וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת מבחן: ההזדמנות הכפולה של רובי קין ומכבי תל אביב

אחד החלוצים הגדולים בתולדות הפרמיירליג הגדיר את עצמו "תלמיד של המשחק", אבל קריירת האימון שלו מסתכמת בהשארת קבוצה בליגה ההודית וירידה עם לידס. אחרי 25 ימי עבודה בשלוש שנים, ניב דברת מסביר מה יכולים האגדה האירית והצהובים להרוויח אחד מהשני

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 26.6/ספורט1

קשה להאמין שברגעי השפל באצטדיון אלנד רואד עמוס האמוציות בסך הכל לפני חודש, רובי קין העריך שאת חוויית האימון הבאה שלו הוא יחווה אלפי קילומטרים מזרחית מביתה של לידס יונייטד. קין עצמו הונחת ביורקשייר כעוזר מאמן וכחלק מכוורת האימון של אחד מוותיקי המנג'רים בכדורגל האנגלי, 'ביג סם' אלרדייס, במטרה להשאיר בליגה את הקבוצה בה כיכב כשחקן.

בשורה התחתונה המינוי של קין כחלק מאנשיו של אלרדייס לא הביא את הישועה ולידס יונייטד צנחה לליגת המשנה לאחר שלוש שנים בפרמיירליג. האווירה באצטדיונה המיתולוגי של לידס יונייטד כשגורלה המקצועי נחרץ הייתה עכורה, קודרת ופסימית במיוחד, ואלו, ככל הנראה, הם קווי הדימיון הזהים היחידים בין משרתו האחרונה לבין משרתו הבאה, כמאמנה של מכבי תל אביב.

עוזר מאמן לידס יונייטד, רובי קין. Alex Livesey, GettyImages
לא יותר מדי קווי דימיון, למעט סיום העונה של לידס ומכבי. קין/GettyImages, Alex Livesey

רובי קין נחשב לאחד מגדולי הכדורגלנים בתולדות הכדורגל האירי, חלוץ אדיר שהציע איכויות מעט שונות מיתר החלוצים שפיארו את הפרמיירליג לאורך שלושים שנותיה. לא הייתה לו את הטכניקה המופלאה של תיירי הנרי או את המעמד הנדיר של אלן שירר, אך לא פחות מ-126 שערי ליגה ב-349 הופעות בהחלט מעניקים לו את הסטטוס הראוי 'אגדת פרמייר ליג' ובעיקר מוניטין של אחד השחקנים האהודים ביותר שאי פעם לבשו את חולצתה של טוטנהאם, כשהיה חלק חשוב מהזכייה בגביע הליגה בשנת 2008, התואר האחרון בו טוטנהאם זכתה.

קריירת פרמיירליג ענפה שהתפרשה על פני מועדונים כגון ליברפול (גיחה קצרה בלבד למועדון אותו אהד מילדות), וולבס, קובנטרי, אסטון וילה, ווסטהאם וגיחות ליעדים מחוץ לאי הבריטי בדמות אינטר, לוס אנג'לס גלאקסי והליגה ההודית העניקו לקין את ההזדמנות לחוות כשחקן מגוון רגעים ותקופות ובעיקר לשחק תחת הדרכתם של מנג'רים מאסכולות שונות. החלוץ שהנהיג והחזיק את חדר ההלבשה במרבית המועדונים בהם שיחק, הוביל בגאווה את הנבחרת האירית בתקופה שלאחר פרישתו של גדול שחקני האומה, רוי קין (אין קשר משפחתי) ונחשב עד היום ליקיר האומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רובי קין שחקן טוטנהאם. Paul Gilham, GettyImages
המנהיג שהחזיק חדרי הלבשה ושייך לדור אגדי של חלוצים/GettyImages, Paul Gilham

בשלהי קריירת המשחק שלו כבר רמז שעיניו לוטשות לתפקידי אימון כשתגיע ההזדמנות הנכונה. למעשה, פרק האימון של קין החל בתחנה האחרונה בקריירת המשחק שלו, במדי המועדון א.ט.ק. קלקוטה מהליגה ההודית העליונה בשל נסיבות יוצאות דופן: הוא הצטרף למועדון כשחקן לאחר שחברו, טדי שרינגהאם, מונה למנג'ר הקבוצה, אולם חצי שנה לאחר הצטרפותו שרינגהאם פוטר והנהלת המועדון פנתה לקין על מנת שישמש כמאמן-שחקן וישאיר אותם בליגה הבכירה. קין הסכים, כבש בהופעת הבכורה שלו כשהוא מחזיק בתואר הכפול והצליח להשאיר את הקבוצה בליגה, אך דחה בנימוס את בקשת הנהלת המועדון לשמש כמנג'ר הקבוע וטען שהוא זקוק לזמן על מנת לבחון את האפשרויות הבאות שעומדות בפניו, כשמובן מאליו שחזרה לאירופה קסמה לו.

ואכן, קין הצטרף לצוות האימון של נבחרת אירלנד כעוזרו של מיק מקארת'י ובהמשך חבר לחברו מימיו בטוטנהאם, ג'ונתן וודגייט, בצוות האימון של מידלסברו בליגת המשנה, אבל שנה לאחר מינויו עזב, ביוני 2020, וולמעשה עד להתנסות הכושלת האחרונה בלידס שנמשכה 25 ימים, קין לא עסק לבאימון באופן פעיל ובעיקר שימש כפרשן ברשתות הבריטיות השונות.

רובי קין בימיו כעוזר מאמן נבחרת אירלנד. Catherine Ivill, GettyImages
שלוש שנים שבהן בילה בעיקר כפרשן/GettyImages, Catherine Ivill

המינוי של קין למאמנה של מכבי תל אביב נתפס כמפתיע למדי בכלי התקשורת בבריטניה, שהעריכו כי שחקן עם רזומה מרשים בדמותו יעדיף לחפש אופציות אטרקטיביות יותר במשרות עוזר שונות בקבוצות הפרמיירליג או אולי אפילו כמאמן ראשי בצ'מפיונשיפ. העובדה שהיה חלק מצוות האימון של קבוצה שצנחה לאחרונה לליגת המשנה אמנם פגעה באופן טבעי בקורות החיים שלו, אולם לא באופן אנוש בשל גודל ותזמון המשימה שייתכן שהייתה כמעט בלתי אפשרית.

קריסתה של לידס לצ'מפיונשיפ הייתה עניין של זמן והתבטאויותיו של אלרדייס בפרק הזמן הקצר שהיה במועדון לא הוסיפו שקט למערכת שהייתה בעיצומה של ורטיגו מקצועי מורכב, אבל ירידת הליגה של אחד המועדונים המוכרים בכדורגל האנגלי הייתה פועל יוצא של מגוון סיבות מורכבות, שלא ניתן לקשרם למינויו של קין כעוזרו של אלרדייס ולתוצאה השלילית הסופית.

קין הגדיר עצמו עוד בימיו כשחקן פעיל כ-'תלמיד של המשחק', אלא שמינויו למאמן ראשי מאפשר לו מינימום זמן להכיר, ללמוד, לשנות ולהטמיע את אסכולת האימון שלו בטריטוריה זרה לחלוטין. מכבי תל אביב תנסה להתאושש ולהגיב לאחר עונה מקומית מתסכלת שהסתיימה במקום השלישי בלבד ובמרחק של שמונה נקודות מהאלופה, מכבי חיפה, וקין נכנס לתפקיד בסביבת עבודה שונה ובלתי צפויה כשינסה לנווט במשרת האימון הראשית המשמעותית הראשונה בקריירה שלו.

עוזר מאמן לידס יונייטד, רובי קין. Stu Forster, GettyImages
בבריטניה הופתעו מבחירתו לעבור ישראל/GettyImages, Stu Forster

קין נחשב לאחד משחקני העבר הצעירים יחסית של דור אגדות הפרמיירליג שלאחר פרישתם פנו לקריירת אימון שלא התרוממה ליעדים והציפיות אליה קיוו, כוללת בין היתר שמות כגון סטיבן ג'רארד, פרנק למפארד, סקוט פארקר וג'ון טרי. השלושה הראשונים בעיקר מציפים רגשות מעורבים בקרב פרשני הכדורגל בממלכה שמטילים ספק האם יזכו לקבל משרות אימון עתידיות באנגליה לנוכח התוצאות המאכזבות שהשיגו כאשר קיבלו את ההזדמנות להוביל קבוצת פרמיירליג.

המהלך של הנחתת רובי קין כאיש על הקווים בקרית שלום, בעיצומה של תקופה בה נדמה כי הפערים בין מועדונו של מיטש גולדהאר ויתר ענקיות הכדורגל הישראלי הולכים ונפערים, מעלה תהייה, אך בו זמנית גם הזדמנות כפולה - עבור המועדון להוכיח כי ההימור הבלתי צפוי יכול להוביל לשינוי ולתגובה מקצועית חיובית בדמות שיפור מיידי, ועבור רובי קין הזדמנות ממשית להציג את יכולותיו כמאמן ראשי במקום זר ושונה בתכלית ממה שהוא מכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully