איש קיצוני, ושונא ישראל מוצהר. כריס אנדרוז/GettyImages, Charles McQuillan

אנדרוז אף שיתף ברשתות החברתיות שלל פוסטים ביקורתיים כלפי קין. באחד מהם מוצגות תמונות בלתי מצונזרות של גופות ילדים פלסטינים שנהרגו במהלך הלחימה עם ישראל, תחת הכיתוב: "רובי, זאת המדינה שאתה נותן לה לגיטימציה".

אנדרוז ידוע לאורך השנים כפעיל פרו-פלסטיני, ובעשור הקודם אף השתתף במספר משטים הומניטריים לעזה. דעותיו הקיצוניות נגד ההצטרפות של רובי קין למכבי תל אביב, לא מפתיעות בהתחשב בהתבטאויותיו בעבר.

באוקטובר 2021 פרסמה הליגה נגד השמצה תחקיר ארוך על האנטישמיות שחדרה ללב ליבה של הפוליטיקה באירלנד, והוצגו שלל אמירות של אנדרוז המעודדות אלימות נגד ישראל. בתחקיר אף הוצגו פוסטים שאנדרוז קידם ברשתות החברתיות בהן הוצגו תיאוריות קונספירציה אנטישמיות נגד ישראל וגם העם היהודי. כך, למשל, הוא שיתף פוסט שהאשים את מדינת ישראל בפיגועי ה-11 בספטמבר. בנוסף הוא סימן לייקים לפוסטים בהם כונו היהודים כ"ממזרים רוצחים" ואף קידם פוסט שטען ש"היטלר צדק כשניסה להשמיד את הגזע היהודי".

רובי קין, מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
המטרה: למנוע ממנו את משרת חלומותיו. רובי קין/דני מרון

הקמפיין המתוזמר של אנדרוז ברשתות החברתיות ובתקשורת האירית מצליח להסיט אוהדים ומעריצים רבים של קין נגדו. לפי אחד האתרים באירלנד, מטרתה הסופית של המחאה כעת היא למנוע מקין לקבל בעתיד את מה שהוגדר כ"משרת חלומותיו" - מאמן נבחרת אירלנד, במדיה שבר שיאים כשחקן.

"רובי קין אולי לא ישמע יותר שאלות פוליטיות מהעיתונאים בישראל, אבל ימשיך לקבל שאלות בסוגיה הזו כאן באירלנד", אמר אתמול העיתונאי ריצ'י מקורמק באחת מתוכניות הרדיו הפופולריות במדינה, וניתח: "המעבר הזה ללא ספק יפגע בצורה אנושה בפופולריות שלו במדינה. הרבה אנשים לא אהבו את המהלך הזה, אבל אני מאמין שהוא פשוט לא הקדיש לו יותר מדי מחשבה. הוא פשוט חשב שזה תפקיד שקשור לכדורגל נטו. הוא האמין שיש לו צ'אנס לבנות את עצמו כמאמן, וזה כל מה שהוא ראה לנגד עיניו. אולי הוא ניחש שתהיה ביקורת ציבורית מסוימת ואמר לעצמו שלא אכפת לו, אבל אני בספק אם הוא בכלל חשב על זה".

לדבריו של מקורמק, "רובי היה כבר נואש לקבל משרת אימון. המטרה שלו היא לקבל את המשרה של מאמן נבחרת אירלנד בחמש השנים הקרובות, אבל קשה לראות איך קדנציה בישראל תעזור לקורות החיים שלו. לדעתי, זה רק ירחיק אותו מהמשרה שהוא מפנטז עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully