וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש באיטליה: איסור לשחק עם המספר 88 שמזוהה עם נאציזם

ממשלת איטליה החליטה להחריף את המאבק בגזענות במגרשים. שני שחקנים, שניהם קרואטים, שיחקו עם 88 בסרייה A בעונה החולפת

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 26.6/ספורט1

החל מהעונה הבאה ייאסר על כדורגלנים באיטליה ללבוש חולצה עם המספר 88 על הגב. מדובר בחוק שהעבירה ממשלת איטליה ושהוכרז על ידי שר הפנים, מתאו פיאנטדוסי. מי שיזמה את הצעת החוק היא מילנה סנטריני, חברת פרלמנט והאחראית מטעם הממשלה על המאבק באנטישמיות.

המספר 88 - HH בגלל המיקום של האות באלפבית הלועזי - מזוהה עם הקריאה הנאצית "הייל היטלר" ונעשה בו שימוש בתנועות ניאו נאציות ברחבי אירופה. באוסטריה, מולדתו של היטלר, אסור לעשות שימוש במספר 88 בלוחיות זיהוי של כלי רכב.

בעבר שחקנים זרים שהגיעו לישראל וביקשו לשחק עם המספר הזה, לדוגמה פביאן סטולר ופייסל מוליץ', התבקשו להחליף. גיא צרפתי שיחק עם 88 תקופה קצרה וזרים אחרים לבשו אותו ולא החליפו, ביניהם דידייה קוגבניה, מוחמדו סיסוקו, דיוגו קאצ'ובה ומילאן בויוביץ'. כמובן שהם לא הכירו את הרקע של HH.

שחקן אטאלנטה, מריו פשאליץ'. Emilio Andreoli, GettyImages
ייפרד מה-88 אחרי חמש שנים. פשאליץ'/GettyImages, Emilio Andreoli

באיטליה החליטו להגביר את המלחמה בגזענות בכלל ובאנטישמיות בפרט, אחרי תקריות רבות בעונה החולפת. במרץ התקיים דרבי ברומא ובו אוהדים של לאציו הניפו סמלים בעלי אופי נאצי ופצחו בקריאות ושירים אנטישמיים.

נשיאת הקהילה היהודית ברומא, רות דורגלו, כתבה: "האוהדים מאחורי השער שרים שירים אנטישמיים, 'אוהד' ביציע לובש חולצה שעליה כתוב 'היטלרסון' לצד המספר 88, אבל כמו תמיד אנחנו היחידים שמתרעמים ומוחים. האם הגיוני שכולם ממשיכים להתעלם?". כמה ימים לאחר מכן לאציו הרחיקה שלושה אוהדים לכל החיים.

באטאלנטה, מריו פשאליץ' הקרואטי יצטרך לבחור במספר חדש אחרי ששיחק עם 88 מאז שהגיע לקבוצה ב-2018. בן ארצו, טומה באשיץ', ייאלץ להיפרד מהמספר הזה בלאציו. מעבר אליהם לא היה בעונה החולפת עוד שחקן שלבש 88 בסרייה A.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully