וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רז מאיר: "הצוות, המועדון ורוב הקהל העריכו אותי, לי זה הספיק"

27.6.2023 / 20:15

אחרי שחתם בוואלוויק ההולנדית והפך לליגיונר, המגן שעזב את מכבי חיפה מדבר על חוסר ההערכה שלעתים ליוותה אותו, ההצעה הלא צפויה ("מו אלאך הוא שזה שרצה אותי"), המעבר לארץ זרה כאשתו בהריון מתקדם והמדים החדשים: "מוזר ללבוש צהוב - כחול, עוד צריך להתרגל"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 26.6/ספורט1

לא מעט שחקנים עזבו את מכבי חיפה בתום העונה החולפת, ואחד מהם, רז מאיר, יצא להרפתקה חדשה ומסקרנת במיוחד. המגן הימני בן ה-26 נפרד אחרי שש שנים במדים הירוקים וחתם במדי ואלוויק, שאשתקד סיימה במקום התשיעי בליגה ההולנדית הבכירה. חוזהו של מאיר בהולנד הוא לעונה הקרובה, כאשר קיימת אופציה לעונה נוספת.

עם השלמת המעבר להולנד, התפנה מאיר לספר בריאיון לוואלה! ספורט על האתגר החדש בקריירה, עזיבת הבית עם אשתו בהריון, חוסר ההערכה שממנה סבל לפעמים וגם הסערה במנהרה בטרנר שהובילה להרחקתו במשחק נגד הפועל באר שבע.

רז מאיר מוצג כשחקן ואלוויק. ואלוויק, אתר רשמי
יוצא לדרך חדשה. מאיר מוצק בוואלוויק/אתר רשמי, ואלוויק

כמה אתה מתרגש מהמעבר?

"אני מתרגש מאוד, זה אתגר חדש. בישראל, חוץ משתי השאלות בהפועל אשקלון ובבני יהודה כשהייתי ממש ילד, מכבי חיפה זה המועדון היחיד ששיחקתי בו, שש שנים. יוצא כעת למשהו חדש".

כשאמרו שרז מאיר רוצה לצאת אירופה, דיברו על אוסטריה וקפריסין. אתה הולך לליגה הולנדית, זו רמה הרבה יותר גבוהה מישראל. הופתעת מזה או שלשם כיוונת מהרגע הראשון?

"כיוונתי כמה שיותר גבוה. מאוד שמחתי מההצעה והיא באה מכיוון שלא ציפיתי לו. היא הגיעה ממו אלאך שעבדתי איתו במכבי חיפה והוא מכיר אותי. הוא זה שרצה אותי, שמח שניתנה לי ההזדמנות וחובה עליי להוכיח עכשיו שאני ראוי".

אתה מכיר קצת את הליגה ההולנדית?

"ראיתי ישראלים שמשחקים בה, ראיתי שזו ליגה קשה וטכנית עם קצב גבוה. אני מקווה באמת להשתלב ולהראות את היכולות שלי".

דיברת עם אוהד לויטה שגם כן שיחק בוואלוויק?

"דיברתי והתייעצתי איתו לגבי כל מיני דברים כי הוא גר פה באיזור. דיברתי גם עם בן שהר ששיחק בעבר בהולנד. הם עוזרים לי ומנסים לגרום לי להתאקלם כמה שיותר מהר".

כמה זה מוזר ללבוש צהוב - כחול אחרי השנים בירוק?

"זה ממש מוזר, אני עוד צריך להתרגל לרעיון. זה לא סותר את זה שמכבי חיפה תמיד בלב שלי"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רז מאיר חותם בוואלוויק. ואלוויק, אתר רשמי
הצעה ממקום לא צפוי. מו אלאך (שני מימין) עם רז מאיר/אתר רשמי, ואלוויק

האם הרגשת חוסר הערכה מהתקשורת והקהל?

"היו פעמים שהרגשתי חוסר הערכה בימים שהייתי בורג מאוד משמעותי בהצלחות של הקבוצה, למשל באליפויות הראשונות. זה לא נכון להגיד שתמיד הייתה חסרה הערכה, היו הרבה אוהדים שהעריכו אותי וגם בתקשורת. אני מרגיש שיכולתי לקבל הרבה יותר הערכה, אבל מרגיש שהצוות והמועדון העריכו אותי ובתקופה הזו זה היה לי מספיק".

חווית שנים טובות וגם רעות עם מכבי חיפה. איפה הייתה נקודת המפנה?

"לפני שברק בכר הגיע, מרקו בלבול עשה עבודה מצוינת והחזיר קצת את מכבי חיפה למסלול. מרקו סוג של בנה את התשתית, ברק הגיע מוכן וליטש את הכל למכונה משומנת. איתו, עם הצוות שלו, השחקנים שהביא וכמובן יעקב שחר וההנהלה הכל התחבר ביחד".

מה לא הסתדר בשנים הרעות? ההבדל היה רק במאמנים?

"הביאו שחקני רכש שלא צלחו, אני האחרון שאאשים מאמנים. אלה שהגיעו באו עם אג'נדה משלהם אבל כנראה שאנחנו השחקנים לא היינו מספיק טובים ומחוברים מספיק".

הגשמת החלום בליגת האלופות.

"זה משהו שאזכור עד יומי האחרון, חלום שהתגשם. זה משמח שניתנה לי ההזדמנות, אולי בעתיד אעשה זאת שוב".

רז מאיר שחקן מכבי חיפה מאוכזב. ברני ארדוב
לא תמיד זכה להערכה. רז מאיר/ברני ארדוב

במשחק נגד הפועל חדרה החליפו אותך במחצית הראשונה כשהקהל שרק לך בוז. אתה יכול לתאר את התחושות אחרי המשחק? מאז לא ספרו אותך ולא בצדק.

"הרגשתי מאוד מאוכזב, זה לא סוד. הרגשתי שלא התייחסו אליי כראוי כיאה למעמד שלי אז בקבוצה. דיברתי גם עם ברק על זה והוא הבין את האכזבה שלי, שמנו את זה מאחורינו. יכול להיות שהוא חשב באותו זמן שמתאימים לו שחקנים אחרים, אבל אנחנו יישרנו את ההדורים ולפי העיניים שלו ומה שהוא אמר לי לא היה לזה קשר".

האם עשו לך עוול כשלפעמים הציבו אותך כמגן שמאלי?

"לא יודע אם לקרוא לזה עוול, אבל כששיחקתי פחות טוב כמגן שמאלי זה גרם לעליהום תקשורתי כלפיי. מה שהיה הכי חשוב לי זה שהמאמן והצוות יעריכו אותי ואני יודע שכך היה. אין ספק שזה יתרון לדעת לשחק בכמה תפקידים. ראו שאני יכול לשחק בכמה תפקידים ונתנו לי לעשות את זה. לפעמים זה יכול לגרום לסוג של אנטי כלפיך ואתה תהיה הבן אדם הראשון שיאשימו כשהקבוצה תשחק לא טוב, אבל אני נהנתי".

מה היה בתקרית עם אריק בנאדו?

"היו אמוציות של מחצית. עשינו להם בית ספר במחצית הראשונה וישר התנפלו על השופט ועל צ'ארון שרי, אמרו לשופט שהוא איתנו. אמרתי את מה שמארתי, לא לבנאדו אלא בכללי לאנשי באר שבע שהיו שם , והורחקתי. לא היו דחיפות, כל אלה שקרים, מה שנאמר לא כוון אליו. דיברנו יום אחרי זה בטלפון והתצלתי אם הוא לקח אישית. כשאנחנו מתראים אנחנו יש חיבוקים ונשיקות".

כל משחק נגד הפועל באר שבע הפך לחומר נפץ.

"זה בגלל האמוציות של השחקנים. גם השנה וגם בעונה שלפני שתי הקבוצות הביאו שחקנים יותר אמוציונליים משחקנים רגילים. חזיזה, אבו פאני, שאפי, פאון, אליאס. אמוציות זה לא דבר רע, שחקנים רוצים לנצח מכל נשמתם. אלה שחקנים שקל להלהיט וזה הוביל לאווירה הזו".

רז מאיר שחקן מכבי חיפה חוגג. דני מרון
כבר מתגעגע. רז מאיר/דני מרון

מה המטרות העונה?

"המטרה שלי היא קודם כל לנסות להתבסס בליגה ההולנדית, לעשות עונה כמה שיותר טובה ולראות מה יהיה בשנה הבאה".

איך המשפחה קיבלה את המעבר? יש לך ילד ואשתך בהריון.

"אם לא הייתה מישהי מאחוריי שכל כך תומכת כמו אשתי, לא יודע אם הייתי עושה את זה, אומר בלב שלם. היו פה הרבה הקרבות, אנחנו בסיטואציה לא פשוטה בחיים מבחינה חיובית - מעבר לארץ זרה עם ילד קטן והריון בחודש שישי. בלי התמיכה במאה אחוז והאמונה ממנה, לא יודע אם הייתי עושה את זה בשלב זה של החיים. שמח שהיא נותנת לי את הגב".

תתגעגע לשיר האוהדים שלך?

"ממש, האוהדים של מכבי חיפה יחסרו לי מאוד. היו הרבה פעמים שהרגשתי קצת חוסר הערכה מקומץ כזה או אחר אבל הרוב הגדול הוא רוב טוב שאוהב את קבוצה לא משנה מה ומעריך".

אתה מצליח להבין למה אוהדי מכבי חיפה חוששים? שחקנים עזבו וחלק מהמטרות לא הגיעו.

"החשש הוא טבעי ונכון, גם השלד של הצוות המקצועי עזב ובא מישהו חדש שעוד צריך להוכיח את עצמו. מהקצת שהתאמנתי אצלו רואים שהוא מבין כדורגל ויש לו תורה שלמה להעביר, אבל לא תמיד דברים מסתדרים בהתחלה. גם מבחינת חדר ההלבשה שחקנים חשובים עזבו, אז אפשר להבין את החשש. גם אם היו מצליחים להביא עכשיו את כל השחקנים שרצו, לא בטוח שזה היה מתחבר כמו בשנה שעברה. עם שחקן חדשים לכל אחד יש זמן התאקלמות משלו".

מאמין שהם יקחו אליפות?

"מקווה ומאוד רוצה, אהיה האוהד מספר 1".

  • עוד באותו נושא:
  • רז מאיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully