וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודפת כדור ברזל נאלצה להשתתף בריצת 100 משוכות, והפכה לכוכבת

הבלגית החסונה לקחה חלק בריצה כדי לחפות על חברותיה שנפצעו, הגיעה אחרונה בפיגור 19 שניות, אבל זכתה לשבחים ומחמאות מכל העולם. והכי חשוב: "לא לקחת את עצמי ביותר מדי רצינות"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 25.6/ספורט1

הודפת כדור הברזל הבלגית ג'וליאן בומקו הפכה ביממה האחרונה ל"כוכבת" בקרב חובבי הספורט במדינתה וברשת, לאחר שאתמול (שבת) סיימה אחרונה בהפרש של 19 שניות בריצה ל-100 מטר משוכות באליפות אירופה.

הודפת כדור ברזל בלגית, ג'וליאן בומקו, משתתפת בריצת 100 משוכות. רויטרס
הודפת כדור ברזל בלגית, ג'וליאן בומקו, משתתפת בריצת 100 משוכות/רויטרס

הספורטאית הבלגית בת ה-29, שמשתתפת בתחרויות להדיפת כדור ברזל והטלת פטיש, כבר התחרתה בשני הענפים האישיים שלה בתחרות בפולין בשבת, אבל בהמשך נאלצה להשתתף בתחרות ריצה עם אצניות שכוללות כמה מרצות המשוכות הטובות בעולם.

וכל זה היה למען הנבחרת. האלופה הלאומית בכדור ברזל,התנדבה לקחת חלק בריצת ה-100 משוכות לאחר ששתי הרצות של בלגיה נאלצו לפרוש עקב פציעה. אם אף אחד לא היה מתחרה באירוע, הקבוצה הייתה נפסלת, אז בומקו התנדבה ולקחה אחריות עבור הנבחרת.

כשהרצה סיימה את ה-100 מטר משוכות ב-32.81 שניות, במרוץ שניצחה הספרדייה תרזה ארנדונה בזמן של 13.22 שניות, ניתן היה לחשוב שבומקו תהיה יעד ללעג - אבל זה היה הפוך, וברשתות החברתיות ידעו להעריך את המחווה שלה, כשגם היריבות בירכו אותה על המאמץ.

הודפת כדור ברזל בלגית, ג'וליאן בומקו, משתתפת בריצת 100 משוכות. רויטרס
העיקר החיוך. בומקו/רויטרס
הודפת כדור ברזל בלגית, ג'וליאן בומקו. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
במצבה הטבעי. בומקו וכדור הברזל/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

הבלגית בת ה-29 נראתה מחויכת מאוד, הגם קהל שאג ועודד אותה בזמן כשהיא רצה על המסלול, כשרגליה הארוכות פשוט צועדות מעל כל משוכה במקום לקפוץ מעליה, ועם חיוך רחב על פניה היא חוצה בנחישות את קו הסיום. בזכות המאמץ שלה בלגיה השיגה שתי נקודות על הריצה שלה.

"הנבחרת שלי זה הדבר הכי חשוב עבורי... זו לא צחוק - זה עבור הקבוצה. לא יכולתי לתת לזה לקרות, שנפסיד נקודות", אמרה לאחר המירוץ. "כששאלו אותי, מיד הסכמתי, ואהבתי את זה, אבל רק באישור המאמן שלי. הוא הסכים אם אקח את זה בקלות ולא אקח שום סיכון לפציעה", אמרה על החלטתה "לקחת אחד עבור הקבוצה".

"לפעמים אנחנו עושים משוכות באימונים, אז אני יודע איך לעשות את זה. חשבתי שזו חוויה מיוחדת, כי הרבה יותר מאשר עם הזריקה הייתה לי הרגשה שכולם מסתכלים עליי.

"אני משתדל לא לקחת את עצמי יותר מדי ברצינות כספורטאית. העבר לימד אותי שזה רק יגרום לך להילחץ. אם הנקודות האלה יבטיחו שנישאר בדרג הבכיר, זה בהחלט היה שווה את זה".

  • עוד באותו נושא:
  • אתלטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully