וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדב לוי הוא אלוף ישראל בבוצ'יה לשנת 2023

אמש התקיימה באילן ספיבק רמת גן אליפות ישראל הפתוחה בבוצ'יה (יחידים), בהשתתפות אלוף אוקראינה, ארטיום קולינקו, אחד משחקני הבוצ'יה הבולטים בעולם, המתגורר בהולנד מאז פרצה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ניצח את כל המשחקים וזכה באליפות

נדב לוי בכחול עם ארטיום קולינקו מאוקראינה ועם המאמנות. קרן איזיקסון,
נדב לוי בכחול עם ארטיום קולינקו מאוקראינה ועם המאמנות/קרן איזיקסון

אמש התקיימה באילן ספיבק רמת גן אליפות ישראל הפתוחה בבוצ'יה (יחידים), בהשתתפות אלוף אוקראינה, ארטיום קולינקו, אחד משחקני הבוצ'יה הבולטים בעולם, המתגורר בהולנד מאז פרצה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ניצח את כל המשחקים וזכה באליפות.

מבין הישראלים הוכרז על נדב לוי מאילן ספיבק רמת גן, המתאמן עם אורנה וייסבך, כאלוף ישראל, לאחר שגבר בגמר על גרשון חיימוב מאילן חיפה בתוצאה 4-3 וסיים במקום הראשון מבין הישראלים שהשתתפו באליפות.

במשחק הגמר נכח סגן שגריר אוקראינה בישראל מר איגור רומן, שהגיע לכבד את האלוף האוקראיני, והתכבד בהענקת הגביעים למנצחים יחד עם ברוך חגאי ויעקב ביננסון. קודם לתחרויות התקיים מחנה אימונים במימון היחידה לספורט הישגי במכון וינגייט, בו השתתף קולינקו.

הבוצ'יה הוא ענף ספורט המיועד לספורטאים עם מגבלה פיזית קשה. חוקי המשחק דומים בחלקם לחוקי הפטנק. המשחק משוחק ביחידים, זוגות וקבוצתי כשהמטרה היא לקרב כמה שיותר כדורים אל כדור המטרה הלבן, אותו ממקם השחקן, על פי שיקול דעתו, בכל נקודה במגרש. הדרכים להשגת המטרה הן באמצעות חסימת הגישה, דחיקת כדורי היריב או משחק מדויק יותר מן היריב. כדורי הבוצ'יה הם כדורי עור קטנים ורכים יחסית, המאפשרים אחיזה נוחה ושליטה טובה בזריקה לשחקנים בעלי מגבלות קשות. הענף אינו דורש מאמץ פיזי או כוח, כך שהמדד המרכזי בהצלחת האתלט הוא ריכוז, דיוק ומיומנות.

הענף נכלל במשחקים הפראלימפיים. נדב לוי השתתף במשחקים בריו ובטוקיו.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully